Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strømkabel i Torpedovegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hadde vært fint med bilder at koblingspunktene dine.

    Batteri minuspol --> chassis.
    Motorblokk ----> chassis
    Batteri plusspol ---> dynamo (+)

    Har du satt i ny spenningsregulator på dynamoen (er veldig enkelt) koster vel 150kr på Torshov eller noe rundt der.

    Hvor er forsterker jordet? (har ikke lest hele tråden din)

    Hvis du drar innom Torshov på Gulskogen får du garantert bra med hjelp om du snakker med noen om bilstereo/ strøm i bil.
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

    Comment


    • #17
      Jordet bak i bolt til stolfeste. Slipt rent til bart metall. I motor rom er det jordet direkte fra batteri til boltfeste på dynamo. oppgradert fra batteri til Chassi. og motor til chassi. Alt i 50 Kv. Er en 190 Amp dynamo så vet ikke om jeg trenger å bytte regualtor? Skal nå prøve med litt flere batterier

      Comment


      • #18
        Ok, hvis det er god kontakt på koblingspunktene er dette merkelig. Ville sett på regulatoren til dynamo. Batteriet ditt, det er ikke dårlig?
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

        Comment


        • #19
          Hva er ladespenningen din på tomgang? Og på 2000rpm?
          Hvilke batterier har du, og antall?

          Har du prøvd og koble til en 50mm2 kabel til jord på batteriet og bare trekt den på utsiden av bilen og inn i forsterker/fordelingsblokk og prøvd?
          Hvis det funker, så må du nok legge opp en egen kabel til jord, desverre.
          Men jeg ville beholdt jordingspunktet bak også, så se om du får tak i en fordelingsblokk Legg gjerne opp en jording til, bak i bilen.
          Da har du 2 jordinger bak i chassi, og jording fra batteriet foran.
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment


          • #20
            Og da var blinking bortevekke

            Skal gjøre det forslaget ang jording. På tomgang, så er det 12,8 V . Skal få sjekket i dag mens jeg har 2000 Rpm

            Men den gode nyheten, er at blinkingen er borte? Gjorde noe som blant enkelte er fy fy og bortkastet.
            Kjøpte en 5.0 Farrad Kondensator og vips så er alt som heter blinking borte.

            Bassen er mye hardere og tightere, så påstandene om at kondensator ikke funker. Vel det gjorde det til gagns her. Men skal legge opp den jordingen så jeg er sikker på å ikke brenne noen forsterkere. Bedre føre var :-)

            Kjører2 90 Amph Agm batterier. Et i motor rom og ett batteri bak.
            Last edited by woodpile; 10-03-2013, 10:23.

            Comment


            • #21
              12.8V på tomgang er noe lite? Jeg har 14.5V ved kald motor og 13.8V ved varm motor. Har ikke byttet regulator. Kondensatoren "hjelper" vel ikke, den flytter problemet. Du må fortsatt passe på at spenningen ikke blir for lav - slik at ikke utstyr blir ødelagt.
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

              Comment


              • #22
                Det var lite spenning ja, kjøp deg en ny spenningsregulator 15v eller noe.

                Og du har en 5 farad kondensator på en forsterker som gir 3500w? Kun for og teste håper jeg?

                Men så beviser det at det muligens er noe galt med bilen din, for dette har jeg aldri hørt om før.
                Jeg kan tenke meg at det kan være dårlige skjøter i bilen, som gjør at du har dårlig jord bak.
                Men det får vi bekrefte når du har prøvd og strekke en egen jordkabel på utsiden av bilen for og prøve.
                It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                Comment


                • #23
                  12,8 er alt forlite. Er nok regulatoren din som er gåen.

                  Mvh kim

                  Comment


                  • #24
                    12.8? Du bør være hvertfall over 14v, helst enda høyere. Nå vet jeg ikke til den dynamoen du har men jeg kjøpte spenningsregulator på torshov til golfen på 14.5v (den lader 14.6). Kostet vel ett par hundre mener jeg,
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                    Comment


                    • #25
                      Skal sjekke den ladingen en gang til. Kansje noe rart med måle instrumentet? Skal ned på et verksted senere i kveld og dobbelt sjekke volt.

                      Ang det med kondensator, noen her som mente, det var en dårlig ide på forsterkeren jeg har kjøpt? Greit å vite, så man ikke driter mere på draget.
                      Den forsterkeren fikk jeg beskjed om dro 350 Amp ved hard belastning.

                      Comment


                      • #26
                        Er det mulig å bytte regulator? Finner ikke regulator til denne dynamoen jeg har. Så kansje ikke mulig å bytte?
                        Orginalt delenummer er
                        03G903023X

                        Comment


                        • #27
                          Kan sikkert være greit å måle både spenning på dynamo og spenningen ved forsterker. Hvis det er forskjell indikerer det at strømkablene ikke er helt i 100. Hvis du har jordet i chassis kan det indikere at chassis har for høy motstand, punktsveist/limt/skjøtet/etc.
                          Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                          Comment


                          • #28
                            Du har VW Crafter dynamo?
                            Jeg fant laderegulator til crafter, men kun til 140A. Mulig den vil passe 190A, men det stod 140A.
                            Men jeg fant heller ikke 190A Crafter dynamo, men 180A.

                            http://catalog.meca.no/ProductSheet....egoryType_ID=0
                            It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                            Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                            Comment


                            • #29
                              Hei igjen, takker for all hjelp her inne. Har sjekket dynamo, og det er nok riktig, at det er 180 amp :-) Tror ikke laderegulatoren er gåen, har nå vært å feilsøkt. Ladespenning foran er 14,9 volt. Bak 8 volt. Mao er voltmeteret mitt kaputt.
                              Da begynte vi å klø oss litt i hue og feilsøke.

                              Viste seg etterhvert, at det er en sikring på 250 Amp som er ryki. Var ikke mulig å se det på selve sikringen? Men tok vi og koblet oss forbi sikringsboksen fløy voltmeteret opp til 14,9 bak å :-) Så ser ut som den sikringen har laget mye krøll. Men usikker på når den er ryki og som sagt så ser man det ikke på sikringen. En 250 Amp Anu sikring. Skal bytte de i morgen og lade opp batteriet igjen så tester vi på nytt.

                              Comment


                              • #30
                                Bra at du fant det ut! Dersom det var 8v bak, så er det rart at forsterkeren har fungert i det heletatt.
                                Hvor er den sikringen?

                                Dersom jeg har problemer med strøm, det første jeg gjør er og dra frem multimeteret. Godt verktøy
                                It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                                Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                                Comment

                                Working...
                                X