Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamostøy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvordan var det med strøm til spiller? Du hadde lagt opp ny?

    Hvor ligger denne kablen, hva er kabeldim og hvor er den festet?
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

    Comment


    • #17
      Originally posted by Jørgen View Post
      Hvordan var det med strøm til spiller? Du hadde lagt opp ny?

      Hvor ligger denne kablen, hva er kabeldim og hvor er den festet?
      Kabelen går fra tenningen (under nøkkelen) og rett til høyre inn i spilleren (det er en 15A sikring mellom).
      Tror det er en 2,5mm2 kabel men kan sjekke. Hadde som sagt problemet når den var koblet til det orginale "nettet" også.


      Jordingen går fra spilleren og "rett ned til høyre" på ett orginalt jordingspunkt med en ringsko og festet med mutter.

      Comment


      • #18
        Mulig jeg har oversett noe her, men har du prøvd å ta jording til forsterkerne direkte fra batteriet?

        Comment


        • #19
          Originally posted by Nemoas View Post
          Sleit med dette på forrige bilen. Viste seg at det var dynamoen. Måtte bytte da den første tok kvelden. Og på magisk vis var støyen borte etter den nye ble montert.
          Drar frem denne igjen siden jeg så på de nye bildene dine at det er lik bil
          Spiller: Pioneer p6600DVD
          Frontsett: Seas Lotus Performance
          Sub:Morel Elate Sw10

          Comment


          • #20
            Originally posted by Julepils View Post
            Kabelen går fra tenningen (under nøkkelen) og rett til høyre inn i spilleren (det er en 15A sikring mellom).
            Tror det er en 2,5mm2 kabel men kan sjekke. Hadde som sagt problemet når den var koblet til det orginale "nettet" også.


            Jordingen går fra spilleren og "rett ned til høyre" på ett orginalt jordingspunkt med en ringsko og festet med mutter.
            Å legge opp ny strøm er vel mer å trekke kabler helt fra strømkilde.

            Det at du henter spenning et annet sted enn forsterker kan ha noe å si, du får forskjellig spenningspotensiale.

            Gjør et eksperiment, strekk en kabel fra - og + der du henter spening til amp og strekk til spiller, se om du får støy da.
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #21
              +1
              Spilleren (og spes pioneer) liker å ha samme potensiale som ampene.
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #22
                Strekke strømkabel helt fra pluss polen til batteriet altså?


                Jeg har en finger på ny dynamo også på grunn av lignende problem med samme bil ser jeg.

                Comment


                • #23
                  Hva med å prøve? Burde uansett gjøre det når du får tak i ny dynamo. Forskjellig spenningspotensiale er ikke noe positivt uansett.
                  Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                  Comment


                  • #24
                    Nå har jeg lagt opp egen strømkabel helt fra batteriet og inn til spilleren (med en 15A sikring mellom), uten noen forskjell.

                    Værken med dynamostøyen eller smellet i spilleren. Smellet har vel sikkert noe med remoten å gjøre (at spilleren slår seg av før forsterkeren, eller omvendt).

                    Comment


                    • #25
                      Med strømkabel så mener du pluss? Hvor får spilleren nå jord fra? Den vil gjerne ha jord fra samme sted som ampene.
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #26
                        Vet du om anlegget har god jord? Hvis du vet dette, hvordan har du funnet det ut?
                        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                        Comment


                        • #27
                          Hehe, mener plussen til spilleren ja. Spilleren er jordet til ett orginalt jordingspunkt med en kabelring og mutter. Skal være en "godkjent" jording.

                          Men den er ikke jordet til samme punktet, men den er jo jordet til samme jorden. :P Heter vel egentlig at jorden skal være kortest mulig, det blir jo en relativt lang jordingskabel hvis den skal gå fra spilleren og bak til forsterkerene.

                          Forsterkerene er jordet ned i hjulbrønnen med en skrue/bolt og for "sikkerhetsskyld" jordet ned i en skrue til baksetene. Er noen bilder av dette tidligere i tråden.

                          Virker som om det blir lang tid før jeg får den nye 300Ah dynamoen. Er visst veldig hektisk for EA.

                          Comment


                          • #28
                            Heter at jording skal ha minst mulig motstand. Spør igjen: hvordan vet du at jord er god? Sikkert på at jordingspunktet takler mer strøm enn det som vanligvis ville gått der?

                            Jorde i hjulbrønn pleier ikke akkurat å være den beste løsningen, kanskje til og med uheldig.
                            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                            Comment


                            • #29
                              Du vil jeg skal måle ohm mellom forsterker og jordingspunktet, og spilleren ned til skruen? Er vel verdier under 0.3ohm jeg er på utkikt etter? Kan ta en test, men tror ganske sikker at punktene er så god som kan bli. Begge punktene er skrudd inn i selve chassiet.

                              Er noen hjulbrønner som er sveiset/"limt" fast men tror ikke det er helt tilfelle her. Den er jo også jordet fra samme punktet til baksetene for sikkerhetsskyld.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Julepils View Post
                                Du vil jeg skal måle ohm mellom forsterker og jordingspunktet, og spilleren ned til skruen? Er vel verdier under 0.3ohm jeg er på utkikt etter? Kan ta en test, men tror ganske sikker at punktene er så god som kan bli. Begge punktene er skrudd inn i selve chassiet.

                                Er noen hjulbrønner som er sveiset/"limt" fast men tror ikke det er helt tilfelle her. Den er jo også jordet fra samme punktet til baksetene for sikkerhetsskyld.
                                Nei jeg vil ikke at du skal måle mellom jordingsppunkt og forsterker, jeg vil at du skal måle fra minuspol på batteri og til negativen på forsterker. Har ikke noe for seg å måle kablene (utenom at man må trekke fra resistansen i kablene som brukes når man måler).


                                " Den er jo også jordet fra samme punktet til baksetene for sikkerhetsskyld." - hva mener du her? Er hjulbrønn jordet?
                                Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                                Comment

                                Working...
                                X