Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy på mcintosh MC420M

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    dette er faen meg surt å høre. :/
    Mvh. Damir

    Comment


    • #32
      Har funnet ut en ting mer til nå da. Er ikke sikkert det er som jeg sier.... Leste litt i manualen som jeg faen i søppla. Smarte meg.... Uansett så har jeg ikke jordet chassie til minus polen som det sier at det må i manualen. på siste side.
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #33
        Originally posted by tmolberg View Post
        Har funnet ut en ting mer til nå da. Er ikke sikkert det er som jeg sier.... Leste litt i manualen som jeg faen i søppla. Smarte meg.... Uansett så har jeg ikke jordet chassie til minus polen som det sier at det må i manualen. på siste side.
        Fått testa dette enda? Kanskje det var det som var problemet.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #34
          hva sier manualen?
          Mvh. Damir

          Comment


          • #35
            Om du måler mellom en og en minus på rca-inngangene og mot chassi på forsterker, så skal verdien ligge på mellom 0 og 100ohm om alt er i orden.
            Måler du "uendlig" eller høyere enn 100ohm så er det noe feil.
            Du vil da se hvilken inngang som har feilen om ikke annet.
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #36
              @Joakim, hvis "noe er feil" hva kan være feil? Jeg ser for meg at det er dårlig kontakt et sted på kretskortet hvis jeg måler høyere enn 100 ohm mellom chassi og rca inngangene.
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #37
                Jau da har jeg vært ute å målt litt. Ser ut til at det er jordingsbanene til kanal 1 og 2. Måler uendelig her når jeg måler på minus og minus siden på rca kontakten. når jeg måler på kanal 3 og 4 samt 80/120hz sub utgangene så måler jeg alt mellom 0.17ohm til 0.27 ohm. Kan være modusen jeg har satt det på er litt feil men er nok mellom der en plass, eventuelt 17-27 ohm.
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #38
                  Lukter matador mat jeg
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                  Comment


                  • #39
                    Skal gi det et forsøk selv først. Så ser vi
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #40
                      Da er forsterkeren støyfri. Var en løs kobling til jordingssiden på rca pluggen. Var bare å bevege litt på den så ble støyen borte. Lurer litt på om jeg må åpne forsterkeren opp og ordne det skikkelig, men for øyeblikket vet jeg hvertfall at forsterkeren har potensiale til å låte krem.

                      EDIT: Tusen takk for en liten heads up joakim. Du gjorde feilsøkingen mye lettere. Imotsetning til McIntosh som bare kom med drit til hjelp.
                      Tor Martin Ølberg
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #41
                        Woho! Gratulerer
                        Regner med at du er på vei ut i bilen for å koble opp nå? Eller skrur mer på den for å titte..
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #42
                          Hehe, alt er kobla opp as we speak. Reprasjonen tar jeg når problemet dukker opp igjen. Tar med meg loddebolt og nødvendig verktøy for å kunne gjøre det på østlandet hvis problemet skulle oppstå på nytt igjen.
                          Tor Martin Ølberg
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #43
                            Bra at det ordna seg da. Og fin lyd nå? Stor forskjell fra tidligere?
                            Mvh. Damir

                            Comment


                            • #44
                              Relativt. Tror 3 veisen gjorde dreisen. Hørres ut som det er noe resonans i døren, men lurer litt på om det er all driten som ligger i kartlommene Samtidig så liker jeg det mcintoshen gjør med lyden og, er litt mer morro og høre på kort sagt. Helt ærlig så skal jeg ikke utale meg helt fordi øret mitt er ikke helt tunet inn kan en si, men begynner nå å lære meg hva å høre etter. For å si det slik, lydbildet mitt fra jeg startet har forandret seg 180 grader fra å være rotete og helt ut av fokus til å bli mer eller mindre litt mer på plass. Jeg føler hvertfall at senterstage er der det skal være samt tonegjengivningen har blitt bedre. Med en smule hjelp fra Joakim that is.
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment


                              • #45
                                Blåser liv i denne tråden da jeg også har fått støy fra min mcintosh 431 som jeg nylig kjøpte.

                                Det er en ugjevn støy som følger volumet på spilleren, den er der også selv om motoren er av.
                                I tillegg har jeg fått dynamostøy, som følger turtallet.

                                Merkes bare i diskantene.

                                Dette skjedde etter at jeg byttet fra audison til mcintosh, husker ikke at jeg hørte noen støy før dette.
                                Alt er jordet samme sted.
                                Har testet å bytte signalkabler.
                                Originally posted by Joakim View Post
                                Om du måler mellom en og en minus på rca-inngangene og mot chassi på forsterker, så skal verdien ligge på mellom 0 og 100ohm om alt er i orden.
                                Måler du "uendlig" eller høyere enn 100ohm så er det noe feil.
                                Du vil da se hvilken inngang som har feilen om ikke annet.
                                Har ohmet RCA-minussiden mot chassiet på ampen som Joakim skrev tidligere her, alle 4 utgangene ligger på rundt 96-101ohm konstant. Litt usikker på om dette er bra eller dårlig, siden du skriver 0-100ohm er bra og 100-uendelig ohm er ikke så bra.

                                Originally posted by Tor Ølberg View Post
                                Har funnet ut en ting mer til nå da. Er ikke sikkert det er som jeg sier.... Leste litt i manualen som jeg faen i søppla. Smarte meg.... Uansett så har jeg ikke jordet chassie til minus polen som det sier at det må i manualen. på siste side.
                                La du opp en jordkabel rett fra chassiet på ampen til jordingspuntet du bruker? Tynn liten sak bare?


                                Lastet opp en liten filmsnutt som prøver å vise lyden. Motoren er av, spilleren står på pause og volumet er skrudd langt over vanlig lyttevolum for å få fram lyden.

                                http://s138.photobucket.com/albums/q...t=MVI_0277.mp4


                                Noen tips?
                                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                                Comment

                                Working...
                                X