Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy på mcintosh MC420M

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Alright. Flott! Takker
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #17
      Originally posted by JL Audio 13w7 View Post
      Hehe :P kan jo prøve det der eikens bilstereo? eller biltema har jo grei kabel

      Edit: Kan du ikke prøve med et batteri bak i bilen da? eller ta ut forsterker og koble til et batteri i garasjen og se om du får støy da?
      Det er vel svært minimal sjangs å få noe dynamostøy ved å koble forsterkeren til et batteri i garasjen, det hjelper ikke stort på feilsøkingen.

      Eller er det støy i forsterkeren selv om motoren er avslått?
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #18
        Jepp Haakon. Har nå konkludert at det er svidde jordingsbaner i forsterkeren. Kobla opp med batteri i garasjen. fikk støy selv da. med 230v cd spiller som inngangskilde.
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #19
          Dette var kjipt å høre. Veit åssen det er, å kjøpe en litt fancy/dyr/oldschool forsterker og få trøbbel med den.
          Tror du at du eventuellt får tilbake pengene av selgeren? Ellers så kan du jo alltids høre med James da...

          Edit: Du posta et annet innlegg før jeg rakk å poste denne.
          Last edited by TakeTheTime; 31-07-2010, 00:02.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #20
            Kommer nok ikke til å prøve å få noe penger tilbake. Blir nok til at jeg åpner den opp og ser selv om det er svidde jordingsbaner. er ikke værre enn det
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #21
              Originally posted by tmolberg View Post
              Jepp Haakon. Har nå konkludert at det er svidde jordingsbaner i forsterkeren. Kobla opp med batteri i garasjen. fikk støy selv da. med 230v cd spiller som inngangskilde.
              det var trist å høre
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

              Comment


              • #22
                Jau. Sitter nå og skrur den fra hverandre. så får vi se hva jeg finner utav. Jævla koplisert forsterker og skru fra hverandre
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #23
                  Ser ut til at det er på signal siden. Når jeg tar på signal kablene så forsvinner noe av støyen eller så kommer det mer. feks når jeg tar ut den ene av rca kablene. Begge må være tilkoblet for at det ikke skal være veldig overdrevent med støy.

                  Fins det noen måte å jorde kablene? Eller blir det en jallaløsning til et seriøst problem?
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by tmolberg View Post
                    Ser ut til at det er på signal siden. Når jeg tar på signal kablene så forsvinner noe av støyen eller så kommer det mer. feks når jeg tar ut den ene av rca kablene. Begge må være tilkoblet for at det ikke skal være veldig overdrevent med støy.

                    Fins det noen måte å jorde kablene? Eller blir det en jallaløsning til et seriøst problem?
                    Er mange som har jorda RCA ved spilleren, f.eks. i chassiet på den - har du prøvd det?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #25
                      i og med at du ikke får støy på audison og etter all den feilsøkingen, så er det nokk bare og innse hvor problemet ligger.

                      Comment


                      • #26
                        Jau, har innsett at problemet ligger i mcintoshen. Men ser nå etter alternative løsninger enn å levere den inn til den lokale radioshack.
                        Tor Martin Ølberg
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #27
                          hvis du finner noen, f del det med oss andre da kipt å høre da.

                          Comment


                          • #28
                            Jau. Sitter nå med bilbatteriet og forsterkeren kobla til pcen. Låter bra på hjemmehøytalerne. Minimalt med støy til nå. Veldig lav susing når jeg jorder RCA kontaktene til batteriet. Da har jeg øret helt inntil høytaleren. Vet ikke om det er godkjent eller?
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #29
                              er vel det, bare å prøve i bilen da

                              Comment


                              • #30
                                Jau. Skal gjøre litt mer grundig feilsøking imorgen med brodern. Liker ikke å ha noen form for støy. Er liksom uakseptabelt når en driver med slikt... Men men vi får nå se hva som skjer framover. Jeg kjenner jeg begynner å bli lei hvertfall. Alltid noe gale.
                                Tor Martin Ølberg
                                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                                Comment

                                Working...
                                X