Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hehe Som en Hauk da?
    Følger med uansett
    Gleder meg til å høre hva du mener om den nye ampen din.
    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

    Comment


    • Da har det skjedd saker og ting. Det tok sin tid, men fikk til slutt lyd utifra Adcom'en.
      Her er noen bilder fra idag, i tillegg til en liten "teaser" med mellomtonene på ampen.







      Video av Adcom.

      Mellomtone-høyttalerne høres formidable ut!
      MEN, det skjedde også noe helt forferdelig...




      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • Hoppsann. Får ikke den på garantien, i alle fall...

        Kondolerer!

        Comment


        • Auda! Så ikke godt ut
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

          Comment


          • æsj da... det var ikke gøy....
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

            Comment


            • Alt er bare så mørkt og trist nå, hele verden går under. Neida, så ille er det ikke. Men jeg kommer til å savne de!
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • Hva er det som har skjedd/skjedde her??

                Du får sikkert tak i noen et pent brukt diskant sett et sted

                Ellers får du evt gå får et par av SEAS LOTUS RT27F hos dynabel.no , vil koste deg 1400kr.. Disse låter jo meget BRA!

                Comment


                • Originally posted by Soundboy View Post
                  Hva er det som har skjedd/skjedde her??

                  Du får sikkert tak i noen et pent brukt diskant sett et sted

                  Ellers får du evt gå får et par av SEAS LOTUS RT27F hos dynabel.no , vil koste deg 1400kr.. Disse låter jo meget BRA!
                  vet om både rt27f og pt27f som nesten ikke er brukt, som sikkert kan gå billig
                  Steffen Hammersgård
                  Alpine - Mosconi
                  Min prosjekt tråd

                  Comment


                  • Kan jeg tørr spørre hva som skjedde?
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • Vet ikke helt hva som skjedde jeg. Det begynte med at jeg bare skulle koble opp Adcom'en, og fikk tilslutt lyd (testa alle kanalene på en gammel høyttaler jeg hadde). Men da oppdaga jeg også at diskant'en så rar ut - fant ut at det må ha skjedd da jeg såvidt testa forsterkern før jeg hadde gjort som James sa, å skru gain opp og ned 10-20 ganger, før jeg setter den der den skal (gammel forsterker, med gamle potmetre osv.)
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • det her var seriøst noe dritt. :/

                        Hvis Polk diskantene ikke kommer på lager så hadde jeg vurdert Seas diskantene Simen, Seas lager bra høyttalere så vil tro du vil bli ganske fornøyd med dem. Spesielt hvis du kan få dem rimelig fra Steffen/shammers.
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • So much 4 the Polk-set.... Hmm. Kjiipt uansett. Men dette gir jo deg sjansen til å prøve noe nytt dah. Nå er du jo NØDT å ha nye diskanter. Men så var det vel de pengene. Har jo fulgt med tråden din,og du har jo investert litt i dette anlegget så det tærer jo på lommeboka.
                          Men flink med å vise oss bilder er du...Fortsett med det

                          Lykke til
                          No Windows-crap,just Mac Power

                          Comment


                          • i helvede da!
                            Så ikke mye bra ut, hadde du tilkobla noen av diskantene når du justerte opp å ned på gain'en da?

                            Liker tråden din å ser innom daglig her,flink med bilder iallfall
                            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                            Comment


                            • Originally posted by Bassoflove View Post
                              So much 4 the Polk-set.... Hmm. Kjiipt uansett. Men dette gir jo deg sjansen til å prøve noe nytt dah. Nå er du jo NØDT å ha nye diskanter. Men så var det vel de pengene. Har jo fulgt med tråden din,og du har jo investert litt i dette anlegget så det tærer jo på lommeboka.
                              Men flink med å vise oss bilder er du...Fortsett med det

                              Lykke til
                              Ja, jeg kjøpte jo Polk-settet for 3k ubrukt og det er jo sykt billig i forhold til nypris.
                              Jeg vet ikke om jeg vil prøve noe nytt, eller jo, noe nytt men da vil jeg gå for disse.



                              Originally posted by R-SportRF View Post
                              i helvede da!
                              Så ikke mye bra ut, hadde du tilkobla noen av diskantene når du justerte opp å ned på gain'en da?

                              Liker tråden din å ser innom daglig her,flink med bilder iallfall
                              Neinei, de var ikke det. Takk for det, prøver å "live opp" tråden med bilder.

                              Originally posted by GENEXXA
                              Forstår jeg deg rett, skjedde det når du skrudde opp og ned på gain? Eller?
                              NEI, de var ikke kobla til da. Justerte opp og ned 10-20 ganger for å få den "i vater" - James anbefalte det.
                              Men det ser ut som høyre diskant ikke er skadet - utenpå hvertfall... Gain sto på minimum på linjedriveren.

                              Originally posted by Dammed View Post
                              det her var seriøst noe dritt. :/

                              Hvis Polk diskantene ikke kommer på lager så hadde jeg vurdert Seas diskantene Simen, Seas lager bra høyttalere så vil tro du vil bli ganske fornøyd med dem. Spesielt hvis du kan få dem rimelig fra Steffen/shammers.
                              Ja jeg vil ha Polk'a igjen, syntes lyden var så perfekt. Skal tenke på det, men hvordan funker de med Polk-midwooferne egentlig tro!?

                              Ellers så testa jeg alle kanalene på forsterkeren nå, og nå var alle 'farlige' for høyttalerne -
                              svidde to høyttalere fordi de fikk masse spenning fra utgangene og 'sto opp' når jeg skrudde på.
                              Imorgen skal jeg kjøpe et mulitmeter på Biltema og sjekke om det er forsterker eller linjedriver som lager spenningen...
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment


                              • Originally posted by TakeTheTime View Post

                                Ja jeg vil ha Polk'a igjen, syntes lyden var så perfekt. Skal tenke på det, men hvordan funker de med Polk-midwooferne egentlig tro?
                                ikke godt å si, men du kan få låne pt27f av meg til du får tak i nye polk`er, om du ikke blåser dem å... hehe
                                bør være mulig å få til det ettersom du deler aktivt.
                                Steffen Hammersgård
                                Alpine - Mosconi
                                Min prosjekt tråd

                                Comment

                                Working...
                                X