Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja, jeg hører f.eks. ALDRI på "Kill 'em all" av Metallica i bilen. Det funker greit hjemme på PC'en, men i bilen må jeg ha kvalitet ja.
    Dream Theater er stort sett alltid kvalitet, men det meste av "Train of Thought" blir jo litt intenst da. Hører noen ganger på den allikevel også.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • Kan kjenne meg litt igjen, har dog aldri prøvd annet enn limewire mp3 kvalitet.
      Et skikkelig anlegg skal klare å spille all slags musikk på en god måte mener jeg iallfeall
      Bmw e34 520:
      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

      Comment


      • Et annet band som egner seg, er norske Aspera.
        De gav ut sitt debut-album i år, vanvittig bra debutplate!
        Kvalitetsmetall som er helt tydelig inspirert av DT. Check it out!

        Fra det ene til det andre, så har jeg lagt merke til enda bedre midbass
        i det siste. Frontsettet begynner å nærme seg komplett innspilt, ca 70 t.
        Tok lunsj'en på jobb i bilen idag faktisk, og hørte litt på bare frontsettet,
        uten sub'en og jeg må si WOW. Disse 5.25"-wooferne har vanvittig
        bra og punchy midbass, helt ned til ca 50 hz. Legger merke til at
        frekvensene under 100 hz virkelig begynner å komme seg.
        Her er en video som kanskje viser hvor bra punch de har:

        Aspera - "Between Black & White"

        Kan si litt mer om planene fremover da. Skal se om jeg finner noe instrumenthus, e.l.
        som jeg kan bruke til å montere diskantene på dashbordet. Har planer om å sette de
        innerst og helt ut i hjørnene (dette for å beholde "bredden" i lydbildet), og peke de
        mellom setene og opp i taket som Joakim har gjort det. Har trua på at det vil gi
        meg bedre distanse og høyde i lydbildet mitt. Så det blir gøy å prøve...
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • Originally posted by tofter View Post
          Kan kjenne meg litt igjen, har dog aldri prøvd annet enn limewire mp3 kvalitet.
          Et skikkelig anlegg skal klare å spille all slags musikk på en god måte mener jeg iallfeall
          Det er jeg enig, og anlegget gjør jo egentlig det. Men når jeg er ute og kjører, liker jeg å ha det HØYT - og da blir intens heavy metal som f.eks. Metallica og Megadeth litt massete i mine ører.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • Kanskje pga mye informasjon i toppen av frekvensområdet?

            Skal ta en kikk på Aspera, hvis du hører litt på Chevelle

            Edit: Tror du du får bredere lydbilde av å flytte diskantene mer inn mot ruta?
            Last edited by tofter; 09-05-2010, 14:15.
            Bmw e34 520:
            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

            Comment


            • Originally posted by tofter View Post
              Edit: Tror du du får bredere lydbilde av å flytte diskantene mer inn mot ruta?
              Det er vel egentlig ikke det som er målet med å gjøre det.
              Men håper på å beholde bredden jeg har nå, eller bedre det,
              fordi jeg fikk bra score på bredde på EMMA SQ-konkurransen.
              Han sa at jeg fikk et par hakk utenfor "normal" bredde-score,
              det vil si at det høres ut som lyden kommer fra litt utenfor bilen.

              Men vil teste det mest for å få litt mer distanse til artisten,
              og for å få lydbildet enda litt høyere opp (deling ved 3.2khz)...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • Hvem var det som vant Emma experienced? hvis jeg kan spør
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • Update! Ny forsterker, nye muligheter.
                  Gikk ikke lange tia før jeg savna lyden altså,
                  så idag begynte jeg å klargjøre for Adcom'en...











                  Pga litt plassmangel ble det til at jeg festa linjedriveren under,
                  så fikk jeg litt mer frihet med forsterkerne. Jeg har trua på dette.

                  Originally posted by tmolberg View Post
                  Hvem var det som vant Emma experienced? hvis jeg kan spør
                  Det var han med Hertz elementene/forsterkerne tror jeg, husker ikke helt...?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • [QUOTE=
                    Det var han med Hertz elementene/forsterkerne tror jeg, husker ikke helt...?[/QUOTE]

                    Experienced
                    1. Simen Sormbråten(Simso) - unlimited - inst. 90, lyd 211, tot 301
                    2. Simen S. Thoresen(Take The Time) - 5ch - inst. 79, lyd 208, tot 287
                    3. Rune H. Karlstad(Runek) - 5ch - inst. 85, lyd *197, tot 282
                    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                    Comment


                    • Nei har ikke fått testa Adcom'en ennå nei, mangler noen (6 stykk) skruer til høyttaler-terimnalene.
                      Men ellers så får jeg kobla den opp imorra, og da kan jeg koble til EN høyttaler. Blir spennende.

                      TAKK Paulsberg, og forresten, fikk du snakka med post-folka på Kiwi her om dagen?
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Ja de skulle skjekke opp litt og ringe meg
                        ikke noe stress. sender deg noen flere jeg om de ikke klarer å fikse det selv. hehe
                        Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                        Comment


                        • Neida du trenger ikke det hvis de ikke finner ut av det, da kjøper jeg evt. noen på Biltema eller noe.
                          Imorgen slutter jeg på skolen klokka ti, så etter det blir det mange timer i bagasjerommet etterpå.
                          Da skal jeg være flink og ta masse bilder, forhåpentligvis blir jeg 'ferdig' da, så følg med folkens.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • Følger med som en Hamster
                            Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                            Comment


                            • Originally posted by Paulsberg View Post
                              Følger med som en Hamster
                              Hamstre har en tendens til og følge svært lite med. De gjør det som faller dem inn der og da, har jeg erfart etter 2 år men en slik en. Eller ei er det jo da.
                              Hehe. Følger med her selv, blir veldig spennende og få høre hvordan dette blir Simen!
                              Dette blir nok gromt
                              VW Corrado - Prosjekt bil
                              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                              I´m BANKRUPT - A G60 owner

                              Comment


                              • Originally posted by Paulsberg View Post
                                Følger med som en Hamster
                                Høres bra ut (eller ikke?)

                                Originally posted by Oekern View Post
                                Hehe. Følger med her selv, blir veldig spennende og få høre hvordan dette blir Simen!
                                Dette blir nok gromt
                                Ja vi får nå se, gleder meg til å få det kobla opp hvertfall - og som sagt så har jeg trua.
                                Men er det noen som vet hvor jeg får tak i sånne små skruer til terminalene!?
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X