Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bare se hvor liten den er, mindre enn et A4-ark på begge sider!




    Så kompakt at jeg vurdere den et annet sted i bilen, nærmere frontsett kanskje.
    Men blir vel til at jeg bruker den gode plassen jeg har baki, liker å ha sub + amps der.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • gratulerer med ny amp! har faktisk kikket litt på denne selv
      kan du ikke fortelle om den lever opp til dine forventninger etter du har fått prøvd den litt ?
      Daniel s.h
      200sx s13
      200sx s14a
      volvo 240 stasj

      Comment


      • Nais amp Grunnen til at den er så liten er vell at den er klasse D.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • Originally posted by rexxx View Post
          gratulerer med ny amp! har faktisk kikket litt på denne selv
          kan du ikke fortelle om den lever opp til dine forventninger etter du har fått prøvd den litt ?
          Takk skal du ha! Jeg kan gi en rapport ja, sjekke hvordan det låter f.eks. ved høyt volum osv.

          Originally posted by tofter View Post
          Nais amp Grunnen til at den er så liten er vell at den er klasse D.
          Det kan nok stemme. Men uansett ekstremt liten til å lever 600w rms.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • Bra valg! Vurderte denne selv når jeg handlet min bilstereo. Men jeg gikk for SS ref4.920 da den ville passe bedre med Hifonicsen.

            Hvordan har du tenkte å plassere den?
            Mvh. Damir

            Comment


            • DER ja Flotte bilder av den...håper du blir fornøyd Simen!
              Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

              Comment


              • Da har det skjedd en del!! Fikk ordna med forsterkern i bilen igår,
                og i samme slengen fikk jeg hjelp av onkelen min til å lage til en
                skikkelig bunnplate i hele rommet rundt/i reservehjulsbrønnen.




                Dette syntes jeg ble knallbra, og det var jo en av de tingene jeg fikk
                en del kritikk for i Drammen (24.April), men nå sitter det bom fast.
                Det er en tjukk (over 20mm) sponplate som er tilpassa alle sider
                og bolta fast i midten. Dette rikker seg ikke noe...l Bilder:











                ^ Skal skaffe en større sånn metallplate så den blir
                brei nok til å også skru fast på begge sider i platen.
                Sidene ble også tilpassa skrå så de gikk inntil veggene.
                Så fikk jeg skrudd forsterkerne godt fast i denne plata,
                den nye PDX'en og Dynabel'en jeg låner likte det veldig godt.
                Er også ferdig kobla opp, og lyden er tilbake. Slik ble det tilslutt:







                ^ Starta med å sette gain på PDX'en; minimum på kanal 1/2 (diskant)
                og et par knepp høyere på kanal 3/4 (midbass) for å kompansere "nivået".
                Hørte litt på dette med en gang, og det spilte jo minst like høyt som forrige
                forsterker som var satt til nesten fullt på midbassen, og et par knepp lavere
                på diskanten, så dette er en stor overgang når det gjelder krefter. Lover bra!
                Ellers syntes jeg også jeg faktisk merka litt bedring i lyden også; men det kan
                hende jeg "vil høre" at det låter bedre også? Det er vel egentlig ikke så
                stor forskjell, annet enn at jeg med 4x 150 (egentlig 166 faktisk)
                watt rms kan spille mye høyere enn med 4x 40w rms!?

                Vel jeg finner ut etterhvert sikkert,
                nå skal jeg kjøre hjemover og høre på
                den nye forsterkeren 'spille' i et par timer.

                På fredag gjorde jeg også et hederlig forsøk på å tre høyttalerkablene via gummilederen og inn under dash,
                men dette var nesten helt håpløst for meg. Jeg klarte fint å tre kablene gjennom gummilederen, men når jeg
                skulle tre kablene inn gjennom hullet var det sykt trangt pga diverse deksler osv. så jeg ga opp og gjorde det
                heller litt skikkelig på nytt slik jeg hadde det fra før av. Her er et par bilder av det + et bilde av bilen som den er nå:






                Originally posted by Dammed View Post
                Bra valg! Vurderte denne selv når jeg handlet min bilstereo. Men jeg gikk for SS ref4.920 da den ville passe bedre med Hifonicsen.

                Hvordan har du tenkte å plassere den?
                Tusen takk, det var ingen tvil for meg hvertfall. Fantastisk fin forsterker,
                også fikk jeg den jo for 3k som var (minst!) halv pris. Plasseringa så du nå.

                Originally posted by Alpine306 View Post
                DER ja Flotte bilder av den...håper du blir fornøyd Simen!
                Er veldig fornøyd allerede. Nett og fin liten sak,
                liker den på alle mulige måter. ALT er bra med den!

                (TAKK!)
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • nice ble bra plasseringen av forsterkerene.
                  tviler ikke på at dette spiller bra
                  følger med her
                  Mvh Tony Andrè
                  Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                  Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                  Comment


                  • Originally posted by Toby91 View Post
                    nice ble bra plasseringen av forsterkerene.
                    tviler ikke på at dette spiller bra
                    følger med her

                    enig! deilig å ha forsterkerne gjemt.
                    Daniel s.h
                    200sx s13
                    200sx s14a
                    volvo 240 stasj

                    Comment


                    • Originally posted by Toby91 View Post
                      nice ble bra plasseringen av forsterkerene.
                      tviler ikke på at dette spiller bra
                      følger med her
                      Tusen takk skal du ha, setter pris på at du følger med og kommer med sånne innspill.

                      Originally posted by rexxx View Post
                      enig! deilig å ha forsterkerne gjemt.
                      Ja jeg synes hvertfall dette er en fin plass til forsterkere o.l. (hva skal man med reservehjul?)

                      Originally posted by GENEXXA
                      Så du har ikke merket lyd forskjell fra den gamle til den nye forsterkern?
                      Nja joa, det er noe forskjell altså. Syntes lyden fikk en annen klang,
                      og høres bedre ut ved høyere volum. Men må høre litt mer før jeg kan si no mer.
                      Men nå har jeg hvertfall mer enn nok "power" - tweeter er på minimum både på amp'en og spilleren, er nesten fortsatt for mye...
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Originally posted by Alpine306 View Post
                        DER ja Flotte bilder av den...håper du blir fornøyd Simen!
                        Ey, her er forresten et lite "bevis" på at forsterkern funker...

                        FILM
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • Se der ja!

                          Ble bra! Nye ampen og dynabelen min så ut til og kose seg på nye plata der

                          Comment


                          • Ye, sitter bom fast. Men er jo selvfølgelig bare å skru den ut igjen når matador er ferdig med min.
                            Ellers blir det jo en PDX-monoblokk snart også tenker jeg (enten 1.600 eller 1.1000), så da tror
                            jeg at jeg kanskje skal lakkere plata svart, også legge de litt lenger bak (nærmere bakluka),
                            for så å skjære hull i topp-plata og legge inn en glassrute som et "vindu" til PDX'ene...
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • SEXY!!!
                              Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                              Comment


                              • Grattis med ny Amp. Dette tror jeg du må få bygget slik at du får vist de fram på en eller anna måte(neon&glass). Har faktisk vurdert samme oppsett til min Mamma´s Rav 4,men jeg blir vel å kjøpe "over dammen". Nå kommer jo Alpine PDX´ene ut i forbedret version,så du skal ikke se bort fra at de "gamle" blir noe billigere etterhvert. PDX 1.1000 må jo bli bra i Carisma´n
                                Tror de PDX´ene låter SINNSYKT bra lydkvalitets-messig,men jeg TROR ikke de er så veldig glad i å bli lastet ned i ohm.
                                Har lurt på: åssen fester du høytaler-ledningene inn på PDX? Du som er så ivrig med bilder.....(hint hint)
                                No Windows-crap,just Mac Power

                                Comment

                                Working...
                                X