Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota Hilux 2002 Arctic Trucks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keltern
    replied
    Det her blir pent!

Inspirerende å se på folk som gjør ting fra bunnen av, for det er det jeg burde gjort selv.. Eller, har begynt med, men bruker veldig lang tid i forhold til det her, hehe!

Leave a comment:

• vemiz
    replied
    Originally posted by Typhon View Post
    EMMA har Sound Quality og ESPL (European Sound Pressure Leauge). Ja de har et par andre ting og men det praktiseres ikke i Norge for øyeblikket.

ESPL foregår med en egen skive med musikkspor. Man spiller da så og så lenge med dørene lukket, og like lenge med dørene oppe. Man får i tillegg en installasjonsbedømming av bilen. dB-drag er kun et *BUUUURP* ved en frekvens og får en måling på det.

til trådstarter: selv om EMMA har med seg mange flotte biler med veldig proff installasjon og fremtoning, så stiller disse gjerne i klassene Master og Advanced. Med mindre du har fått spons eller driver med f.eks salg av bilstereo så kan du fint stille i den lavere klassen Experienced. Ikke la deg lure av navnet, dog Alle kan være med å konkurrere i EMMA. Første gang er til og med gratis!

Les mer på www.emmaweb.no eller www.emmanet.com.
    Takk for at du forklarte det for meg. Vet ikke helt om dette blir noe for meg med det første, men kansje i en senere tid.

I dag har jeg startet å støpe diskant hus i A-stolpe. Var og en tur utom BassBrothers og laget en plan for sub-løsningen som skal inn her. Skal prøve å lage en skisse slik at dere får se hvordan det skal bli.

Her er bilde fra dagens økt:

Arbeids bord

Støpte først litt for å se om vinkelen var ok

Måtte se om den passa med så mye sparkel på

Etter endel pussing

Måtte se hvordan det ble etter pussinga

Sett forfra
    Last edited by vemiz; 28-09-2009, 23:08.

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Originally posted by NeDD View Post
    Emma har to grener. DB-drag eller SQ..
    Nei det har de ikke... dB-drag er noe helt eget det. Les mer om det på www.lydtrykk.no

EMMA har Sound Quality og ESPL (European Sound Pressure Leauge). Ja de har et par andre ting og men det praktiseres ikke i Norge for øyeblikket.

ESPL foregår med en egen skive med musikkspor. Man spiller da så og så lenge med dørene lukket, og like lenge med dørene oppe. Man får i tillegg en installasjonsbedømming av bilen. dB-drag er kun et *BUUUURP* ved en frekvens og får en måling på det.

til trådstarter: selv om EMMA har med seg mange flotte biler med veldig proff installasjon og fremtoning, så stiller disse gjerne i klassene Master og Advanced. Med mindre du har fått spons eller driver med f.eks salg av bilstereo så kan du fint stille i den lavere klassen Experienced. Ikke la deg lure av navnet, dog Alle kan være med å konkurrere i EMMA. Første gang er til og med gratis!

Les mer på www.emmaweb.no eller www.emmanet.com.
    Last edited by Tony; 28-09-2009, 16:37.

Leave a comment:

• NeDD
    replied
    Emma har to grener. DB-drag eller SQ..

Leave a comment:

• vemiz
    replied
    Originally posted by Keltern View Post
    Hva slags matte er det du har lagt under teppene dine? Var det dette som var B-quiet?

Beklager at jeg ikke henger med i svingene her! Hehe!
    Det er B-Quiet Vcomp http://www.bassbrothers.no/display.a...90&prodid=1568
    Den tar bort vei støy og høyfrekvente lyder.

Og den andre typen er B-Quiet Ultimate http://www.bassbrothers.no/display.a...90&prodid=1569
    Som demper/reflekterer bass/lave frekvenser.

Ha og brukt Splen http://installbay.no/product_info.ph...c3f30f6d295d7a Både 4 og 8 mm alle andre plasser enn i dørken. Denne tar bort vei støy og høyfrekvente lyder.

Leave a comment:

• Keltern
    replied
    Hva slags matte er det du har lagt under teppene dine? Var det dette som var B-quiet?

Beklager at jeg ikke henger med i svingene her! Hehe!

Leave a comment:

• vemiz
    replied
    Nå er jeg endelig ferdig med dempinga. Fikk gjort fra meg dørken i dag, og jeg fikk inn teppet. I morgon skal jeg kansje trekke taket og støpe til for diskant i A-stolpe.

Her er bilder fra i dag:

PS: Tok meg tid til å legge opp bilde slik som simso ville jeg skulle gjøre det.
    Last edited by vemiz; 27-09-2009, 16:06.

Leave a comment:

• Alfert
    replied
    Ser meget bra ut dette....
    Last edited by Alfert; 27-09-2009, 01:24.

Leave a comment:

• vemiz
    replied
    I dag ble jeg ferdi med å legge B-Quiet Ultimate i dørken. Så det som gjennstår av demping er å legge B-Quiet Vcomp i dørken.

Det neste som skal gjøres er å lage ny bakplate, og trekke denne og taket. Skal og lage til en plate for å få et "rett" gulv bak. Så skal subkasse bygges og monteres. Når dette er gjort kan jeg starte å montere alle deksler, teppe og stolene.

Her er dagens bilder:

Last edited by vemiz; 27-09-2009, 16:10.

Leave a comment:

• vemiz
    replied
    Originally posted by NeDD View Post
    Komt godt i gang her. Bilen blir mye mer støysvak etter denne jobben du gjør nå.
    Gøy med Arctic Trucks! Ser vi deg i Emma 2010?
    Hmm... Muligens, men jeg er ikke helt sikker på hva det går ut på?

Må bare få si takk for alle positive tilbakemeldinger jeg har fått. Men nokk om det, jeg vil gjerne ha tips til hva som kan gjøres med interiøret.
    Er ikke så gira på å ha den stygge grå/blå fagen på alle paneler. Skal dessuten kjøpe 2 nye seter med tiden. Men dette er på "litt lengre sikt".

Skal sikkert trekke om taket nå før jeg setter det på plass. Tror jeg skal ha det "clean" med sort skai eller filt, men hadde og vert kult med noe mønster/symbol. Hadde en liten ide om å legge inn dioder som spotter med div effekter. Håper på innspill fra dere på forumet. Kom med ide'er!!!

På bak veggen skal jeg lage en ny plate av spon el. Dette fordi dekselene ikke går på med så mye demping bak.
    Denne plata skal trekkes i skai eller filt, samme som taket.

I dag ble jeg ferdi med den venstre døra, la opp strøm kabel fra batteri og gjennom torpedo veggen og jeg dempa litt mer på noen plasser jeg hadde glemt.
    Var på BassBrothers idag og leverte fra meg dørtrekka til Frode, han skal støpe til for K2 høytalerene. Fikk med meg mer demping, ei tjukk matte til å legge i dørken:
    (B-Quiet Vcomp dempematte # Vcomp er en tolags støydempende matte av et 3,1mm vinyl basert polymer innerlag og et 6,3mm ytterlag av skumgummi.
    # Total tykkelse er 9,5mm. )

Har dessverre ikke bilder idag.

Leave a comment:

• NeDD
    replied
    Komt godt i gang her. Bilen blir mye mer støysvak etter denne jobben du gjør nå.
    Gøy med Arctic Trucks! Ser vi deg i Emma 2010?

Leave a comment:

• Dibbern
    replied
    Det gåes grundig til verks ihvertfall!
    Ser bra ut!

Leave a comment:

• Stian A
    replied
    Spennende prosjekt! Syns hilux er råtøffe biler
    Lykke til videre med prosjektet

Leave a comment:

• vemiz
    replied
    Originally posted by Typhon View Post
    For meg så virker det som om dempemattene ikke sitter helt inntil overalt. Stemmer det?
    Det er bare litt i bakplata på noen av bøgene i stålet, men på de fleste plassene ligger de helt inntil. Men husk også på at det ligger mange lag opp på hverandre.

I dag har jeg startet å legge Splen plater. La et lag 4mm i taket, 2 lag 4mm i bakveggen, 1 lag 8mm i sidene bak og i den høyre døra.
    La opp høytaler kabel før jeg dempet det siste laget med B-Quiet Ultimate på den høyre døra (på utsiden mot dørtrekket). Dempet 3 lag B-Quiet Ultimate i den venstre døra, så den er klar for Splen plater.
    I morgon skal jeg få på Splen og det siste laget med B-Quiet på den venstre døra, så skal jeg starte på gulvet.

Her kommer dagens bilder:

Last edited by vemiz; 27-09-2009, 16:23.

Leave a comment:

• Tony
    replied
    For meg så virker det som om dempemattene ikke sitter helt inntil overalt. Stemmer det?

Leave a comment:

Working...
X