Announcement

Collapse
No announcement yet.

Johanns B2 pickup | 05 Navara | SQL | Team xmax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har plasti dippet trucken nå, gikk for en ganske stealthy gråfarge.



    Er fornøyd med biltypen, anbefales til bilstereo pga.
    4x4 vinterkapasitet
    God på dårlig vei
    900kg nyttelast
    Plass til to seter og plass til lyd
    Lasteplan til bagasje samt batteribank
    Lett å bytte dynamo
    God tilgang på deler generelt
    I tillegg har den "high-idle" funksjon, så med en knapp setter jeg opp tomgangen til ca 1800rpm. Kjekt om man skal gå helt ape med flere dynamoer. (Funksjonen er ikke nødvendig på min 320A dynamo, har plenty med strøm på tomgang).









    Last edited by bass-freek; 29-05-2016, 14:50.
    never enough!

    Comment


    • Veldig bra

      Comment


      • Virkelig nydelig bilstereobil du har bygget...!
        Kan tenke meg det spiller rått
        Har du noen målinger enda..?

        Bra jobbet

        Comment


        • Ser kjempebra ut!

          Må si jeg digger de subbene!
          Fant dere ut av hva som feilet den ene?

          Comment


          • Har testa litt forsiktig med måling og eksperimentering med porter. Utskiftbar port rocker!
            Spiller på 150-tallet avhengig av port. Skal den spille høyt må jeg ha en veldig "peaky" port og det låter mindre bra på musikk. Den som er avbildet gir meg brukbart flat respons fra 27 til 50 Hz (liten peak på 30Hz), noe som låter veldig bra på det meste. Kan knuse på med got160s eller dubstep uten å være redd for elementene.

            Har ikke dempet bakdørene. Det vil kanskje hjelpe noe. Har et par andre triks planlagt. Desverre har jeg en helt sinnsyk flex i bakveggen og bakruta. Taket flexer også alt for mye, enda det er dempa godt. Må enten inn med et lag kryssfiner til og strippestang, eller vegg for å få kontroll på det taket. Hvis andre har noen smarte triks eller tips så tar jeg gledelig imot. Lærer noe hver gang jeg driver og bygger.

            Bruker produkter fra veldig mange merker og forhandlere i bilen totalt, vil bare skryte litt av bilstereosenteret som har raskest respons og leveringstid av alle tror jeg!
            Har ikke funnet noe tydelig feil, utover en ring som låser spiderne som var litt løs og ble skrudd til. Foreløpig spiller det helt til forventningene. Men blir det ombygging til neste sesong? FUCK YES... Never enough!
            never enough!

            Comment


            • Den bilen kledde godt grå fargen! Og utrolig bra jobba! Lukter litt veggbygg her snart, føler jeg..

              Og ang dørpaneler. Når jeg ser på dine, og du vil bygge nye etter du så mine.. da må du nesten få briller for dine er PENE! Og kan tenke meg det låter bra også!

              Gleder meg til å se mer, flott arbeid. Stå på videre og lykke til i sessongen om du skal konkurere litt

              Comment


              • Imponerende og gjennomført arbeid. Ser fantastisk ut

                Comment


                • Takker og bukker. Dørene spiller igrunnen fint de. Men jeg er ikke fornøyd med plasseringen av elementer (for lavt nede og for langt bak. Ønsker enda litt mer krutt under 100Hz. Vi får se hva jeg velger når det er tid for ombygging.
                  never enough!

                  Comment




                  • Da har ho fått på nye sko!
                    never enough!

                    Comment


                    • Minupdate:
                      LOWS-port på 30Hz. Føles som jeg har truffet den rette (porten) i livet!




                      Og et lite beist!



                      Problem-subwooferen er trolig slått ørlitegrann skeiv i frakt uheldigvis. Den er nå på vei til reparasjon. Går derfor bare på halv maskin for tiden. Det hindrer meg ikke i å stille på Sommetreffet på ACR i helga!!! Håper å se masse bilnerder, lydfanatikere og bassheads!
                      never enough!

                      Comment


                      • fine felger
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment


                        • Thanx, ble veldig fornøyd selv.

                          Ordna kablinga i motorrommet litt.


                          Fikk også lagt deksler rundt amps så det ble litt ryddigere.


                          Her sitter det seks forsterkere og en DSP klemt inn.

                          Da er det bare å vente på at den ene tvillingen skal komme tilbake fra sykehusopphold hos B2...
                          never enough!

                          Comment


                          • Det her begynner å se veldig bra ut! Utrolig hvor mye litt pusling med detaljer gjør.

                            Comment


                            • I like

                              Comment


                              • Takk for det!
                                Veldig dårlig med updates her, men det kommer. Planer og muligheter utforskes iherdig.
                                never enough!

                                Comment

                                Working...
                                X