Announcement

Collapse
No announcement yet.

Johanns B2 pickup | 05 Navara | SQL | Team xmax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Johanns B2 pickup | 05 Navara | SQL | Team xmax


















    never enough!

  • #2
    WOHOO!! Dette har vi ventet lenge på, og ser ut til å bli ett meget artig prosjekt! Gleder meg til mer

    Comment


    • #3
      Hva er prisen på den beastie dynamo og amperage?

      Comment


      • #4
        Denne tråden følges i spenning 😀.

        Comment


        • #5
          Oh Lord den dynamoen var sexy, det her gleder jeg meg til å se fortsettelse på blir det vegg eller blow thru?
          Og ikke minst. Hva skal inn i dørene/ eventuelt dæsj


          Mvh Kim

          Comment


          • #6
            Dynamoen er 320A. Dette er en bruksbil, den brukes... f.eks til å frakte ved. Derfor ikke noe blowtrough. Men det skal bli bra lyd likevel. Er igang med alt det kjedelige grunnarbeidet, demping og trekking av kabler.
            Specs på utstyr kommer etterhvert når jeg har det i hendene, ingen vits i å love noe før man har det i boks (ting er på vei).







            Last edited by bass-freek; 08-11-2015, 18:43.
            never enough!

            Comment


            • #7
              Wow, den var fin!
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • #8
                Starta på litt interiør. Ofret koppholder, sigarett tenner uttak og en oppbevaringsskål. Don't need that shit.

















                Last edited by bass-freek; 02-12-2015, 22:21.
                never enough!

                Comment


                • #9
                  hvilket "sparkel" er det du bruker?

                  følger , å de ser veldig bra ut
                  // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                  //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                  Mvh
                  Rune Kvaal

                  Comment


                  • #10
                    Takker. Det er djævelsk tidkrevende som du sikkert vet!
                    Har brukt tre forskjellige. Polyester og Biltema glassballonger, motip sparkel fra en spesialbutikk samt masse av Biltemas nye glassfibersparkel (avbildet) sistenevnte fungerte meget bra.
                    Alt er støpt "på frihånd" - kommer med mer bilder når jeg hsr kommet noen skritt videre.
                    never enough!

                    Comment


                    • #11
                      Nice, tipp topp jobb som alltid, kjenner det frister enda mere med pad

                      Mvh Kim

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kimafro View Post
                        Nice, tipp topp jobb som alltid, kjenner det frister enda mere med pad

                        Mvh Kim
                        Ja hadde egentlig plan om full size ipad, men det ville blitt for store inngrep. Måtte ofra noen ventiler for det.
                        Har starta på dører.








                        never enough!

                        Comment


                        • #13
                          Greit med iPad mini. Er jo ikke så vanvittig forskjell. Men blir fort litt stort med fullsize.utrolig digg med tanke på spotify. Blir det b2 i dørene? Fulltoner eller subwoofer i dørene her også
                          Gleder meg til fortsettelsen på dette prosjektet. Blir nok heftig som vanlig
                          Vet du resonansen i bilen? Får håpe denne bilen blir litt "snillere" med deg

                          Mvh Kim

                          Comment


                          • #14
                            Hehe. Vet ikke om forrige bil var spesielt vanskelig egntlig. Var nok heller box raise som gjorde utslag. Det pluss at to elementer har brent den ene spolen, de står i skammekroken på verkstedet nå! Fy skamme seg.
                            Har uansett ebestemt meg for en del tiltak som burde gi meg mer fleksibilitet i dette bygget.

                            Venter enda på mye av utstyret til Navaraen, rundt 8 uker siden bestilling nå, ting tar tid med import, toll osv.
                            Noen ord om planene:
                            Batteribank blir på lasteplanet, så kutting i karroseri blir det. Kjører singel 320A dynamo og 6 + 1 batterier innledningsvis. Bygger subwoofer under baksetehøyde på baksetene som er fjernet. Dette er målt opp nøye og har bildebevis.

                            Dørene blir B2s SQL frontsett ( http://www.b2audio.com/es61i )med diskanter støpt i speilhus tenker jeg. I tillegg bygges dørene med to stk HN6 midbass drivere og én HNT diskant per side. Dette drives av to separate forsterkere slik at jeg kan kjøre "bare" komponentsett for normal musikkbruk, og skru på et par hakk ekstra når jeg ønsker det.

                            Om ikke bilen er snillere med meg, så trenger jeg ihvertfall ikke være så snill med den. Det er det viktigste.
                            Pajeroen er solgt. Det var en tung avskjed! Fult fokus på dette bygget fremover. Oppdateres hurtig de neste ukene fremover!
                            never enough!

                            Comment


                            • #15
                              Noen må ha vært snille i år for å få så mange pakker. Utstyr til dører har ankommet.



                              never enough!

                              Comment

                              Working...
                              X