Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 Touring "Nybegynner"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW E39 Touring "Nybegynner"

    Jeg har helt siden jeg ble medlem av forumet planlagt en prosjekttråd.
    Nå er det på tide å få litt lyd i bilen!

    Det er fortsatt på planleggingsstadiet, men jeg har fått tak i noen deler av anlegget iallefall.
    Til nå så har jeg et frontsett og en haug med forsterkere!

    Det jeg har å jobbe med så langt er et Seas Lotus frontsett kjøpt fra Nemoas her på forumet, og 2 stk Helix A2 + 1 stk A4 fra hc_tk.






    Last edited by Rydin; 03-11-2013, 04:23.

  • #2
    Blir morro å følge med på Lik bil som meg jo
    ?

    Comment


    • #3
      Nice hær ska æ følge med, Ser ut som at E39 Turing blir min neste familie bil åsså

      Comment


      • #4
        Noe som er dritt er at det er splittet bakluke. Lekker en del igjennom der:P
        ?

        Comment


        • #5
          gleder meg til å følge denne har samme bil, har så vidt begynt i min, gleder meg til inspirasjon
          Joakim Schwartz Skoglund
          ----------------------------------------------------------------------------------------
          When i am sad i stop being sad and be awesome instead true story

          Comment


          • #6
            Se her ja. Godt å se det dukker opp fler bmw'r.
            Selv har jeg e39 sedan, men om den skulle blitt byttet ut, ville det blitt stv.

            Good luck.

            Comment


            • #7
              Holdt på å kjøpe meg Seas selv, før jeg skulle ha tre veis

              Lykke til
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

              Comment


              • #8
                Stilig at det er samme bil en bruker selv

                Enkel å bygge i, lett å demontere ting i den.

                Kanskje hjelpe med noen bilder

                Nr1 - Dashbordet ombygd til 6.5" plassering (ikke originale, kjøpte ekstra brukt).



                Nr2 - Høyttaler delen som tilpasset dashbordet, feste i dashbordet + fra høyttalere festene også. (Glemte å ta bilder den ble montert i selve dashbordet m/høyt.



                Nr 3 - Godt dempet dashbord.



                N4 - Ferdig dashbord, noe dårlig bilder dessverre. Polk Audio SR6500





                N5 - Bagasjerommet over rev. hjulet + rommet ovenfor.

                Gulvet


                Rommet for dsp, forsterker til frontbassen (ikke montert, heller ikke frontbassen.Under planlegging).


                Hoevdsikringen


                CD-veksler + vekslerkontrollen i original E39 fester/braketter (kjøpt hos GS bildeler 3 div biter)


                Ferdig gulv med forsterkere/sikring (originale gulvplate går akkurat rett over, pr cm igjen


                Dempet gulvet.



                Formålet med mitt stereo, skulle se originalt ut som mulig. Ingen bilder av enkel basskasse løsningen i bilen for tiden. Har ferdig oppmålt basskasse i MDF 19mm på 40liter lukket til f.eks 2 stk 10" hvis det skulle være ønskelig.
                Last edited by Soundboy; 03-01-2014, 23:55.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Question mark View Post
                  Noe som er dritt er at det er splittet bakluke. Lekker en del igjennom der:P
                  Min lekker ikke, men har hengt seg opp. Så må demontere noe der og sjekke hva som har f**ka opp der!

                  Comment


                  • #10
                    Bruker du Mosconien fordi det er lite "futt" i XES-M50 til sub? Eller har du kanskje bare 2stk?
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Haakon O View Post
                      Bruker du Mosconien fordi det er lite "futt" i XES-M50 til sub? Eller har du kanskje bare 2stk?
                      Har 2 stk til så, så ingen fare..hehe

                      Fikk ikke plass til 4 stk XES-M50 i bilen, derfor litt annet løsning til bassen dessverre. Mer enn nok effekt i XES, men den lar seg ikke brokoble i mono i 1ohm (bare 2-8ohm) - KUN 4ohm!
                      Ellers ingen problem å drifte M50 i 1ohm, men da i 2 kanal (2x200watt 1ohm).

                      XES-M50 er en 100% ekte dual mono og høyre / venstre kanal har ingen forbindelse sammen, kun bare et lysdiode som viser forsterker slått på.

                      Har parallell koble begge ODR 10" og siden Mosconi fikser det greit, så derfor blir den brukt her.
                      Last edited by Soundboy; 03-01-2014, 23:57.

                      Comment


                      • #12
                        Nydelig jobb med dashbordet, ser helt originalt ut. Må få på griller jeg også ser jeg, hehe. Blir ålreit å følge med her
                        Mvh Julian Sommer
                        Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Soundboy View Post




















                          Wow, trodde jeg hadde store planer om stereobygging til våren, men nå fikk jeg lyst til å bygge om dashen også
                          Edit: fungerer alt av klimaanlegget som normalt etter modifikasjon med dashbordet?
                          Last edited by Question mark; 04-01-2014, 03:50.
                          ?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Question mark View Post
                            Wow, trodde jeg hadde store planer om stereobygging til våren, men nå fikk jeg lyst til å bygge om dashen også
                            Edit: fungerer alt av klimaanlegget som normalt etter modifikasjon med dashbordet?
                            Jupp, ingen av klimaanlegget er stengt av, alle uttakene er som originalt og virker. Måtte kappe vekk noe en bit på de to kanalene som fører varmlufta til dørene pga de sitter helt oppunder dashbordet og høyttalerne trengte bitte litt mer plass der .

                            Litt fordel, å ikke ha altfor store 6.5" elementer som bygge mye i dybden.

                            Bare tette igjen etterpå med vulkan-teip skikkelig rundt der, kanalene skal bare føre luft så.

                            Har fått litt hjelp da , med ombyggingen.

                            Comment


                            • #15
                              Bare for å skyte inn et tips tip slike kanaler som er i veien, gassbrenner/creme brule-brenner osv funker knall for å smelte slike og 'klemme' de sammen
                              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                              Comment

                              Working...
                              X