Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 Touring "Nybegynner"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by HitMix View Post
    Ser bra ut dette, driver selv med min e39 Knota og grubla lenge jeg også på å få 6,5" i dørene, men det går men mods. Største problemet er dybden, bruker Hertz MLK165 og de er så alt for dype :P

    Gikk det greit å få ledningene gjennom strømpa inn til døra?

    Jeg skal ha sub'en i reservehjulsbrønnen, får plass til ca 80l der
    Vi monterte 6,5" Morel Supremo? i en E39. Gikk fint med dybden, da vi lagde sveitserost av den plastboksen i bunn av dørene. Ligger noen bilder av dette på vår facebook side
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #32
      Skjedd noe mer med prosjektet i E39`n ?

      Comment


      • #33
        Har ikke fått gjort noe mer enn å kjøpe inn det jeg trenger. Fikk kjøpt en kasse til den andre subben på Torshov i Oslo.
        Skal bytte strømkablene fra 35mm2 til 20mm2 siden forsterkerne ikke tar mer enn 20mm2. Nå har jeg klippet av kordeller for å få dyttet inn kabelen. Siden batteriet er bak så er det jo ikke lange avstanden uansett.
        Har ny DAB-antenne som jeg skal montere i sideruten bak, og så få spilleren under gulvet i bagasjerommet.

        Bestilte antenne og noe annet fra Transmedia 27.11.13, men orderen står fortsatt som "Under behandling".
        Sendte mail denne uken og sa at jeg vill kansellere orderen, men har ikke hørt noe.

        Siden det tok så lang til bestilte jeg fra Bilstereosenteret isteden. Bestilling sendt 23 jan kl 14.23. Pakken var på postkontoret 24 jan kl 14.25. Ett døgn og 2 minutter er ikke dårlig

        Håper å få gjort noe i løpet av ett par uker. Oppdaterer her når det skjer noe.

        Ett par spørsmål til noen som titter innom:
        Har noen irriterende ulyder fra fronthøyttalerene. Testet med sinus på 250hz, så det kommer helt klart fra dørene.
        Vil det hjelpe og dempe dørene? Hvilke frekvenser fungerer dempematter best på?
        Subben rister jo løs det meste som er i bilen, så der gidder jeg ikke prøve å dempe noe :P
        Men det er irriterende at mellomtonen lager ulyder. Merket det spesielt på Anja Garbarek - I won't hurt you som jeg visst har på en spotify-liste. Gitaren eller hva det er som går gjennom hele sangen har akkurat riktig frekvens til at det ikke høres bra ut i det hele tatt.

        Comment


        • #34
          Ikke den eneste som får skurring fra de frekvensene der. Martin høyttalerne mine takler det ikke. Helt grusomt å høre på
          ?

          Comment


          • #35
            Åssen går d her a? :-)
            Ronny Karlsen
            02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
            96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
            Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

            Comment


            • #36
              Her har det ikke skjedd så mye mer. Fikk lyd i bilen og har vært fornøyd med det
              Nå skal snart alt plukkes ut igjen siden Bmw'n blir byttet ut med en 2014 Mazda 3

              Comment

              Working...
              X