Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tommy str
    replied
    Det der ble så bra at jeg nesten fikk lyst og kjøpe meg ipad......

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    Det der ble meget lekkert

mvh kim

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Fikk knota litt mer i kveld. Har kutta opp et orginalt "deksel" for å lime inn magneten slik at den holder nettbrettet fast i posisjon. Så måtte AC-kontrollene flyttes for å gjøre plass. Deretter var det bare å dytte inn ny facia-plate, ehm nesten. Det mangler noen millimeter for at det sitter perfekt, så jeg må modde den litt. Det duger ihvertfall for i kveld. Tror kanskje dette er den første iPad montert i en Pajero i Norge .

Last edited by bass-freek; 31-01-2015, 00:12.

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Originally posted by kimafro View Post
    wow, super sexy. Hva er det store mellomrommet bak pad n? får du ladet den mens den er montert?

mvh kim
    takker og bukker folkens... Håper det blir adskillig mer sexy når den er ferdig. Den skal inn ihelga, om det så gjør vondt for oss begge(!).

Og nei får ikke ladet. Må ha en form for "slide" funksjon for å klare det. Kanskje neste gang, dette er første gang jeg gjør slikt, og det er igrunnen bare min kopi av Soundman sitt produkt og fremgangsmåte (han har heller ikke lader på sin float-mount versjon).
    Mellomrommet er for å kunne presse underdelen av pad'en inn slik at jeg kan få den løst ut fra magnet og ta den ut av dashen. Stand by for videobevis (eller finn tusen youtubevideoer som viser det samme hehe).

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Det der ble kjempe fint!

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    wow, super sexy. Hva er det store mellomrommet bak pad n? får du ladet den mens den er montert?

mvh kim

Leave a comment:

• StigA
    replied
    Det der ble kjempe bra! pent arbeid

Leave a comment:

• Larsi
    replied
    Impressive

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Thanks. Det begynner å ta form.

Startet med å maskere mye av plasten for å ikke ripe eller søle for mye. Deretter var det å sage ut riktig dimensjon på hullet til iPaden, som er noe større en 2DIN.
    Neste steg var å ta lime fast ipaden, nå dekket med maskeringstape og gladplast, med limpistol i ønsket posisjon. Så la jeg polyester og glassfiber på baksiden, trengte ikke så mange lag for det er en liten flate som ikke blir utsatt for de store påkjenningene. Deretter begynte moroa med sparkling og sliping, før jeg la et strøk sort spraylakk for å sjekke ujevnheter. Fortsatt litt sparkling som gjenstår.

Leave a comment:

• Shaguar
    replied
    Dette blir bra Johann Stå på!

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Kim: støper selv såklart. Det er jo ikke avansert, men kravet til finnish er jo veldig høyt siden den blir så synlig montert! Jeg er igang heldigvis. Det blir sinnsykt tight. Skal prøve å få til helt flushmontert pad. Mulighet for å plugge på lader også, men ikke slider. Har magneter, men det blir litt tukling før jeg får det som jeg vil frykter jeg. Har ikke tenkt på noe USB nei, kjører blåtann på den.
    GZ'en er til mellomtone og diskanter ja. Tenker å bruke gladen på midbassene siden den på papiret ihvertfall leverer mest effekt. Bilder kommer såklart! Skal ta meg tiden og få det fint, grunnet hard vinterkulde er dette igrunnen akkurat passe prosjekt for innendørs jobbing.
    Last edited by bass-freek; 24-01-2015, 18:49.

Leave a comment:

• kimafro
    replied
    Hvordan skal du modifisere pad n? Skal du støpe selv med nagneter? Eller blir det en skyve løsning? Hvordan blir det med lade kabel? Blir dette modifisert til bak pad? Mulighet til å koble lyden fra USB også?
    Er meget nyskjerrighet på dette. Da jeg har tenkt tanken på i pad mini selv
    Den gz forsterkeren så lekker ut. Blir den til diskant/ mellomtone?

Mvh Kim

Leave a comment:

• StigA
    replied
    Dette blir bra! Ta masse bilder under Ipad byggingen

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Nye leketøy har ankommet!

Midt-deksel i dashbord (i mangel på bedre norsk uttrykk) klar for slakt, dissekering og partering. Dette blir spennende for min del.

Leave a comment:

• bass-freek
    replied
    Hehe, thanx. Den er litt vill, men det koster å være kar. Bagasjeplassen er noe begrenset nå kan du si . Driver å vurderer ett lag med 2x4bjelker på bakveggen for å gjøre den enda mer død. Får se litt hva resultatene blir med dagens løsning først. Er ikke så fryktelig lysten på å rive ut forsterkerne og bygge om der enda. Det er lissom alltid mye som kan forbedres med et stort bygg.

Leave a comment:

Working...
X