Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
















    Hifonic:
    Jeg tror jeg skal gjøre akkurat det! var skeptisk til hvordan jeg skulle få stor nok avrunding i front mtp at porten også er skrudd i baffelen og dermed har jeg litt lite å jobbe med. Bak er den faktisk ikke så verst, bildet "lyver" litt, men kan sikkert bli bedre.

    Hagalien: Baffelen er tre lag nå, kommer ett til som etter planen lukker/tetter veggen.

    Det er godt å høre at noen har litt trua. Og takker for tips. Jeg er veldig fornøyd med hvordan kassa oppfører seg foreløpig, ikke merket noe utfordringer med stivhet enda. Det spiller okei allerede. Mye mer kontroll enn med de to 3518 av en eller annen grunn. Låter greit ned til 29-30 men best rundt 35-40hz.

    Må nok inn med mer strøm på monoblokka, har bare 600a sikring (2x53mm med 300a sikring på hver), den har anbefalt 800a. Mange ting å ta tak i enda men det virker lovende i mine ører (og øyne... synet vibrerer med trykket!)

    Generelt er det mye forbedringer som trengs, men det var i allefall en milepæl å koble opp utstyret og få lyd uten noen særlige problemer.
    never enough!

    Comment


    • #47
      Se her ja! Lyd og greier alt! God følelse!
      Virker som du har truffet bra med tuning og kasse volum.
      Om du får fleksing av baffel så kan det være på grunn av at gjengestagene flekser inni kassa. Har opplevd dette med stag i opp til 12mm tykkelse.
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #48
        Se der ja. Ja du er effektiv ja. kan tenke meg du har kost deg med litt bass
        Du får se om du får lagt ut en liten video snutt


        mvh kim

        Comment


        • #49
          Artig å følge med her ja
          Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

          Comment


          • #50
            fyfaen så hefti!
            orion hcca black coil - mosconi - optima

            Comment


            • #51
              Originally posted by mathias:P View Post
              fyfaen så hefti!
              Thanx!
              Det spiller bra allerede selv om veggen ikke er tett. Mye lydtrykk selv med relativt lite utslag på elementene. Bakveggen er ikke stiv nok, men det var forventet, og enkelt å fikse.

              Ser frem til å jobbe videre, men det blir en pause nå pga ferie og kurs. Har nok arbeidet omkring 45timer pr uke de siste to ukene med veggen. På fritiden etter jobb og i helgene... Enda er det mange timer til jeg er fornøyd!

              never enough!

              Comment


              • #52
                Artig!! Følger med her!
                You know, Im all about that bass...

                Comment


                • #53
                  Originally posted by bass-freek View Post
                  Thanx!
                  Det spiller bra allerede selv om veggen ikke er tett. Mye lydtrykk selv med relativt lite utslag på elementene. Bakveggen er ikke stiv nok, men det var forventet, og enkelt å fikse.

                  Ser frem til å jobbe videre, men det blir en pause nå pga ferie og kurs. Har nok arbeidet omkring 45timer pr uke de siste to ukene med veggen. På fritiden etter jobb og i helgene... Enda er det mange timer til jeg er fornøyd!

                  Hva har du tenkt å gjøre for å få den tett rundt veggen?
                  2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

                  Comment


                  • #54
                    Jeg kommer nok til å starte med enda en baffel som gir flush-monterings-look. denne gil være todelt (for å få den inn gjennom sidedør) og skåret til å fylle ut helt mellom vegger/tak. Det blir nok en pirkete jobb med mye bruk av papp for å skape en brukbar mal.
                    Deretter blir det nok å tette eventuelle gliper med en del byggskum maskert med tape på interiøret. Så får jeg se hvordan det hele låter og vurdere det visuelle. Det blir iallefall ikke noe støyping mellom kassa og veggene, selv om dette helt sikkert hadde blitt det aller beste. Har også lekt med tanken på å benytte en form for pakninger der hvor baffel møter taket.
                    never enough!

                    Comment


                    • #55
                      Nesten så jeg må ta meg en dagstur til Setermoen å få en prøve lytt
                      Ser rått ut dette her
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #56
                        Hadde vært hyggelig det Genexxa!
                        Ellers så kan vi møtes i Finnsnes om noen få uker når jeg er tilbake i de Polare strøk. Hadde du tilgang på TL foressten?
                        never enough!

                        Comment


                        • #57
                          Vet at han som har ansvare for bilstereo avdelingen på Expert, på Finnsnes har. Dra inn dit og hør med han. Spørr etter Eirik.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • #58
                            Noe action her eller?
                            You know, Im all about that bass...

                            Comment


                            • #59
                              Lurer på det samme
                              Spennende prosjekt dette!

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by emilbakken View Post
                                Noe action her eller?
                                Det meste av action har foregått inne i hodet mitt de siste ukene (planlegging). Har vært utenlands, men kom nettopp tilbake! Har handlet litt småtteri til bygget, på tildels eksotiske steder. Gleder meg virkelig til å ta fatt i prosjektet igjen. Bilder og updates kommer nok allerede i morgen. Jeg takker for interessen, stay tuned så skjer det ting her snart!
                                never enough!

                                Comment

                                Working...
                                X