Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 - Familiebilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audi A6 - Familiebilen

    Heisann,

    Tenkte jeg kunne lage en liten tråd om bilen min som jeg smått oppgraderer lyden i, pluss litt diverse annet som kommer med tiden. Bilen er 100% orginal og ble solgt ny i Norge

    Bilen:
    2002 Audi A6 Turbo Quattro, med det meste av utstyr bortsett fra navigasjon.
    Har blant annet sort skinn, cruise control, AC, xenon osv osv.
    Fant litt rust på framdørene, ene framskjermen samt taket, så dette ble tatt på Audi`s rustgaranti forrige uke, så da har den fått nylakkerte fabrikknye framdører samt framskjerm på førersiden, samt rustreparert og lakkert taket. Lakken er så og si strøken ellers. Har også skiftet flexiledd på eksosen og helt ny dynamo som ble tatt på bruktbil garanti fra der jeg kjøpte den.
    Utenom dette har jeg montert 6000k Xenon i tåkelysene, bytta de orginale 4100k xenon nærlys pærene til 6000k, led skiltlys og parklys, Inpro krom speilkapper, samt så har den IKKE fått ny software fra BSR og yter ikke litt mer enn orginalt. I påvente av en skikkelig polering har jeg lagt 3 lag med CG Jetseal og 2 lag med Swisswax Onyx

    Planer for bilen er:
    Lakkere helt ned - Felger - Senk - Toning av ruter - S6 eller Allroad dørlister - US blinklys - Ovale bakpotter - pluss litt annet dill. Men dette er langsiktige planer da pengeboka ikke er av det dypeste slaget





    Stereo:
    Så til det interessante for de fleste her
    Planen for stereoen er å få det så diskrè som mulig, dvs å beholde alt helt orginalt, spesielt framme i coupeen. Interiøret, både foran og i bagasjen er så og si 100% strøkent, og dette vil jeg bevare. Så jeg kommer til å bygge noe oppå det orginale gulvet inntil seteryggen i bagasjen, og gjemme alt bak de orginale dekslene i dørene, samt en cd/mp3 spiller som ikke skiller seg ut i forhold til det orginale. Mange synes kanskje at dette høres veldig kjedelig? hehe

    Jeg er ingen tungvekter innen bilstereo, har heller ikke tilgjengelig masse utstyr og plass, og har heller ikke veldig høyt budsjett, så kan bli morro å se hvordan alt denne skal falle på plass
    Planen: Lyddempe så mye som mulig, første pri er bagasje og alle dører. 6,5" Focal 2-veis i alle dører, cd/mp3 spiller fra Kenwood, RE-Audio 10" sub med forsterker fra samme merke, 4-kanals forsterker til høytalerne men har ikke bestemt meg for hvilken ennå.

    Lar bildene beskrive det jeg har gjort hittil :

    Anlegget hittil:
    10" RE-audio SX (1000w rms) - Re-audio xt1600 1000w rms i 4ohm, Focal K2P 6,5" 2-veis, Kenwood KDC 6047u cd/mp3 spiller pluss Kenwood 30GB ekstern harddisk.








    Har montert Focal høytalerne i framdørene, og de passet 100% på orignale fester for både diskant og mellomtone, synes dette var pent bedagelig. Dempet også dørene samtidig og loddet høytalerne/delefilterne inn på de orginale høytaler kablene som går fra døra og inn i coupeen.




    Alt dempet med ett lag, bortsett fra ytterpanelene hvor jeg la dobbelt:


    Orginale Blaupunkt høytalerne mot K2 Power:
    ¨



    Dørpanelene klar for å bli montert tilbake:


    Spilleren på plass, skal få tatt bedre bilde av den i lysere omgivelser. Er selv veldig fornøyd med lyset da dette ble helt likt det orginale, samt den sort-matte overflater som matchet fint til det orginale:




    I morgen skal jeg trekke strømkabelen fra batteriet og bakover, 53mm2 kabel fra installbay, samt 200amp automatsikring. I bagasjen splitter jeg opp denne med en distribusjonsblokk på 2x25mm2 eller 2x35mm2 kabel til hver forsterker.




    3x Tsunami RCA kabler har blitt lagt opp til bagasjen:


    Dette er så langt jeg har komt hittil, neste blir å finne ut hvordan jeg skal gjøre det i bagasjen så jeg får koblet opp subben til forsterkeren osv. Så å finne en ålreit 4-kanals forsterker til høytalerne foran så jeg slipper å kjøpre k2power høytalerne på den innebygde forsterkeren i spilleren
    www.stianfuruseth.no
    RE-Audio - Kenwood - Focal

  • #2
    Xenon

    Hei, jeg har selv en 2001 1,8TQ stasj. Å lurer rett og slett på hvor du fikk i xenon kit'ene dine henn?
    Takker for svar
    Mvh Joakim
    Mvh Joakim Hestad
    93267897
    Audi A6 1.8T Quattro 2001mod Stasj dynabel, Ground Zero.
    Golf II 1,6TD

    Comment


    • #3
      Til tåkelysene kjøpte jeg ett h7 kit med slimballast og warning canceler av denne karen her:
      http://www.autoshineshop.no/catalog/index.php
      Nå har jeg ikke kit i hovedlyktene siden jeg har orginalt xenon, så jeg byttet bare de orginale pærene til samme pærer bare i 6000k, kjøpte de også av samme fyren.
      Last edited by J.T.; 27-01-2011, 04:20. Reason: Bruk svar-knappen og ikke svar med sitat-knappen :)
      www.stianfuruseth.no
      RE-Audio - Kenwood - Focal

      Comment


      • #4
        Blir bra dette... Fornøyd med spilleren? Har nesten samme selv. Eneste er at det ikke er bluetooth på min og jeg er veldig fornøyd. Audi har så fine dører å dempe (misunnelig)

        Følger med her så kom med masse biler
        sigpic

        Comment


        • #5
          Ja er meget fornøyd, jeg har også den uten bluetooth. Synes den har alt man trenger for både justering, ekstrautstyr og ikke minst utseende. Er vel en av de penere spillerne jeg har kommet over på en stund, hvertfall i forhold til prisen

          Dørene var veldig kjekke å dempe, samt at dørpanelene var supereasy å ta av. Gode patenter på disse bilene
          Last edited by J.T.; 27-01-2011, 04:21. Reason: Bruk svar-knappen og ikke svar med sitat-knappen :)
          www.stianfuruseth.no
          RE-Audio - Kenwood - Focal

          Comment


          • #6
            Et lite tips ang kabelen til hardisken. Når den blir kald blir den veldig stiv og knekker Veldig lett. Disken er heller ikke serlig glad i minusgrader og vil ikke starte om den er kald.
            sigpic

            Comment


            • #7
              ja det merket jeg når jeg var hjemme i Lillehammer i jula, da streiket den når bilen sto ute over natta. Her hjemme i horten har jeg heldigvis oppvarmet garasje som har 15+ året rundt, så slipper å tenke på det her. Men finnes det noen gode tips for å isolere harddisken på en måte?

              Jeg har den liggende i hanskerommet, burde jeg plassere den ett annet sted?
              Last edited by J.T.; 27-01-2011, 23:49. Reason: Bruk svar-knappen og ikke svar med sitat-knappen :)
              www.stianfuruseth.no
              RE-Audio - Kenwood - Focal

              Comment


              • #8
                Blir bra dette!

                Og bra du er fornøyd med spilleren! Gleder meg til å teste den selv.
                R-Design

                Comment


                • #9
                  Puslet litt med bilen i dag

                  Orginal vs 53mm2 jordingskabel:




                  Strømkabelen fra batterie til sikring:


                  Montert til sikringen:
                  www.stianfuruseth.no
                  RE-Audio - Kenwood - Focal

                  Comment


                  • #10
                    Hei,
                    skal du seriøst bruke det der???
                    nei da hehe, det ser veldig bra ut kompis
                    gleder meg til og se og høre det, har ikke fått vært hos deg enda og gjort det dersverre,
                    mister lysta litt i kulda, men som du sier så er det godt og varmt i garasjen din da
                    stå på videre

                    Ole
                    Rav4 - Familiebil med små endringer.

                    Comment


                    • #11
                      Jasså ja. Bytta ut Octavia´n?
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Oekern View Post
                        Jasså ja. Bytta ut Octavia´n?
                        hehe, ja oppgraderte meg litt
                        www.stianfuruseth.no
                        RE-Audio - Kenwood - Focal

                        Comment


                        • #13
                          Har begynt på basskassa nå, kun fronten igjen så er den klar. Foran denne skal det lages ett deksel som dekker både basskassa og forsterkeren...sitter å tenker på hvordan jeg skal gjøre det

                          Må jo først få skryte av den fantastiske plassen jeg har. Bor i borettslag hvor garasjen er under bakken, som faktisk er oppvarmet og holder 15+ året rundt, veldig digg hadde man sett bort fra alle de forbanna pensjonistene som skal hakke og klage på hver minste ting...


                          Så til kassa. Bruker 19mm mdf:










                          Limt i både hue og rævva, burde bli tett


                          www.stianfuruseth.no
                          RE-Audio - Kenwood - Focal

                          Comment


                          • #14
                            Kassa er forresten på 32L
                            Og hva burde jeg dempe kassa med på innsiden?
                            www.stianfuruseth.no
                            RE-Audio - Kenwood - Focal

                            Comment


                            • #15
                              du trenger ikke dempe kassa noe
                              VW Golf 4
                              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                              Simen Sormbråten

                              Comment

                              Working...
                              X