Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 - Familiebilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by simso View Post
    du trenger ikke dempe kassa noe
    men jeg ser mange som gjør akkurat dette, hva er da isåfall grunnen til at dem demper?
    www.stianfuruseth.no
    RE-Audio - Kenwood - Focal

    Comment


    • #17
      om kassa er litt for liten i forhold til hva elementet ønsker, kan det legges i watt eller lime på sånne svarte skomgummi matter på veggene
      VW Golf 4
      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
      Simen Sormbråten

      Comment


      • #18
        Les punkt 1 her Stian.
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=3036

        Btw, jeg stemmer for Allroad dørlister. A6 med de dørlistene er peene
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • #19
          Originally posted by GENEXXA View Post
          Les punkt 1 her Stian.
          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=3036

          Btw, jeg stemmer for Allroad dørlister. A6 med de dørlistene er peene
          Takk for linken, masse nyttig å lese der
          Ja synes allroad lister er veldig pent, synd de er sykt dyre. Får håpe jeg kommer over en skrota allroad med inntakte lister en gang
          www.stianfuruseth.no
          RE-Audio - Kenwood - Focal

          Comment


          • #20
            Gjorde ferdig kassa i dag

            Har sunket subben ned i kassa, for å få den flush med fronten:








            I morgen skal jeg begynne på montering av forsterker, og lage dekselet som skal stå foran alt
            www.stianfuruseth.no
            RE-Audio - Kenwood - Focal

            Comment


            • #21
              Da har jeg jobbet litt mer med anlegget
              Dekselet som skal sitte foran sub og forsterker er så og si ferdig, skal sparkle over noen overganger samt runde av noen hjørner så er den klar til å trekke.








              Og så lurte jeg på noe ang jordingspunkt. I bagasjen har jeg sånne "håndtak" som man kan feste netting osv i, de er skrudd fast med noen relativt kraftige bolter i karossen, ser at biten de skrus fast i er sveiset til karosseriet. Kan dette være ett greit jordingspunkt om jeg sliper meg til rent metall der?
              www.stianfuruseth.no
              RE-Audio - Kenwood - Focal

              Comment


              • #22
                Ble nais den kassen. Hva er tanken med den utsparingen ved siden av subben?
                sigpic

                Comment


                • #23
                  Puslet litt i dag også
                  Jordingspunktet. Har slipt vekk alt av lakk så det er rent metall der samt at hullet til bolten er sveiset inn i karosseriet.


                  Med trekket på:


                  Og her når ramma til forsterkeren er satt på plass. Denne skal forøvring kobles til en distribusjonsboks.



                  Kabler bak ramma til forsterker. Planeen er at jeg kan montere den 4-kanals forsterkeren bak på denne platata når den tiden kommer


                  Har skrudd fast litt sånne slik at strømkabelen holder seg på plass :


                  Denne går det 53mm2 inn på, og 2 x 25mm2 ut som skal mate monoblokka og 4-kanals forsterkeren når den kommer :


                  Oversikt:


                  Plexiglass og alu-ramma skal sitte i utsparingen foran forsterkeren
                  www.stianfuruseth.no
                  RE-Audio - Kenwood - Focal

                  Comment


                  • #24
                    Pent arbeid! Ser ut som du har trekt en kabel og kutta litt MDF før
                    Liker det jeg ser, virker gjennomført og planlagt ut!
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by TheCharger View Post
                      Ble nais den kassen. Hva er tanken med den utsparingen ved siden av subben?
                      takk Antar du fikk svar på ditt spm i posten med de nye bildene? Der skal forsterker og distribusjonsblokk m/voltmeter sitte
                      www.stianfuruseth.no
                      RE-Audio - Kenwood - Focal

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ugn View Post
                        Pent arbeid! Ser ut som du har trekt en kabel og kutta litt MDF før
                        Liker det jeg ser, virker gjennomført og planlagt ut!
                        Tusen takk for det, hyggelig å høre til tross for at jeg faktisk ikke har gjort det så mye før
                        www.stianfuruseth.no
                        RE-Audio - Kenwood - Focal

                        Comment


                        • #27
                          Tipper han tenker på utsparringen som er ved siden av hullet til subben.
                          Ole Petter Holelien
                          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                            Tipper han tenker på utsparringen som er ved siden av hullet til subben.
                            Aha, den er der bare for utseendet, for å linke linjene videre til utsparingen for forsterkeren. Hadde bare ett rundt hull der først, men syntes det ble litt kjedelig så gjorde en liten vri på det. Får bedre inntrykk av hvordan det blir når alt er trukket
                            www.stianfuruseth.no
                            RE-Audio - Kenwood - Focal

                            Comment


                            • #29
                              Nå er det meste ferdig, og klart for å trekkes. Har ikke gjort ferdig dekselet foran ennå vel å merke. Men er ikke mye jeg skal fikse på før jeg kan trekke. Har hvertfall koblet opp alt sammen og testet at alt fungerer som det skal, og det gjorde det Subben er selvsagt litt "crisp" ennå, men merket faktisk en veldig bedring i lyden etter å ha spilt med den i 1 times tid. Dog klarer uansett ikke frontsettet å henge helt med siden de kjøres på forsterkeren på spilleren inntil videre, så ser fram til å få de koblet til en skikkelig forsterker

                              Er det forresten noen som vet hvor man kan få tak i tekstil som er så likt det som er orginalt i bagasjerommet??














                              Last edited by stianfuruseth; 07-02-2011, 03:45.
                              www.stianfuruseth.no
                              RE-Audio - Kenwood - Focal

                              Comment


                              • #30
                                Det der ser da veldig digg ut! Keep up teh good work, mate.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X