Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo "Hall of Fame"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by lui View Post
    den gule bmw kjørte rundt i haugesund her i år var fett annlegg i den men han selgte annlegget vist laust for 15000kr noen meinte det var rein idiotskap
    Er de som ikke vet å verdsette skikkelig lyd
    Mvh Tony Bardalen
    [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

    Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

    Comment


    • #47
      da an fekk bilen uten cd spilleren sku alt være i orden men da han handlet seg ein odr spiller te 14000kr å di fra pioneer butikken her skulle koble det opp smalt det i 2 av forsterkerene, røyk å helvete ,var vist at han som eide/bygde bilen tok ut alle di optima batreiene, som stod i bilen å koblet dette opp mot et bateri var vist noe slikt som forosaket smellet i den
      øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

      Comment


      • #48
        Originally posted by Dag Johansen View Post
        Geir Gulbrandsen konkurerte vel på høyt nivå!?
        Husker jeg var grådig imponert over Astraen hans med Clarion og Lanzar.

        Mvh
        Dag Johansen
        Det stemmer... Jeg møtte faktisk Geir på Bil2007 og slo av en prat med han...
        Han gjorde det ikke så bra med den bilen, hadde store problemer med utstyret... Det kunne vel jeg ha fortalt han, jeg hadde jo en viss Audi som var fullstappet med Lanzar utstyr...
        Tor S Aamodt.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Jonny.B View Post
          syns ikke du skal "krangle" med Tor.s så mye om de greierne der...du opplevde vel ikke engang Fredrik hos pioneer...
          Idag er Team Pioneer en mer internasjonal sak, men det var det OVERHODE ikke tilbake i 96/97...

          Jeg er helt enig med Jonny, at dette tror jeg ikke Erik Andre er rett mann til å komentere... For å si det på en annen måte, idag er det ikke mange (mulig ett par stykker) på Pioneer som jobbet der på den tiden vi skrev den første avtalen men Pioneer....
          Tor S Aamodt.

          Comment


          • #50
            Var det ikke på en måte Bosse Langaas med sin røde Honda Prelude som satte en høy standar på bilstereo markedet i Norge i 1993/94 ?

            Som kom di god gutta som f.eks Alte Olsen , Skalg Haug , Petter Berg rett etter... Husker disse gutta med sine hefftige biler den gang...

            GUD så "forelska" jeg i den bilen til Skjalgn Haug`s blå Opel Vectra med Soundstream/JBL GTI/Sony ES.... (har eid hans Sony ES display i speilhuset , artig sak)..

            Husker at jeg så et tv-intervju (NRK ?) av Bosse ang konkurrasen i Bergen.. Var det NM da ? Husker ikke..!

            Så for min del er vel disse tre som har satt "griller" i hodet ang bilstereo, Bosse Langaas`S verk.....(kun inspirasjon) , Alte Olsen (hatt mange artige gode samtaler med Alte , kjernekar) og ikke mist til sist -> Anders Fleischer som har betyd mest for meg...

            Anders er utrolig dyktig , grei , hyggelig & hjelpsom... Har svar på det han og er fornøyelse å handle av ...

            Syns han fortjener en "Hall of Fame"....

            Comment


            • #51
              Originally posted by Tor Steinar Aamodt View Post
              Idag er Team Pioneer en mer internasjonal sak, men det var det OVERHODE ikke tilbake i 96/97...

              Jeg er helt enig med Jonny, at dette tror jeg ikke Erik Andre er rett mann til å komentere... For å si det på en annen måte, idag er det ikke mange (mulig ett par stykker) på Pioneer som jobbet der på den tiden vi skrev den første avtalen men Pioneer....
              Tror dB siden er nede, så jeg poster her jeg, så kan du "copy and paste"

              Mitt navn er Ketil H Skjei.

              I 1990 dro jeg over til Sverige, og kjøpte mitt første bilstereoanlegg. Det var da en Pioneer kassettspiller, to par Pioneer høytalere, 10cm foran og 16cm for å sette i hattehylla, I tillegg ble det også en forsterker til å drive høyttalerne bak.

              Mye har skjedd siden det..

              I 1995 flyttet jeg til Tynset, og ble da kjent med Leif Tore Skårsmoen, og Erik Fido Westgård.
              Både Leif Tore og Erik konkurrerte i 1996, og jeg ble med dem på Nm finalen, på Sjølyst. Der ble man jo litt inspirert, og jeg bestemte meg for å bygge en konkurransebil.
              Etter litt leting, ble kursen satt til Kvinesdal, for å kjøpe en Camaro, som sto der. Det viste seg, etter ca en 95 mil lang kjøretur, at den bilen var skrap. Da var gode råd dyre, så på veien hjem stoppet vi og ”Obelix” ble innkjøpt i stedet for. Obelix er en Dodge Daytona 1987 mod.
              Obelix sto klar til Mo I Rana, konkurransen i 1997, og gleden var veldig stor da jeg gikk av med seieren i min første konkurranse. Resten av 1997 sesongen gikk også veldig bra, og den første NM tittelen ble tatt hjem.
              Til 1998 sesongen ble RF/SONY systemet skiftet ut til fordel for et Pioneer ODR system. Konkurransene det året gikk like bra, sett bort ifra Seljord-konkurransen, hvor en Mitsubishi Galant slo meg med 2 poeng. Konkurransene i 1999 og 2000 gikk også bra, med kun første plasser i Norge og 2. plass på det svenske mesterskapet i 1999.
              Senvinteren 1998, ble jeg av Tor Steinar Aamodt, spurt om jeg ville begynne å jobbe for Bilradiospesialisten på Lillehammer. Jeg startet derfor opp mitt firma, Audioart i januar 1999, og ble innleid hos Bilradiospesialisten fra februar det året. Jeg var innleid der i litt over to år, helt til Bilradiospesialisten slo seg selv konkurs..
              Erik Fido, og jeg reiste derfor tilbake til Tynset, og startet opp Tynset bil og stereo, i 2001.
              I 2001 bygget jeg opp en BMW E39 Touring, for Pioneer, og resultatene holdt seg gode. I 2001 og 2002, konkurrerte jeg stort sett bare i Sverige, ettersom at det ikke var no særlig med konkurranser i Norge. Jeg ble norsk mester i 2001, og svensk mester i 2002.
              På sommeren 2002, ble jeg spurt av Mimmie Planke, om jeg kunne tenke meg å ta over driften av NASCA, etter Tor Steinar Aamodt.
              Jeg pratet da med Ronny H Nordli, og vi bestemte oss for å starte opp EMMA i Norge.
              Jeg flyttet da ned til Oslo på høsten 2002, og vi hadde vår første EMMA konkurranse våren 2003.
              Jeg la da konkurransene bortimot på hylla, helt til Pioneer, spurte meg om jeg ville bli en del av TeamPioneer. En BMW E38 ble innkjøpt og parkert i verkstedet et halvt års tid.
              Sommeren 2005, sluttet jeg som bilmekanikker. Jeg startet da fulltid igjen, med mitt eget firma, Audioart på Økern i Oslo.
              Jeg deltok på noen få konkurranser i 2006, med 7èrn og ble slått en gang av Jonny B. Det var etter hva han sa den største dagen i hans liv. Noe som jeg setter pris på å høre.
              Kronen på det verket, skjedde nå i år på Sinsheim-show hvor jeg vant klassen min og fikk ”Best of Sound”, og på EM i Danmark, hvor jeg ble Europa-mester, og fikk også ”Best of sound” og ”Best of Show”
              Så får vi se hva fremtiden bringer..
              Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
              Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
              post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

              Comment


              • #52
                Ketil, har fått mailen... Legger det ut om en stund...

                Takk skal du ha...
                Tor S Aamodt.

                Comment


                • #53
                  Satt å tittet igjennom denne tråden, og hall of fame på dbdrag.no.........

                  Jeg vil gjerne komme med noen forslag til folk som holder på med dbdrag, og har holdt på med dbdrag...For jeg mener at lista der ikke bare skal inneholde Nasca / Emma folk.


                  Øyvind Jacobsen. Han holdt på med Nasca i noen år, og hadde noen kule bygg. Blant annet pajero`n. Spektakulert bygg med vegg, f.eks...
                  Om han vant Nm i nasca husker jeg rett å slett ikke, men han var/er en fargeklatt som er verdt å nevne iallefall.
                  Han har også holdt på med dbdrag og hatt div gode resultater der.
                  Han hadde også en stor rolle i team bilradiohuset, ved siden av Jo-Inge.


                  Petter Berg så jeg på lista. han har konkurert i både Nasca og dbdrag...
                  Nasca med Honda`n. Og Dbdrag med Crankærn...Petter hadde gode resultater i både Nasca og Dbdragracing....


                  Så skal jeg nevne en kar som sikkert ikke mange i dag har hørt om.......
                  Torgeir Stensrud..Ble nr 2 i sin klasse på Nm i 1998.(4 stk msx 18" og 1 stk kicker zr 1000)
                  Og vant sin klasse i 1999 og 2000...(Amatør Prostreet IV)
                  Konkurerte med en blå volvo 245 som det stort sett satt mye utstyr i og han var ikke redd for å ta en demo... På finalen i 2000 spillte han 155 db
                  (16 stk 10" profile baja og 4 stk profile forsterkere)

                  Hans Emil Huse må jeg nevne...
                  Det er en kar "alle" har sett og vet hvem er.......
                  Emil har blant annet Nm og Sm gull i dbdragracing...
                  Og han har holdt på med dbdrag en del år, så i mine øyne fortjener han en plass...............


                  Så har vi noen gutter ifra Hønefoss området....
                  Team lyd og bilde mener jeg dem kallte seg.....
                  Hadde en del heftige bygg......
                  Blant annet en gammal citroen, (mafiabil så den ut som)
                  hehe, gærninga malte bilen militærgrønn, fyllte betong i golvet...Mener også at de skjøt på bilen så de fikk kulehull i den også...
                  De gutta hadde noen bra resultater i Nm og mener de gjorde en grei figur på Em også.......


                  Det er sikkert flere som er verdt å nevne også , men det var disse karene her som jeg mente mangla når jeg titta igjennom lista iallefall....
                  TEAM RE-LOUD
                  Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                  2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                  Comment


                  • #54
                    Så har vi noen gutter ifra Hønefoss området....
                    Team lyd og bilde mener jeg dem kallte seg.....
                    Hadde en del heftige bygg......
                    Blant annet en gammal citroen, (mafiabil så den ut som)
                    hehe, gærninga malte bilen militærgrønn, fyllte betong i golvet...Mener også at de skjøt på bilen så de fikk kulehull i den også...
                    De gutta hadde noen bra resultater i Nm og mener de gjorde en grei figur på Em også.......

                    Blant dissa gutta fra hønefoss burde vel Rune Burås vært skrevet opp. han har vært min store innspirasjon både før jeg begynte med bil sterio og ikke minst nå de siste årene
                    Vw Golf 3.
                    Kenwood hovedenhet.Alpine MRD - M1005. Alpine V12 Firekanaler, Mb quart 4" comp. Kenwood - KFCWPS1D x2
                    Stor takk til Rune på Spaceworld Hønefoss

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by ^PonDus^ View Post
                      Så har vi noen gutter ifra Hønefoss området....
                      Team lyd og bilde mener jeg dem kallte seg.....
                      Hadde en del heftige bygg......
                      Blant annet en gammal citroen, (mafiabil så den ut som)
                      hehe, gærninga malte bilen militærgrønn, fyllte betong i golvet...Mener også at de skjøt på bilen så de fikk kulehull i den også...
                      De gutta hadde noen bra resultater i Nm og mener de gjorde en grei figur på Em også.......

                      Blant dissa gutta fra hønefoss burde vel Rune Burås vært skrevet opp. han har vært min store innspirasjon både før jeg begynte med bil sterio og ikke minst nå de siste årene


                      Jupp, Rune skal være en av dem ja...
                      Men det var også en eller to til på bilene demmes, mener jeg...Men tror han var den med mest glød osv på bilene de bygget....
                      Så Rune er helt klart en aktuell Kandidat...
                      TEAM RE-LOUD
                      Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                      2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                      Comment


                      • #56
                        Et annet navn som også burde nevnes, og som jeg er litt forundra over at ingen av de aktive(Nasca og emma folket) på forumet her har nevnt før er Ragnar Jensen...
                        Hvor mange Nm mestere har ikke han hjulpet opp igjennom årene.+++
                        + At han konkurerte en del aktivt selv, bygde f.eks justerbare kickpaneler. Noe jeg ikke har sett noen andre fikk til/ prøvde seg på.......
                        Så etter min mening og mitt syn fortjener han en plass i Hall of Fame.
                        TEAM RE-LOUD
                        Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                        2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                        Comment


                        • #57
                          Kan det være steffen du tenker på?

                          Originally posted by re-load View Post
                          Jupp, Rune skal være en av dem ja...
                          Men det var også en eller to til på bilene demmes, mener jeg...Men tror han var den med mest glød osv på bilene de bygget....
                          Så Rune er helt klart en aktuell Kandidat...
                          Vw Golf 3.
                          Kenwood hovedenhet.Alpine MRD - M1005. Alpine V12 Firekanaler, Mb quart 4" comp. Kenwood - KFCWPS1D x2
                          Stor takk til Rune på Spaceworld Hønefoss

                          Comment


                          • #58
                            Har oppdatert listen litt og lagt ut de siste jeg har fått....
                            Tor S Aamodt.

                            Comment


                            • #59
                              Bjørn-Erik Berg fra Porsgrunn er vel en som er verd å nevne på en slik liste.
                              Han var vel mest aktiv i de første årene nasca arrangerte konkuranser og tok med seg noen mestertittler i den perioden, siden har han vært mesterhjerne bak mange konkuransebiler fra telemark. Han er også ansvarlig for å spre bilstereo interesse, kunnskap og utstyr via butikkene i StrandBerg kjeden.

                              Comment


                              • #60
                                Når det er snakk om hall of fame..så lurte jeg på om noen såm har hørt om Frode Wang fra narvik? sku visst vær en rå bilstereo bygger på 90tallet har jeg hørt mange sakt
                                Focal
                                Mosconi
                                Pioneer

                                Comment

                                Working...
                                X