Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo "Hall of Fame"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    For meg personlig så må det bli Tor steinar aamodt,han var årsaken til att jeg vant min første NM tittel i år 2000,og foruten den seieren så hadde jeg nok "gitt opp" konkuranse livet,som igjen hadde ført til ett meget snevert konkuranse/bilstereo miljø her oppe hos meg vil jeg tro
    Ellers så tenker vel de fleste på bilstereo når de hører navnet Tor steinar.
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

    Comment


    • #17
      Originally posted by Erik André View Post
      det har du rett i.. og poenget ditt er?
      Jeg var med på den første NASCA konkurransen dagen etter jeg ble 18 år... Jeg startet å bygge min første bil da jeg var ca 16 år... Det er omtrent 15 år siden.... Jeg har bare holdt på med dB Drag Racing de siste 5-6 årene...

      Lurer på hva jeg gjorde før det....
      Tor S Aamodt.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Jonny.B View Post
        For meg personlig så må det bli Tor steinar aamodt,han var årsaken til att jeg vant min første NM tittel i år 2000,og foruten den seieren så hadde jeg nok "gitt opp" konkuranse livet,som igjen hadde ført til ett meget snevert konkuranse/bilstereo miljø her oppe hos meg vil jeg tro
        Ellers så tenker vel de fleste på bilstereo når de hører navnet Tor steinar.
        Her har vi en som vet litt fra "gammelt av" ja...
        Tor S Aamodt.

        Comment


        • #19
          Vi trenger info fra de som kommer opp på listen her: http://www.dbdragracing.no/halloffame.php
          Det må mailes til meg på tor@dbdragracing.no

          Kom med flere tips folkens
          Tor S Aamodt.

          Comment


          • #20
            Her er det helt klart Anders Fleischer og Jonny Børset og Lars Engen som stiller sterkt hos meg. Foruten Anders hadde jeg nok aldri fått kontakt med Jonny og Lars, og foruten Jonny hadde jeg nok aldri satset på SQ, og noe mer avanserte bygg, og foruten Lars hadde jeg nok aldri hadd råd til bilstereo, da prisene hos denne mannen er svært hyggelig, og service på topp. Skal ikke glemme Tor Steinar Aamot heller, snakka så vidt med han på min første konkuranse i dB drag som var i 2001 på Brødrene Rishaug AS i Tr.Heim. Uten Jonny hadde jeg nok aldri satset på SQ, og heller ikke konkuransen i Molde. Flere konkuranser til neste sesong Stor takk til Anders og Jonny som stiller opp så sterkt som de gjør, og med den ekstreme hjelpen jeg har fått!!!
            Last edited by Tommen; 28-11-2007, 23:40.
            VW/Audi ende-tusi-ast!

            Comment


            • #21
              Originally posted by Tor Steinar Aamodt View Post

              Kom med navn folkens, som har betydd mest for dere, når det gjelder bilstereo - lyd i bil. Navnene må begrunnes, detaljer sjekker vi...

              LEGG merke til at deltagere eller butikker/personer som har holdt på i 1 år eller 2 ikke skal være på en slik liste, vi tenker på de siste 10-20 årene....
              nå vet jeg at du har holdt på med bilstereo relatert stuff mye lenger enn meg og mange andre og har sikkert betydd mye for veldig mange.

              For meg (jeg håpte jeg var en del av "dere") så betyr de siste 10-20 årene fra i går til 20 år siden. og da har ikke du betyd så jævlig mye, bortsett for hva du har gjort de siste 5-6årene.. db-drag, stor respekt.. står sikkert respekt av hva du gjorde før det også, men for meg som ikke var med.. betød det noe for meg da??? NEI

              Jeg husker Hifi Klubben med trond i spissen lagde en gift grønn jetta, det var en stor inspirasjons kilde, bare å se den bilen var et høydepunkt..

              Husker også bilen til Bosse, en prelude med JLB og soundstream som var inspirerende, dette må da ha vært i den perioden du også var med, men jeg la nå merke til denne preluden da.. og bmwen han bygde for panasonic året etter.

              Var mange bra biler på denne tiden, men for meg er det disse to som sitter fast i minne i dag.

              Den kommentaren jeg skrev til klovnster var ment som en spøk, ikke noe annet, om du ikke forsto det så beklager jeg virkelig.

              Foresten jævlig synd at en som tydligvis fortjener en hyllest i hall of fame må starte en hall of fame tråd
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • #22
                Originally posted by Erik André View Post
                nå vet jeg at du har holdt på med bilstereo relatert stuff mye lenger enn meg og mange andre og har sikkert betydd mye for veldig mange.

                For meg (jeg håpte jeg var en del av "dere") så betyr de siste 10-20 årene fra i går til 20 år siden. og da har ikke du betyd så jævlig mye, bortsett for hva du har gjort de siste 5-6årene.. db-drag, stor respekt.. står sikkert respekt av hva du gjorde før det også, men for meg som ikke var med.. betød det noe for meg da??? NEI

                Jeg husker Hifi Klubben med trond i spissen lagde en gift grønn jetta, det var en stor inspirasjons kilde, bare å se den bilen var et høydepunkt..

                Husker også bilen til Bosse, en prelude med JLB og soundstream som var inspirerende, dette må da ha vært i den perioden du også var med, men jeg la nå merke til denne preluden da.. og bmwen han bygde for panasonic året etter.

                Var mange bra biler på denne tiden, men for meg er det disse to som sitter fast i minne i dag.

                Den kommentaren jeg skrev til klovnster var ment som en spøk, ikke noe annet, om du ikke forsto det så beklager jeg virkelig.

                Foresten jævlig synd at en som tydligvis fortjener en hyllest i hall of fame må starte en hall of fame tråd
                Du er morsom du......
                Jeg tok meg ikke nær av noe som helst, jeg har vært med i dette gamet alt for lenge for det...

                Feks så kan du vel lure på hvem som var en av de første som tidskompenserte anlegget som ble brukt i konkurranser her i landet...

                Nå har det ALDRI blitt laget en "hall of fame" i Norge, og som du kanskje har skjønt så pleier vi å gjøre noen nye saker....
                Tor S Aamodt.

                Comment


                • #23
                  Anders Fleischer gutten, ingen over, ingen på siden....av en eller annen grunn fikk jeg tak i mail adressen hans å plagde han med de latterligste spørsmål

                  For å si det rett ut, ingen andre har betydd noe (ikke hovent ment altså for alt i verden) men for ett par år siden hadde jeg ikke hørt om noen av dere eller de det siktes til

                  Nå har jeg heldigvis kontakt med mange av dere

                  Vi her oppe i "nord" har jo også blitt "opplært" til at EMMA var den store stygge ulven, men det viser seg jo at det kansje ikke stemmer helt
                  Last edited by Mdesign; 29-11-2007, 02:24.

                  Comment


                  • #24
                    De personene som har betydd mest for meg gjennom alle årene er Kjetil Skjei og Tor Steinar Aamot fra tiden de drev bilradiospesialisten på Lillehammer, uten de hadde jeg aldri begynnt med bilstereo. Ellers så har vi Kenneth Bakken og Fido fra Rendalen/Tynset samt Anders Fleischer på Elverum, og ikke minst så synes jeg at Ronny Nordli skal nevnes i denne tråden for de bilene han har bygget, alt fra den gule Calibraen (nei det var ikke Fort Knox), den grønne volvoen og ikke minst Jesus bilen (Lancer`n) som er godt profilert i div blader oppigjennom årene.
                    Mvh
                    Lars Engen

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Engen Audio View Post
                      De personene som har betydd mest for meg gjennom alle årene er Kjetil Skjei og Tor Steinar Aamot fra tiden de drev bilradiospesialisten på Lillehammer, uten de hadde jeg aldri begynnt med bilstereo. Ellers så har vi Kenneth Bakken og Fido fra Rendalen/Tynset samt Anders Fleischer på Elverum, og ikke minst så synes jeg at Ronny Nordli skal nevnes i denne tråden for de bilene han har bygget, alt fra den gule Calibraen (nei det var ikke Fort Knox), den grønne volvoen og ikke minst Jesus bilen (Lancer`n) som er godt profilert i div blader oppigjennom årene.
                      Ronny må med.......
                      Tor S Aamodt.

                      Comment


                      • #26
                        husker godt ein liten mini pick up som var fylt med boss audio basser i planet,
                        å ein eller aen jvc bil full i 8" eller 10" tror det var ein pontiac,å ein te amerikaner der di hadde stablet opp bagasjerommet med mtx 12" ferdi kasser spilte sykt høyt å en eller aen vw boble med gule å grønne hjulkapsler som spilet fælt på 90 tallet
                        øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by lui View Post
                          husker godt ein liten mini pick up som var fylt med boss audio basser i planet,
                          å ein eller aen jvc bil full i 8" eller 10" tror det var ein pontiac,å ein te amerikaner der di hadde stablet opp bagasjerommet med mtx 12" ferdi kasser spilte sykt høyt å en eller aen vw boble med gule å grønne hjulkapsler som spilet fælt på 90 tallet
                          Var Simen Ringstad, Stig Aspeli og Atle Olsen som bygde Minien.
                          Bobla var det Are Ourom som bygde.
                          De andre 2 bilene vet jeg ikke.
                          Tor S Aamodt.

                          Comment


                          • #28
                            For meg så har både Ketil, og Tor S. betydd mye. jeg husker enda bilen til Tor S. fra 1996, en blå Triumph med rockford anlegg i "the flintstones" versjon. Jeg har fått mangen nye venner gjennom bilstereoen, å en hel haug med gode minner.
                            Tommy
                            2002 LOTUS ELISE S2
                            2006 BMW 118d M-SPORT
                            1999 YAMAHA YZFR6

                            Comment


                            • #29
                              Fra min side er det Anders Fleisher og Kenneth Bakken som kommer først til tankene når jeg tenker stereo. De har facinert meg med sine bygg, og har fått mye hjelp av de gutta, uansett teite spørsmål. Og min interesse for stereo har jo ikke pågått så lenge, så kjenner ikke noe til "oldboys" gutta.
                              Mvh Stian Kolås
                              -75 Volvo 242: Soundstream -75 Audi 50LS:Prosjekt
                              - 92 Honda Civic VTi. Gamle ODR Civicen http://bil.autodb.no/autodb/frame_se...8;_cmd=similar

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Tommy View Post
                                For meg så har både Ketil, og Tor S. betydd mye. jeg husker enda bilen til Tor S. fra 1996, en blå Triumph med rockford anlegg i "the flintstones" versjon. Jeg har fått mangen nye venner gjennom bilstereoen, å en hel haug med gode minner.
                                Det var ikke min Triumph, men jeg hadde med ett par fingre med i spillet der...
                                Rune Sagen heter han som EIER den bilen, han har den enda, men den er kjørt på en låve...
                                Tor S Aamodt.

                                Comment

                                Working...
                                X