Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo "Hall of Fame"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by Joakim View Post
    Hadde ett Bilsport med en reportasje om den bilen, men det er long gone.. Var det første store drømmebygget for min del! Var jo helt rått med interiørmods og DET utstyret! Hadde noen mere eller mindre vellykkede forsøk med aperiodisk bassløsning etter den reportasjen.
    EQ/tidskomp var vel PA komponenter som var modda til 12v ja.. Var ikke helt vanlige egenskaper i bilstereoutstyr på den tiden..

    Hadde vært gøy å se den igjen, så om du har lyst og tid engang hadde det vært artig med ett scan fra det bladet! Finner som sagt ikke noe om bilen på nettet..
    den er/var råe...har begge disse to artikkel om den bilen ja... hefftig sak...
    finnes bilen ennå eller er den "vrak"..

    blader:

    Bilsport nr 21 - 1993
    Lyd I bil nr 4 - 1996

    Analoge omformeren het (forforsterkere med stillbar voltgang mellom 4-17volt) : Apogee D/A
    2x EQ : USD SW30
    Delefilter: USD SW3X

    Vidre så brukte han Clark Audio Sequence Control , Clark Audio Nosieegate, Clark Audio Slave...hehe

    Noe som gjorde at det av ingen støy i anlegget under sangbytte og at man slå av i riktig rekkefølge av utstyret osv...

    TROR faktisk har aller de fleste artikkelen av disse STORE GUTTA fra 1993 & frem til 2000... Kjøpte alt av det som var av blader etc under den tid.. og har forsatt dem..
    To fulle ringpermer med artikkeler...

    Bare å spørre om NOEN ønsker å vite evt blad/artikkel nr av noen etc.. så skal jeg se hva jeg kan hjelpe med..

    For meg del , var det nok Bosse Langaas med sin knall røde Honda Prelude 2.0-16V 4x4 med fult av Sony ES , Soundstream , JBL GTi som tok meg til bilstereo verden... den første skikkelige bilstereo bilen jeg lytta til..hehe

    HUSKER GODT at sikla en del på bilen til Skjalg Haug`s blåfarge med Momo Arrow 17" felger - Opel Vectra 2.0CD med samme utstyr som Bosse..
    ES display montert oppi speil som kom fra opel omega model... hefftig saker.. som faktisk har eid selv en gang i tid etter Skjalg var ferdig med konkurranser..

    Comment


    • #77
      Originally posted by Soundboy View Post
      den er/var råe...har begge disse to artikkel om den bilen ja... hefftig sak...
      finnes bilen ennå eller er den "vrak"..

      blader:

      Bilsport nr 21 - 1993
      Lyd I bil nr 4 - 1996

      Analoge omformeren het (forforsterkere med stillbar voltgang mellom 4-17volt) : Apogee D/A
      2x EQ : USD SW30
      Delefilter: USD SW3X

      Vidre så brukte han Clark Audio Sequence Control , Clark Audio Nosieegate, Clark Audio Slave...hehe

      Noe som gjorde at det av ingen støy i anlegget under sangbytte og at man slå av i riktig rekkefølge av utstyret osv...

      TROR faktisk har aller de fleste artikkelen av disse STORE GUTTA fra 1993 & frem til 2000... Kjøpte alt av det som var av blader etc under den tid.. og har forsatt dem..
      To fulle ringpermer med artikkeler...

      Bare å spørre om NOEN ønsker å vite evt blad/artikkel nr av noen etc.. så skal jeg se hva jeg kan hjelpe med..

      For meg del , var det nok Bosse Langaas med sin knall røde Honda Prelude 2.0-16V 4x4 med fult av Sony ES , Soundstream , JBL GTi som tok meg til bilstereo verden... den første skikkelige bilstereo bilen jeg lytta til..hehe

      HUSKER GODT at sikla en del på bilen til Skjalg Haug`s blåfarge med Momo Arrow 17" felger - Opel Vectra 2.0CD med samme utstyr som Bosse..
      ES display montert oppi speil som kom fra opel omega model... hefftig saker.. som faktisk har eid selv en gang i tid etter Skjalg var ferdig med konkurranser..

      Du har ikke lyst til å scanne artikkelen med PV hondaen og den med Swippe's McIntosh M5 til meg vel?
      Hadde vært så utrolig moro å sett igjen de artiklene!
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #78
        send meg PM , med din e-mail adresse så skal se hva jeg får til...

        skal du ha alle?

        PV : 2stk artikkel /norsk & svensk

        Swippe McIntos M5: 3stk artikkel "tror" jeg , 1norsk/2svensk
        Swippe M5 DLS : 1stk norsk
        hehe

        eller skal jeg finne den beste å scanne det?

        Comment


        • #79
          Scan alle du
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

          Comment


          • #80
            hehe..åh neidu..

            det er så mye og altfor mye arbeid å gjøre det...hehe

            Comment


            • #81
              Skal si det var gøy å mimre litt om gamle dager ja!

              Jeg har jo selv holdt på i over 10 år, men har tatt en liten "pause" fra konkurreringa.
              Har blitt endel pokaler og masse gode minner.

              Husker godt NASCAtiden da vi reiste land og strand rundt!

              Navn jeg kommer på sånn i farten er:

              Kenneth Bakken, Jonny Børset, Anders Fleischer, Bjørn Erik Berg, Hans Hansen og hvem kan vel glemme Mimmi Planke!

              Beklager alle dere jeg har glemt her, men det har vært utrolig mange flotte år med stereo, fester, og vennskap gjennom tidene. Noen NM titler har det jammen blitt også!

              Hilsen Marius Ward Follevåg
              ALPINE Utfordrer 13000 og Multimedia
              Ta sjangs, bygg stereo etter den ideen du har i hode...blir det ikke bra... prøv igjen

              Comment


              • #82
                Du mener sikkert Bjør Erik Forberg?
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #83
                  Sleng gjerne på han også det er også en godkar.
                  men jeg mente Bjørn Erik Berg, sjefen på Strandberg som har bygget stereo i mange år, og spred mye bilstereo i Grenlandsområdet. Han har hjulpet meg masse med lyd.

                  Og når vi først snakker om Grenland har Jørn Erik Øya, Morten Ebbesberg og Erik Waskaas også satt si kraftige preg på bilstereomiljøet. De har godt med NASCApokaler i garasjene sine også.

                  Jørn Erik Øya har hjulpet meg mang en gang, når det har knipi som værst!

                  Takk til dere alle
                  Ta sjangs, bygg stereo etter den ideen du har i hode...blir det ikke bra... prøv igjen

                  Comment


                  • #84
                    Kjenner ikke til faren til ei vennine av meg da? Oddvar Bøe? Mener han dreiv litt med bilstereo for en god stund tilbake
                    1993 BMW 318is coupe

                    Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by bjaa View Post
                      Kjenner ikke til faren til ei vennine av meg da? Oddvar Bøe? Mener han dreiv litt med bilstereo for en god stund tilbake
                      Han var en av de første som konkurerte i SPL i Norge.. Vet hvem det er...
                      Tor S Aamodt.

                      Comment


                      • #86
                        Har lest nå store deler av tråden her.
                        Mange navn jeg aldri har hørt om i bilstereonorge. Men dette er jo fra glansdagene. Etter og har lest denne tråden, fikk det meg til å føle at bilstereo-norge har dabbet av de siste årene.

                        Det jeg skulle frem til var, noen som vet om hvor jeg kan finne, eller har bilder av div bygg av disse gamle traverne? Er interessert i og se hva disse Hall Of Fame gutta har bygget. Har lest hvorfor de er på lista, men vil se det også, hehe.

                        Man skulle jo har vært 10år eldre, så kanskje man hadde hørt om alle som er blitt nevnt. Og ikke minst kanskje hørt bilene.
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by GENEXXA View Post
                          Har lest nå store deler av tråden her.
                          Mange navn jeg aldri har hørt om i bilstereonorge. Men dette er jo fra glansdagene. Etter og har lest denne tråden, fikk det meg til å føle at bilstereo-norge har dabbet av de siste årene.
                          Det har det, utvilsomt. Husker da dette forumet var nytt, da var det mange kunnskapsrike og flinke byggere. Kan nevne Kenneth Bakkens Volvo og Engens Seat, søk på det!

                          Vi har noen flinke folk enda, men det er ikke like spennende å følge med her lenger.
                          Bmw e34 520:
                          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                          Comment


                          • #88
                            Det er forandringer på gang, på godt og vondt!
                            Jeg tror EMMA favner bredere enn noen gang og det er en bra ting selv om det dukker opp mye rart på konkurranser.
                            Med fare for å tråkke noen på tærne må jeg si at det ikke er de store framskrittene på design og finnish.
                            På en annen side låter de beste bilene i dag bedre enn noen gang.
                            Jeg kan ikke si at jeg husker veldig godt lyden fra "den gang", men jeg er rimelig sikker på at de ikke hadde gjort det like godt i konk i dag.

                            Mvh
                            Dag Johansen
                            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by Dag Johansen View Post
                              Det er forandringer på gang, på godt og vondt!
                              Jeg tror EMMA favner bredere enn noen gang og det er en bra ting selv om det dukker opp mye rart på konkurranser.
                              Med fare for å tråkke noen på tærne må jeg si at det ikke er de store framskrittene på design og finnish.
                              På en annen side låter de beste bilene i dag bedre enn noen gang.
                              Jeg kan ikke si at jeg husker veldig godt lyden fra "den gang", men jeg er rimelig sikker på at de ikke hadde gjort det like godt i konk i dag.

                              Mvh
                              Dag Johansen
                              x2
                              Lyden har nok kanskje utviklet seg, men føler at "de tok den lengre ut" før installasjons- og designmessig..
                              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                              Comment


                              • #90
                                Du får vente å se til om 2 sesonger da så skal du få se din snik ;p

                                Angående byggekvalitet så ser jeg ikke helt hvor problemet ligger, altså folk nå til dags er heller opptatt av at anlegget skal låte bra istedenfor å ha masse aktuatorer som skal styre ditt og datt opp ned og tjo og hei. Hva er poeng med "bilstereo" som ikke kan spille lyd pga en aktuator røyk i det du skulle vise det fram til noen. Nei spør du meg, mer mikk makk betyr mindre tid til det som faktisk teller. Men ser hva dere mener med at byggekvaliteten har gått ned.

                                Over på Hall of Fame siden så er det en person jeg mener bør strykes av den lista uansett hva han har vært med å bygge opp og rive ned i en heidundrandes fart. Folk vet sikkert hvem jeg tenker på...

                                Angående folk som har hjulpet å bygge opp miljøet i det siste (2 årene jeg har vært med, woohoo)

                                Den jeg ser aller høyest opp til er Joakim Skovlund som stiller opp for de fleste hjelper å stille inn. Til og med på EM har han baller nok til å sitte å justere bil samme dag som han skal dømme. Ikke nok med at han er hjelpsom, karen har noe av det beste innen lyd jeg har hørt samtidig som byggene er stilfulle og kreative.
                                Ketil Skjei som faktisk får alt til å gå i hopat for emma folka (samtidig som han har bygget noen av de råeste bilene mtp utseende)
                                Tuftegutt som drar liv i gutta.
                                Nils Petter Nilsen som faktisk enda holder liv i dbdragracing.
                                Last edited by Tor Ølberg; 24-10-2011, 00:57.
                                Tor Martin Ølberg
                                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                                Comment

                                Working...
                                X