Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kondensator...? Nei takk. :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Legatia
    replied
    Rx8'n har vel noe sånt som 290cc primær injectorer. Min har 1000cc og race port, køkjøring går som en drøm

    Leave a comment:


  • Haakon O
    replied
    Porte den da trustno1, så kan vi snakkes http://youtu.be/Jsgpd_Wp6bg hissig porting = høy tomgang for at den skal gå rent/jevnt.

    Leave a comment:


  • trustno1
    replied
    Originally posted by Legatia View Post
    1800 rpm er da vel for tomgang å regne? Min ligger litt avhengig av dagsform mellom 1500 og 2000

    Da tror jeg at jeg hadde sjekka opp litt

    Min ligger da sånn ganske rundt 8-900 rpm på tomgang

    Leave a comment:


  • Hagalien
    replied
    Originally posted by Legatia View Post
    Det er en gullegod Mazda Rotary power.
    hehe tøfft!

    Leave a comment:


  • Legatia
    replied
    Det er en gullegod Mazda Rotary power.

    Leave a comment:


  • Hagalien
    replied
    Originally posted by Legatia View Post
    1800 rpm er da vel for tomgang å regne? Min ligger litt avhengig av dagsform mellom 1500 og 2000
    hvordan bil har du?

    Leave a comment:


  • Mrtical
    replied
    Så høyt? :O min ligger vel på 800.

    Leave a comment:


  • Legatia
    replied
    1800 rpm er da vel for tomgang å regne? Min ligger litt avhengig av dagsform mellom 1500 og 2000

    Leave a comment:


  • kimafro
    replied
    Originally posted by bass-freek View Post
    Hva er spenninga når du drar igang med litt volum da? Som du sikkert allerede vet har jo de fleste store dynamoer lavere spenning ut på tomgang, må ofte røre litt på gassen selv, full output får man gjerne ikke før det er littegrann turtall.
    det er helt riktig. Har selv en mechman dynamo den lader 145 amp på tomgang og 245 på 1800 rpm


    mvh kim

    Leave a comment:


  • HLS
    replied
    Originally posted by bass-freek View Post
    Hva er spenninga når du drar igang med litt volum da? Som du sikkert allerede vet har jo de fleste store dynamoer lavere spenning ut på tomgang, må ofte røre litt på gassen selv, full output får man gjerne ikke før det er littegrann turtall.
    er vell rundt 1500-2000 rpm man får max output av en stor dynamo

    Leave a comment:


  • bass-freek
    replied
    Hva er spenninga når du drar igang med litt volum da? Som du sikkert allerede vet har jo de fleste store dynamoer lavere spenning ut på tomgang, må ofte røre litt på gassen selv, full output får man gjerne ikke før det er littegrann turtall.

    Leave a comment:


  • trustno1
    replied
    At lyset ditt dimmer har sannsynligvis med dynamoen å gjøre. Det som skjer er at strømtrekket blir høyere enn hva dynamoen klarer å levere, så derfor så faller spenningen ned til hva batteriet gir. Dette vil oppleves som dimming.
    Test om du ser merkbar dimming på lysene når du ikke har motoren i gang, gjør du det så trenger du sannsynligvis en batterioppgradering.

    Forøvrig er det mange fine små AGM batterier å få tak i, som ikke tar noe mer plass en hva en kondensator gjør

    Leave a comment:


  • Julepils
    replied
    Merkelig hvor stor forskjell synet på kondensator er, men det var jo egentlig for å slippe og finne ut hvor jeg skal plassere enda ett batteri i den lille kompakte bilen min hvor jeg ikke engang får plassert waveguides på diskantene fremme.

    I tillegg er det ganske liten plass bak fra før av, hehe. Subkassen er relativt stor.

    Selv med 0awg the big 3 og 95Ah AGM batteri og 300amp dynamo så kan jeg se at lysene mine så vidt dimmer litt bak når det tar litt av.

    Rockford Fosgate T800-4AD og T2500 til JBL 660GTI og Soundstream SPLX15.

    Leave a comment:


  • trustno1
    replied
    Jeg har ca 100Ah AGM batterier totalt, orginal dynamo, 8kw med forsterkere.

    Ingen kondensator i mitt oppsett, og jeg har aldri hatt strømproblemer.

    Derimot så kan det være lurt å ha ett ekstra batteri med kort kabelstrekk til forsterkere. Da minsker du spenningstapet i systemet ditt.
    Last edited by trustno1; 16-09-2013, 17:32.

    Leave a comment:


  • Defus
    replied
    Originally posted by Julepils View Post
    Si at jeg allerede har ett 95Ah AGM batteri og 0awg kabel overalt (big 3) og 300A dynamo. Er RC 10 faraden "verdiløs" for meg? Den må jo hvert fall betydelig lettere og plassere enn ett ekstra batteri.
    Nå vet jeg ikke hva du har i bilen, eller hva du vil utrette.

    Men i min bil og om det var meg, så ville jeg forsøkt uten og sett om det fungerte. Hadde jeg kjøpt kondensator og ikke fikk angret etc, hadde jeg bare koblet den opp.

    Leave a comment:

Working...
X