Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Audio ES8 og diverse tanker rundt denne :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • spilt inn ennå....

    Originally posted by rexxx View Post
    jeg har nå hatt mine 2 es8 en stund, men har ikke fått spilt de ordentlig inn enda!
    så jeg vil ikke komme med en ordenlig mening enda

    er sjeldent ute og øvelseskjører for tiden og da blir det også lite musikk spilling........

    men jeg kan jo si noe om kassen de står i
    ca. 40 netto 4" aeroport tunet til 39hz, jeg syns den tuningen passet bilen og ørene mine.
    slik alt er er instilt nå får jeg en ganske god punch fra de små søte!
    hei . tilfelle du er av den missoppfatningen at elementer må spilles inn før de kan spilles høyt med så skriver jeg dette. Å spille inn en høyttaler er egentlig det samme som å spille høyt og lenge.Du trenger ikke å være forsiktig med den lenge. Det er bare tull. bruk gjerne håndkraft til å strekke og dytte på oppheng og spider. (dytt relativt hard på membran, men slik at spole ikke kommer borti magnet.) Da blir den litt løsere i fisken og det er det som er innspillt.

    Mulig du ikke er forsiktig, men nå er det skrevet iallefall.

    Comment


    • Veit denne er gammel, men bringer denne opp til overfalten igjen.

      Hvordan gikk det med testinga til Dag?
      Hvordan fungerer/fungerte disse elementene?

      Har en Es8 MKII liggende, og har plan og kjøpe to til og bygge bandpasskasse til bilen min. Men er nysgjerrig på hvordan effektmessig det blir, og hvordan lydopplevelsen blir. Veit denne tråden gjelder for første generasjon Es8, men regner med disse er temmelig like.

      Takk

      Comment


      • Sunvang: Sjekk ut "Tester og anbefalinger" seksjonen.

        Skal ikke ta det for gitt at den nye modellen er lik.

        Hvorfor velge 8" i båndpasskassen?
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • Nye modellen har fått endret oppheng og har derfor fått bedre kontroll ved større effekttilførsel.
          Med det nye chassis så har elementet (talespolen) også fått bedre kjølig og mindre luftstøy....

          Har faktisk selv trua på 3 x 8" i bandpass i en slik bil
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • Ser Dag Johansen sier at de ikke egner seg for bandpass, men det er MK1 utgaven da.. Hva er endret på de så de vil egne seg i bandpass på mk2 utgaven?
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • Originally posted by tofter View Post
              Sunvang: Sjekk ut "Tester og anbefalinger" seksjonen.

              Skal ikke ta det for gitt at den nye modellen er lik.

              Hvorfor velge 8" i båndpasskassen?
              Har lite plass i bagasjerom, bagasjerommet er veldig tett og "langt" ifra coupe slik at eg må få utnytta ski pose hullet som er der for å få bassen frem i bilen, og da blir det mest optimalt med båndpasskasse og porten igjennom skiposehullet. Har og fått endel tips og kasse muligheter ifra B2 Audio. Så håper og satser på at dette kommer til og fungere.

              Takk for tipset angående "Tester og anbefalinger" tråden

              Comment


              • någon som byggt låda med 3" aeroport till en es8, med bra resultat?

                Comment


                • ingen?? :/

                  Comment

                  Working...
                  X