Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Audio ES8 og diverse tanker rundt denne :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    noe nytt ang. kasseforslag?
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

    Comment


    • #62
      Har planer om å fa liv i de imorgen så kan uttale meg om de da.
      Monterer de i båndpasskasse så er spent på resultatet.
      Mvh Thor Helge N. Rønning
      Alfa Romeo 156 1.8 TS
      Citroen Xantia Racerbil
      Alpine Ground Zero Focal

      Comment


      • #63
        Har bygget selv ja. Har aldri hadd båndpasskasse før så er spent på hvordan resultatet blir.
        Mvh Thor Helge N. Rønning
        Alfa Romeo 156 1.8 TS
        Citroen Xantia Racerbil
        Alpine Ground Zero Focal

        Comment


        • #64
          Husk at med bandpass kasse, så kan det være nødvendig å leke en del med porten innen at det blir optimalt, men når det funker, da funker det veldig bra. På den andre siden, så kan du ha flaks også og ikke trenger å røre noe som helst.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #65
            Har testa mine i en lukka kassa og var veldig tight bass i den. bassen var ren og fin, ikke noe rumle bass
            Fi BTL 15"
            Rockford Fosgate T4000-1bd
            Alpine

            Comment


            • #66
              Jeg har 57 liters test kasse med 4" aeroport klar er bare og hive den i bilen nå.

              Skal ordne med noen tre klosser slik at jeg kan fylle den for og høre hva jeg syntes er best.

              Comment


              • #67
                Da har kassa kommet i bilen Dette låter grymt! helt utroligt at en 8" kan flytte så mye luft.

                Jeg har vert litt blakk så jeg hadde ikke råa og handle mdf, jeg tok noe kapp av noen panelplater å limte i hop, vips så hadde jeg 24mm plate, litt dumt at det begrenset seg i størrelse på platene, men det er jo bare en test kasse.

                Den er 55 liter netto volum, har fylt den med teglstein slik at den ble 40liter og har en tuning på 35hz
                Funka bra det.
                Jeg har de koblet opp i 2ohm så da har jeg 1000wrms til rådighet.

                Nå skal jeg spille de inn før jeg prøver meg på lavere last.
















                Comment


                • #68
                  Frekt design på den kassa di du :-D Litt vel uortodoks å ha porten pekende utover.. hehe :-D Kan vel ikke si at jeg likte utseendet, men som du sier, det er en testkasse.. hehe :-D skal også laste mine i 2ohm, men vi får se når jeg får dem i bilen. Orker ikke å bygge til lex'en om den blir solgt om ett par uker.. :-|
                  Sture Vedal

                  Comment


                  • #69
                    Vel grunnen til at porten peker utover er at den er for lang til å være inni kassa, porten er 40cm lang og kassa er 35cm dyp innvendig... Så det må bli slik nå, når jeg kjører på med 55 liter må jeg kappe røret for rett tuning og da kan jeg ha porten inni kassa

                    Er ikke mye pent og se på nei.

                    Comment


                    • #70
                      Helt ok, men venter til de er innspilt til og gjøre meg opp en mening.

                      Bra trykk vertfall

                      Comment


                      • #71
                        En annen vri kan være en slik kasse som denne



                        Har ifølge eieren trykket pent med lite effekt og dette er jo med en kasse som er lagd for å se og høres pen ut

                        Dere kan se fler bilder herhttp://www.facebook.com/home.php?#!/...90277&view=all
                        Mvh
                        J. Holm
                        www.b2audio.com
                        http://facebook.com/b2audio

                        Comment


                        • #72
                          Så ikke så aller værst ut det der, men jeg har aldri vært noen fan av å montere med magnet ut. :| Synes aldri det har vært pent..

                          Men, for all del. Smaken er jo som baken.. Blir mest sannsynligvis å bygge kasse til disse for å ha i arbeidsbilen min etterhvert, hvis jeg ikke får tulltak å kjøper meg ny bil snart. :-D Så disse blir liggende i skapet mitt i påvente av ny prosjektbil.. :-| Litt kjipt, gleda meg til å teste dem..
                          Sture Vedal

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Stianuno View Post
                            Helt ok, men venter til de er innspilt til og gjøre meg opp en mening.

                            Bra trykk vertfall
                            Gjør det du. Jeg har lært at man kan aldri vurdere noe særlig bilstereolyd før man har fått hørt en stund, særlig elementer da seff...
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Stianuno View Post
                              Da har kassa kommet i bilen Dette låter grymt! helt utroligt at en 8" kan flytte så mye luft.

                              Jeg har vert litt blakk så jeg hadde ikke råa og handle mdf, jeg tok noe kapp av noen panelplater å limte i hop, vips så hadde jeg 24mm plate, litt dumt at det begrenset seg i størrelse på platene, men det er jo bare en test kasse.

                              Den er 55 liter netto volum, har fylt den med teglstein slik at den ble 40liter og har en tuning på 35hz
                              Funka bra det.
                              Jeg har de koblet opp i 2ohm så da har jeg 1000wrms til rådighet.

                              Nå skal jeg spille de inn før jeg prøver meg på lavere last.

















                              hvordan gikk du frem for å laste de i to ohm? gikk inn på rockford sin hjemme side, å den kom frem til enten 1 ohm eller 4 ohm:S
                              Lars Ole Spitalen
                              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                              anlegg: DD, mtx, kenwood
                              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by saab9000 View Post
                                hvordan gikk du frem for å laste de i to ohm? gikk inn på rockford sin hjemme side, å den kom frem til enten 1 ohm eller 4 ohm:S

                                Du seriekobler spolene slik at resistansen blir 4 ohm på hvert element, så paralell kobler du ellementene på forsterker... Skjønner? 2stk 4ohm subber blir som 2stk 4ohm spoler

                                Ps: neste gang du qoter tar du og fjrner bilde lenkene, så slipper man og se den jævla lange posten

                                Comment

                                Working...
                                X