Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Audio ES8 og diverse tanker rundt denne :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg kan jo legge ut de parameterene som jeg har fått, er ikke så mye da.

    Power handling*: 300 wrms
    Effeciency: 86,5 dB
    Nominal impedance: Dual 4Ω
    X-Max: 15 mm
    Equivalent Compliance (Vas): 7,9 L
    Free Air Resonance (Fs): 47,1 Hz
    Electrical “Q” (Qes): 0,56
    Mechanical “Q” (Qms): 3,22
    Total Speaker “Q” (Qts): 0,47
    DC Resistance (Re): 4Ω
    Magnet weigth (Oz): 2 x 40 Oz

    Comment


    • #17
      *Abonere på denne tråden*

      Har selv kjøpt en stk es8, blir å prøve meg på en bassrefleks løsning for første gang. Så er noe usikker på kassevolum, tuningfrekvenser og whatnot. Tror jeg må eksprementere litt først!
      Bmw e34 520:
      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

      Comment


      • #18
        Originally posted by Dag Johansen View Post
        Jeg venter bare på at noen skal sende meg noen parametre på elementet!

        Mvh
        Dag Johansen
        Jeg har en mye bedre ide.
        Når jeg er tilbake i begynnelsen av mai, da sender jeg 2 ES8" til Dag Johansen som han kan leke med hvis han får tid og lyst.

        Selvfølgelig free of charge.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #19
          Originally posted by B2 Audio View Post
          Jeg har en mye bedre ide.
          Når jeg er tilbake i begynnelsen av mai, da sender jeg 2 ES8" til Dag Johansen som han kan leke med hvis han får tid og lyst.

          Selvfølgelig free of charge.
          Do it Dag! som jeg sa til deg når jeg var og hentet basskassa. hadde vært utrolig kult
          Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

          Comment


          • #20
            Har bestilt 2 stk jeg og, vet ikke helt va jeg skal ha dem i men det blir mest sannsynlig en portet kasse. liter på kassen kommer litt ann på hva jeg får trykt inn i bilen.
            Fi BTL 15"
            Rockford Fosgate T4000-1bd
            Alpine

            Comment


            • #21
              Ser ut til at det blir porta kasse på meg også. Har ikke heeeelt bestemt meg enda, da den 12'ern jeg har i dag spiller brukbart i lukket kasse, så håper jeg det blir bedre med porta kasse på 2x8" Men vi får se..

              Funderer på å kjøre port inn i skiluke, og element spillende inn i bagasjerom, men jeg har hørt rykter om at det ikke er optimalt med tanke på utfasing etc? anbefales vel kanskje heller element inn i bagasjerom og port opp i hattehylla om det er mulig, right?
              Sture Vedal

              Comment


              • #22
                Det er fyfy med port inn i cupe og elementer inn i bagasje rom, vil rett og slett ikke låte bra, det er jo elementene som lager lyden.

                Da må det vere bedre med bandpass kasse og port inn skiluka

                Comment


                • #23
                  Egner disse seg i bandpasskonfigurasjon da? Hmm.. Da tror jeg heller jeg monterer bassene opp i mot hattehylla (hull etter ett par 6x9 som har stått der før) og port inn i kupe via skiluka.. funker det bedre? eller bør porten kanskje snues... hmm.. masse valg, og alt for mange alternativer.. :-|
                  Sture Vedal

                  Comment


                  • #24
                    Tenkte at de passet til banpass når jeg såg dette innlegget

                    Originally posted by B2 Audio View Post
                    Sånn løst satt, så ca. 1700-1800 nok. Men kan jo være vi kjører intro pris for å få ut 8" til folket.
                    Tenkte selv å teste 4 slike i båndpass kasse.

                    Comment


                    • #25
                      Hvis folket har tid til å vente måler jeg gjerne på ettpar elementer og bygger noen kasser for testing.
                      Det er litt lite data oppgitt til at jeg tør komme med forslag, men tipper de fungerer bra i båndpass!

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment


                      • #26
                        vi venter i spenning
                        Lars Ole Spitalen
                        bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                        anlegg: DD, mtx, kenwood
                        skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                        Comment


                        • #27
                          Da setter jeg meg i allefall på gjerdet, og lax'er til du har fått tilsendt og testet, Dag. toppers at du tar deg tid til å gjøre dette for oss forumnerder som ikke har kunnskap og verktøy til å gjøre slik omfattende testing som du gjør.
                          Sture Vedal

                          Comment


                          • #28
                            Håper alle forstår at jeg ikke mener dette som negativt overfor NOEN!

                            MEN...

                            Det som slår meg når jeg leser alt dette, er hvor dedikerte folk er når det kommer til en bass og hvor mye folk er villig til å vente og styre, for å få beregnet en kasse som skal få dette elementet til å yte sitt beste...

                            TENK om folket hadde vært så interesserte i å få bra lyd i resten av frekvensområdet også!!! Da hadde det kanskje rulla en god del vellydende biler her i landet og med meget fornøyde eiere....

                            No offence, men det er tross alt bare bass - ikke det mest nøyaktighetskrevende eller vanskeligste å få til å spille, men det de aller fleste er mest opptatt av...
                            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                            Comment


                            • #29
                              Kan si meg enig i tankegangen din Joakim, dessverre er det ikke alle som har mulighet til å forstå et helt frekvensområde som er hørlig for oss mennesker, men i det minste fall så har de begynt med et register, så kan det være at man arbeider seg oppover. Bassen er jo det letteste å høre om den er der eller ikke.
                              Og man må vel lære å krabbe innen man går.

                              @ Dag, jeg er bortreist i en måned nå, men kunne vi gjort det slik at jeg sender deg 1 element da jeg ikke har fler på lager før i neste uke og da er jeg reist. Så kan jeg få noen til å sende den ene 8" bassen til deg rett etter påske.

                              Eller hvis dere forum karer klarer å vente litt så kan jeg sende 2 elementer. Det er dere og Dag som avgjør.
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

                              Comment


                              • #30
                                Er ikke sikkert alle oss er interessert i kun bass, men det er morro
                                Jeg elsker høttalere og elementer, og se den membranen vandre frem og tilbake er noe av det fineste jeg ser
                                Basselemeter er vakre, så er det bare, er ikke noe galt i det, så da blir man litt engasjert.

                                Men ja, jeg skjønner hva du mener...

                                Jeg er veldig iteressert i god lyd foran, og det hender seg at det temaet blir diskutert i andre tråder.

                                Men denne tråden er dedikert et 8" sub element, så det er nokk mest bass som blir diskutert her

                                Comment

                                Working...
                                X