Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 stk kicker solox 12, trenger hjelp til kassemål,tegning.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    magnet ja? er vel det det heter på norsk? :P
    Mvh. Damir

    Comment


    • #17
      Trodde det het spole jeg
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        hipp som happ. Heter det ikke magnetspole?

        "voice coil

        en type motor som benyttes i harddisker for å bevege lese-/skrivehodet frem og tilbake på diskoverflaten. Motoren fungerer ved hjelp av en magnetspole på samme måte som i en høyttaler, hvor økende spenning på magnetspolen forårsaker en proporsjonalt økende bevegelse av lese-/skrivehodet."

        http://dataleksikon.idg.no/index.cfm...3EAF884E392F78
        Mvh. Damir

        Comment


        • #19
          Tror du må lese lit om hvordan en høyttaler er oppbygd
          Spole og magnet er to separate deler som sammen lager bevegelse pga elektrisk induksjon.
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #20
            må nok det, men ikke nå. Realfaga på høyskolen er litt viktigere for øyeblikket.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #21
              Originally posted by Dammed View Post
              må nok det, men ikke nå. Realfaga på høyskolen er litt viktigere for øyeblikket.
              Det kommer ann på en selv.
              Man kan lykkes like bra/bedre uten skolegang også.
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • #22
                hmm, les det jeg skrev en gang til. Jeg snakker om seg selv, og siden jeg studerer så er det litt bortkasta penger hvis jeg skal studere bilstereo istedet. Og det studiet jeg tar er ganske krevende. Så jeg har ikke så forferdelig mye fritid.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #23
                  nokk OT el?

                  Comment


                  • #24
                    ingen som kan hjelpe meg litt`?

                    Comment


                    • #25
                      men hva er on topic?

                      Hehe, har du lyst å oppgradere strømsystemet ditt, eller skal du bruke hva du har? Og hva har du evt?

                      Spørsmålet som vi trenger et svar på er om du skal bruke en eller to av dem RF forsterkerne eller om du skal kjøpe nytt? Vanskelig å anbefale uten å vite hva dem skal bli drevet av.

                      8000W og tre 12" solo X vil gi et vanvittig trykk. Jeg vil _tro_ at selv om dem er ikke i en ideel kasse så vil tre 12" spille høyere enn to 12" i en større kasse på samme forsterker/forsterkere. Siden du får 1.33ohm med 3 og 2 ohm med 2.

                      Men noen har sikkert prøvd dette før som kan svare på det.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #26


                        Fant det enklest å bare lage vanlig slot port her, hvis jeg har forstått målene dine rett skal dette i en tuning på 35.5 hz og 277 liter. Viktig med avstivinger i en sånn kasse med mye krefter i Og når toppen på kassa er på blir høyden 40cm.
                        Mvh Werner Harstad

                        Comment


                        • #27
                          den såg jo ikke dum ut hva anbefaler dere, vanelig slot port eller aeroporter? vart ikke kassen litt liten på 3 stk solox 12? er ca 90 liter på hver?

                          tusen takk berniebp87

                          Men vart ikke porten litt liten? skal jo mye luft ut der

                          Comment


                          • #28
                            Hvis du skulle hatt den større hadde nettovolumet blitt enda lavere (måtte vært veldig lang ellers hadde tuninen ligget på 50hz+) og subbene blitt mindre effektive. Til daglig så tror jeg dette vil fungere ganske bra og flytte mye luft! Bare husk å rund av kantene i porten godt Ville gått for slotport med tanke på størrelsen av kassa her, og det blir mye enklere å bygge kassa.
                            Mvh Werner Harstad

                            Comment


                            • #29
                              strømsystemet skal oppgraderes. vist jeg ikke får igjen rockford forsterkerene so skal jeg ha dynabel forsterkere. billig og bra skal iallefall ha 3 stk batteri. like den kassen ovenfor, så muligens det blir den

                              Kom gjerne med tips og anbefalinger

                              Comment


                              • #30
                                okej, får vel bare prøve å bygge den kassen, men hvor mye bør jeg runde av i porten da? har du ett bilde av en perfekt avrundet slot port?

                                Comment

                                Working...
                                X