Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabelsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by neptyr View Post
    Asså, i pøggen så har jeg og en heller tvilsom gjennomgang, men jeg har i det minste bor!
    kan gå like bra forsåvidt med hammer og dor, så lenge du bare skal trekke kabelen... og aldri ta den ut igjen... siden det blir automatisk låsefunksjon:P

    Bor i 5mm overdim er det enkleste og beste i mine øyne forsåvidt.

    Comment


    • #32
      Ikke FAEN om jeg trekker en strømkabel gjennom hull i chassi uten å ha gummipropp i hullet først! ALDRI!
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #33
        siden det blir automatisk låsefunksjon:P
        Automagisk gnagefunksjon :O
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #34
          Originally posted by r3mark View Post
          Ikke FAEN om jeg trekker en strømkabel gjennom hull i chassi uten å ha gummipropp i hullet først! ALDRI!
          NM i pyse:P bruker du eyeliner på den først også?

          Når sant skal sies så bruker jeg og gummipropp for gjennomføring av strøm/signalkabler i alle ledd.
          Derimot, sjansen for at 3-4 mm isolasjon skal forsvinne under motorvibrasjon eller lignende er høyst usannsynlig. Over tid kan det jo selvsagt ha en effekt, men da snakker vi TID. Du driver sjelden å røsker i strømkabelen som går til batteriet vil jeg tro.

          Hovedgrunnen til at jeg bruker gummipropp, isolerer det som har betydning, passer på at kabelskoene sitter ordentlig etc er at det betydelig reduserer tida for feilsøking/problemer. De som har montert noen stereo løsninger vet jo at halve problematikken er jo ikke i selve kablene, men koblingspunktene (eller burde jeg si jordingspunktene).

          Har du en relativt gammel bil med rust deretter, så velger man gjerne biltema kabler.
          Dårlige jordingspunkt og dårlige kabler.... blir mye ekstrakostnader og ikke minst... ekstra-arbeid.


          Nyere biler (2000+) har bedre dynamo/batteri/jording og du slipper unna lettere, selv med biltema kabling... men har du en så ny bil, så har du råd til overprisede kabler også.

          Dette er i veldig korte trekk uten å bli teknisk , but I guess u catch my drift.

          Comment


          • #35
            Kom til å tenke på en tips angående eldre biler
            Trekk jordingskabelen direkte ifra minus på batteri, rustne karosseri og skjøter etc etc...
            Ikke legg den sammen med signalkablene... da blir det mindre festlig.
            Litt mer arbeid, men det kan gi mye gevinst.
            Dette gjelder til dels nyere biler også, men ikke i like stor grad

            Comment


            • #36
              Originally posted by Roxx View Post
              Kom til å tenke på en tips angående eldre biler
              Trekk jordingskabelen direkte ifra minus på batteri, rustne karosseri og skjøter etc etc...
              Ikke legg den sammen med signalkablene... da blir det mindre festlig.
              Litt mer arbeid, men det kan gi mye gevinst.
              Dette gjelder til dels nyere biler også, men ikke i like stor grad
              Gjelder enda mer på nye biler...
              Limte chassies.
              (dette om du skal dra abnormt mye strøm da.)
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #37
                Originally posted by neptyr View Post
                Gjelder enda mer på nye biler...
                Limte chassies.
                (dette om du skal dra abnormt mye strøm da.)
                Godt poeng ble litt rask der

                Comment

                Working...
                X