Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabelsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nå var det ikke problemet med å lukket døra jeg tenkte på. Heller den mekaniske slitasjen på kabelen etter å ha blitt bøyd noen tusen ganger. Det er ikke et fremmed problem at spesilet elektrisk i bakluka slutter å virke med åra pga brudd og dårlig kontakt. Tror ikke det vil by på problemer med en tynn høyttalerkabel på mange år. Men satt litt på spissen så kan brudd og dårlig kontakt forekomme.

    Det er fordeler og ulemper med både myk og stiv kabel. Det får vel bli opp til hver og en hva man foretrekker
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #17
      Det er JEG som har fjerna sandkassepratet.
      Vet dere har lyst til å slenge dritt til hverandre, men det får dere ta enten på PM, eller så er det vel neppe noe problem å få kontakt med hverandre på telefon

      OT sletter jeg uten forvarsel.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        Dægern. Det går for seg.

        Selv har jeg satt kabelsett på vent inntil jeg handler inn forsterker. Bruker vanlig høytalerkabel jeg fikk med av bassbrothers. Trenger ikke annet akkurat nå.

        Comment


        • #19
          Originally posted by InstallBay View Post

          Det er fordeler og ulemper med både myk og stiv kabel. Det får vel bli opp til hver og en hva man foretrekker
          Nei-nei, du tar feil, det er best med stiv kabel.
          Helst en-krystall kabel som er så stiv at du kan sitte i godstolen å dytte kabelen igjennom hele bilen uten å løfte på ræva!

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #20
            Ingen kabel er for stiv så lenge man har tilgang på Zalo. Eller annen "lube" man måtte ha for hånden

            Comment


            • #21
              Jasså, trenger man kabel og nå?

              Bruker sprengtråd jeg.
              mvh
              Terje

              Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

              Comment


              • #22
                Jeg har faktisk en 250m-rull med minedetonasjonskabel på kontoret.. interresert?
                98' Audi A4
                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                Comment


                • #23
                  Originally posted by veegard View Post
                  Jeg har faktisk en 250m-rull med minedetonasjonskabel på kontoret.. interresert?
                  GULL! Da bør jeg ha nok til nye strømledninger også
                  mvh
                  Terje

                  Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                  Comment


                  • #24
                    Generelt sett kan man vel konkludere med at sånne kabelpakker stort sett ikke er veien å gå, billige signalkabler og ofte blir du sittende med bittelitt for kort pluss fra batteriet. Kjøp metervis, så har du kontroll
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075
                    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                    Comment


                    • #25
                      second that.
                      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                      Comment


                      • #26
                        Hm, tidligere har jeg brukt startkabler, 30mm2. Da får man jo pluss og minus -ledere til prisen av hva en plusskabel koster ellers, og de er mer enn lange nok. Hvor godt de funker som strøm til elektronikk vet jeg ikke.. Funker fint for meg.
                        mvh
                        Terje

                        Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                        Comment


                        • #27
                          35mm2 Sveise-apperat kabel (kobberinnhold sa du?:P), 35mm2 myk jordingskabel til å tvinne/rulle/justere/brette i bagasjerommet. Skjerming på signal-kabler kan spare deg for mye bry, kjedelig å skifte disse. Jordfeil festivalen 2007 ble holdt hos biltema.

                          Som det ble sagt i noen av de første postene: Kobberinnhold, skjerming og til en viss grad mykhet. Isolasjon er også en faktor når du skal lefse strømkabler igjennom torpedoveggen som man har "borret"med d0r og hammer:P .

                          Beste tipset jeg kan gi utifra min erfaring er : Ikke ta sjansen med uskjermede/dårlige signalkabler.
                          Strømkabler kan du bruke nærsagt hva som helst bare det er riktig dimensjonert (eksempel: lefser du av strømkabelen til korntørka på 5-10kw, så har du strømkabel/jordkabel så det holder:P )

                          Får ta meg en bayer og fikse el-heisene:/
                          Last edited by Roxx; 06-02-2009, 21:32.

                          Comment


                          • #28
                            igjennom torpedoveggen som man har "borret" d0r og hammer:P .
                            Du skal ALDRI røre min bil.

                            Dor og hammer, jesus tittfucking christ!
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by neptyr View Post
                              Du skal ALDRI røre min bil.

                              Dor og hammer, jesus tittfucking christ!
                              Espen min utålmodige kamerat hadde ikke tid til at jeg skulle hente verktøyet mitt, og sa følgende: æ gir faen i kordan du gjør det, bare æ rekk ferja t leksvika om 2 tima.

                              1 dvd spiller, 2 forsterkere , 1 kondis , 1 northstar bat og 2 12" elementer skulle kobles på 2 timer.
                              Det han hadde i skrinet sitt var : d0r og hammer... keine borr eller lignende.

                              Man tager det man have sa kjerringa.

                              Vi brukte tross alt elektriker teip ved inngangen av hullet, hoho. men fikk det til å funke på 2 stresstimer. Vi sparka inn subkassa, 10-15 spark ca.

                              var en festlig operasjon

                              Edit:

                              Det skal også sies, det var 1 A/d/s sub og noe annet ræl som stod i kassa.... ikke dimensjonert for noen av subene antaglig.... det ble vakker lyd:P

                              Smekka delefilteret på 80hz og sa lykke til med resonnansen
                              Last edited by Roxx; 06-02-2009, 21:39.

                              Comment


                              • #30
                                Asså, i pøggen så har jeg og en heller tvilsom gjennomgang, men jeg har i det minste bor!
                                Mvh
                                Rolf Try Nygård

                                Comment

                                Working...
                                X