Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deling/Hz/frekvens osv. Noen som kan gi litt nærmere forklaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    trodde ikke det var lov Erik Andre, altså at det skulle bare brukes en fulltone forsterker og passiv deling hele veien. Så da er det litt enklere da med 2 veis deling -siden dette er 2 veis deling. Da skal jeg jeg kanskje bygge en bil med "pure passiv" 2 veis til sommeren da men da kan man også kjøre "biamping" eller 2 ekte "mono forstekere" til frontsettet? + en egen amp til subb. Skal subben deles i spilleren eller i egen innebygd delefilter?? Spør deg EA siden du har lest "litt" reglene ser ut som....

    det kan nok stemme epifant, og ja den var bare så rå enkelt men lekker ang dempings faktor så hadde jeg hentet tilbake koblingen til ampen etter spolen og impedansen på subben var 0,5 ohm
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #32
      den "aktive" delingen av signaler under 100hz til subben må gjøres på et filter i forsterker.

      Er som sagt KUN lov å ha EN stereo kabel fra head unit og ingen line driver, dsp eller lignende. Så signalet fra head unit må nok være fulltone.

      The music-signal has to leave the front end via RCA or symmetric wiring. Only two signal cables (one left, one right) must be connected to the source unit and should feed the amplifiers. This should be documented by photo-log. The possibility to show the signal connection on the front end should be available within a reasonable time after the judge’s request.

      anbefaller deg at du kjøper regelbok av året hvis du skal konkurere også lese litt i den, jeg har lest reglene og jeg kan svare på direkte spørsmål, til en viss grad.. Men du vil få mere ut av det om du leser de selv, er tross alt bibelen til en hver konkurerende..
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #33
        self skal jeg kjøpe den men greit å vite da det er tidiligvis ikke slik jeg regnet med men i praksis så skal det kunne kjøres både biamping, tri/quad -amping

        Kanskje det blir noe konkurranse deltagelse neste år i pure passiv også

        Ellers for dere som ikke har hørt om "duelund" så er en meget "mystisk og sær hi-fi guru" som har noen helt egne og bastante teorier rundt lyd gjengivelse -selv synes jeg hans "egen krav" til høyttalere er litt extreme men helt riktig: ingen oppheng i det hele tatt, menbranen skal henge fritt i luften.... hehe... ikke lett dette her, særlig i en bil

        har selv prøvd det med å skjære opphengen til bassen men måtte snu elementen en gang i uka for at den ikke skulle skrappe men til slutt tok de kvelden... Revox høyttalere til noen lapper... men spilte MYE bedre ellers
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment

        Working...
        X