Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dyr vs. billigere heaunit (cd-spiller)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    joa, funker fint det MEN det blir smør på flesk egentlig... siden du ikke plagges av støy ser jeg ikke noe grunn til å gjøre dette egentlig...

    for å få balansert siganl må du bruke de boksene som gjør om til balansert først... akk det samme i dette tilfelle: så lenge du ikke plagges av støy er det ikke nødvendig synes jeg men om du skulle få en annelse av støy kan du prøve å flytte signal kablene 10cm lengre unna strøm kablene -det skal være nok selv om andre experter sier at de skal være "hver sin side
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #47
      Hehe, hadde vært kult da

      Men ja, er enig i at jeg kanskje ikke trenger det. Hvis jeg nå skulle komme over et sett veldig billige konvertere så blir det vel så jeg må prøve!
      R-Design

      Comment


      • #48
        skal det være bra nok til å ikke forringe lyden så vil det nok koste en A/D + D/A litt mer enn kenwooden... bruk heller penger på en spiller med spdif utgang -det hadde vært mest morsomt
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #49
          Jeg har store innvendinger mot Pixmania.

          Bare google litt rundt.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #50
            Hehe, ja, blir vel så jeg fortsetter med RCA til jeg evt. får problemer (som ikke enkelt kan fikses).. Dog har jeg en sånn sumbilink-boks som fulgte med Zapco-forsterkeren, får se om jeg prøver det evt - noe sprell må jeg jo få finne på!

            Og jeg har fått med meg at pixmania er litt sånn "elske eller hat"-greie. Men det jeg har fått inntrykk av er at: 1. Mange blir sure om de ikke har varene etter 3 dager. 2. Mange skjønner ikke hvordan retursystemet deres fungerer, noen tror de må betale frakt til Frankrike etc. 3. I følge "sikre" kilder skal pixmania ha satt igang tiltak for å rette på det som var under pari.

            Så da tror jeg ikke jeg skal få så mye trøbbel med en cd-spiller til 1500kr som jeg ikke "trenger" før etter 18. desember. Klart, hvis det er mulig å få samme spiller for ca. samme pris andre steder (med bedre rykte) så tar jeg imot forslag?
            R-Design

            Comment


            • #51
              Originally posted by Buoyen View Post
              Da er jeg 99% klar til å trykke bestill hos pixmania på en Kenwood KDC-6047. Så hvis ingen kommer med innvendinger så blir det den!

              Så har jeg tenkt på noe mer greier her. Jeg har ikke hatt problemer med noe spesiell støy, selv om jeg har lagt RCA-kablene sammen med strømmen bakober til bagasjen i bilen min nå. Men så satt jeg og tenkte på disse balanserte inngangene jeg har mulighet for på Zapco-forsterkeren som skal minske dette enda mer. Og det fungerer sikkert fint. Men hva om jeg kobler inn en AD konverter rett etter spilleren og kjører toslink til en DA konverter bak ved forsterkerne? Da blir det jo pr definisjon ikke mulighet for å plukke opp støy.

              Noen som har erfaringer/tanker om dette?
              Forstår jeg det riktig, om at en må ha en ekstra kabel til denne spilleren for å styre ipod?

              Står selv i valgets kval imellom denne og en p88rsII (har hatt p88rs før), og eneste fordel den kenwood spilleren har, er vel at den ikke trenger en 1000kr boks for å styre ipod..
              02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
              01` Seat leon R 4x4 turbo
              Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

              Comment


              • #52
                Sånn jeg forstår det så bruker du bare usb-kabel for å koble til ipod.
                R-Design

                Comment


                • #53
                  Ja, og derfor går jeg for Kenwood denne gangen!
                  R-Design

                  Comment


                  • #54
                    Gi tilbakemelding på hvordan denne er lydmessig og mtp. innstillinger!
                    Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                    Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                    Comment

                    Working...
                    X