Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt spørsmål om Kicker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hehe ja. Deler du sub ved f.eks. 40 eller 50hz og med bratt flankesteilhet så blir den vanskeligere å lokalisere - kan hjelpe for å få bassen "frem".
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #32
      Originally posted by TakeTheTime View Post
      Hehe ja. Deler du sub ved f.eks. 40 eller 50hz og med bratt flankesteilhet så blir den vanskeligere å lokalisere - kan hjelpe for å få bassen "frem".
      Ja, slik jeg har justert nå så hører man ikke at subben sitter bak setet i det heletatt. Kan kanskje merke det litt.

      Comment


      • #33
        Ja, men er forskjell på å "kjenne" bassen, og høre den. Man får jo aldri gjort noe med hvor lydtrykket kommer fra uten å fysisk flytte elementene.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #34
          TTT. Hva er det som har størst innvirkning på om bassen låter bra eller ikke, kassa, justeringsmulighetene, eller valg av element?
          Er ingen fan av kicker, tvert om! men du kan nokk få de til å låte greit nokk

          Comment


          • #35
            Nå er det slik at jeg liker litt trykk når jeg spiller, men heller ikke for mye
            Gleder meg til å se på dette idag!

            Comment


            • #36
              Mange sier man kan ikke får en Stroker 18 til og låte pent.
              Jeg har tilbudt Joakim og låne mitt når det blir reconet. Og han sier det er null problem og få det til og låte pent. Kanskje ikke de ordene han brukte, men var det jeg tenkte.

              Men som det stadig sies rundtom på forumet, "its all about the box!"
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #37
                Originally posted by Stianuno View Post
                TTT. Hva er det som har størst innvirkning på om bassen låter bra eller ikke, kassa, justeringsmulighetene, eller valg av element?
                Er ingen fan av kicker, tvert om! men du kan nokk få de til å låte greit nokk
                Joda, er klart det har mye og si med kasse, justeringer, osv. men jeg mener det er en ganske stor forskjell på elementene også.
                Jeg hadde en 12" Pioneer Champion Series i en lukka kasse på 35l før, merka stor forskjell da jeg bytta til JL w6" i samme kasse...
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #38
                  Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Joda, er klart det har mye og si med kasse, justeringer, osv. men jeg mener det er en ganske stor forskjell på elementene også.
                  Jeg hadde en 12" Pioneer Champion Series i en lukka kasse på 35l før, merka stor forskjell da jeg bytta til JL w6" i samme kasse...
                  Mulig det har mer med å gjøre at det elementet du bytta til var mer egnet til den aktuelle kassa?

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by trustno1 View Post
                    Mulig det har mer med å gjøre at det elementet du bytta til var mer egnet til den aktuelle kassa?
                    Mulig det også.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #40
                      Man kan få det meste til og låte rimelig fint.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #41
                        It's not just all about the box! Husk at forsterker også har litt å si.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #42
                          bygger du riktig kasse så får du nok de L5 subbene til å spille riktig så pent

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by dBcompaniet View Post
                            bygger du riktig kasse så får du nok de L5 subbene til å spille riktig så pent

                            Bra noen oppsummerer diskusjonen for topic starter

                            Når det gjelder å kun holde seg til kicker så har det vel blitt sagt tidligere her på forumet at det i utgangspunktet er en dårlig idee da det begrenser veldig hvilke komponenter du kan benytte deg av. Det blir mer en slags "image"-ting enn praktisk. Velg de komponentene du trenger ut fra kvalitet/pris ikke merke

                            Comment


                            • #44
                              De er i dag i orginal kasse, trur dere jeg som aldri har bygget en kasse før, skal kunne bygge noe som matcher det ?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by trustno1 View Post
                                Velg de komponentene du trenger ut fra kvalitet/pris ikke merke
                                Helt enig! Er ikke noe å være skeptisk til, TS. Jeg har Vifa diskant, Polk mellomtone/midbass og JL subwoofer - fungerer knall.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X