Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt spørsmål om Kicker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Får ikke penger før om en måned, så er sikkert solgt opptil flere ganger før da. Men forhåpentligvis kommer det flere sjangser, evt. andre frontsett. Men du er fornøyd med de?

    Comment


    • #17
      Jeg syntes godt du kan blande kicker og feks fokal.

      Jeg er på ingen måte en kicker fan, men så dårlig er det ikke. Et bra front sett med kicker bass låter bedre enn kicker front sett og kicker bass. Min erfaring med kicker er kun L7 12" på en JL audio 500 watts monoforsterker. Det låt ganske greit ,men jeg følte at alt hadde noe av den samme sounden uansett hva jeg spillte.. Tror kicker legger sin egen signatur på lydbilde uansett hva man spiller. Liker man den signaturen så er det jo kanskje greit. Fordelen er nok at det ofte sjuler litt dårlig mp3 osv. ( jeg hadde den bare i en kasse og mulig det hadde blitt bedre med en annen box. )
      Hvis du skal finne ut hva som er bra av kicker utstyr så ring BUGBOYS i fredrikstad. Steinar heter sjefen og han er ærlig.

      Comment


      • #18
        Takk for svaret Melancool. Da kan vi konkludere med at det ikke blir en all-over kickerbil Ja, har hørt litt andre suber. Men utifra min erfaring så spiller kicker bedre (og dyper) enn mye av det jeg har hørt. Velåmerke så finnes det ikke noe SQ Miljø i Hammerfest

        Comment


        • #19
          Originally posted by mzp View Post
          Får ikke penger før om en måned, så er sikkert solgt opptil flere ganger før da. Men forhåpentligvis kommer det flere sjangser, evt. andre frontsett. Men du er fornøyd med de?
          Du kunne jo spurt pent om han kan "holde av" settet til deg, er jo en mulighet hvis du er såpass gira.
          Ja jeg er fortsatt veldig fornøyd med SR, men tok sin tid å få de ordentlig innspilt og da låt de mye bedre.
          Til å være 5.25" har de utmerket midbass, en god del bedre enn mange 6.5" bassmellomtoner jeg har hørt...

          (PS: Du må beregne minst 50 timer før midbassen er 'optimal' )
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #20
            Skader jo ikke høre. Men tipper han selger om han får et bedre bud en det jeg gir

            Må ærlig innrømme at jeg er grønn angående alt dette, da jeg idag ikke har noe midbass i bilen fra orginalehøytalere
            Og høytalerene, spilles de kun inn når du er å kjører? Eller har du noe annet triks ?

            Comment


            • #21
              Midbass, da mener jeg bare at frekvensene mellom ca 50 og 200hz gjengis veldig bra (lyden som er mellom sub-bass og mellomtone)...
              De kan spilles inn mens bilen står stille også. Jeg lot hvertfall bilen/frontsettet stå og spille et par timer hjemme hver dag i noen uker, så gikk det fortere...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #22
                Jeg har kicker L7 8" i bilen min, og synnes faktisk lydkvaliteten er ganske bra bare jeg fikk justert de litt riktig.

                Comment


                • #23
                  Har du justert om litt fra da jeg hørte på det, Bjørn?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by TakeTheTime View Post
                    Har du justert om litt fra da jeg hørte på det, Bjørn?
                    Mye. Lyden er en helt annen nå

                    Comment


                    • #25
                      Når du hørte hadde jeg delefrekvens på 80 siden det var det laveste JVC spilleren min hadde mulighet til. Nå som jeg bruker alpine spilleren så har jeg fått frekvensen ned på 40-50 og frontsettet mitt spiller lett så dypt. Har også boostet litt på 25hz siden dette er 8" og de ikke gjengir de aller laveste frekvensene så veldig godt. Men i og med at jeg har 4 stk og har litt å gå på, så kunne jeg da booste litt på det laveste med EQ så ble det faktisk rimelig bra.

                      Comment


                      • #26
                        Men det er bra, gleder meg til å høre igjen da vettu.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #27
                          Var fatisk veldig lærerikt å læse den siste siden
                          Et sånn raskt spørsmål bare, hva vil det si f.eks 12db/25okt eller noe slikt på spilleren?
                          og, lowpassfilter på sub vil si ? spiller den opp til disse frekvensene, eller ned til?
                          og på frontsette, highpassfilter, ned til disse frekvensene eller andre veien ? Masse spørsmål, men sitter å lurer som en annen luring når jeg prøver å stille inn

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by mzp View Post
                            Var fatisk veldig lærerikt å læse den siste siden
                            Et sånn raskt spørsmål bare, hva vil det si f.eks 12db/25okt eller noe slikt på spilleren?
                            og, lowpassfilter på sub vil si ? spiller den opp til disse frekvensene, eller ned til?
                            og på frontsette, highpassfilter, ned til disse frekvensene eller andre veien ? Masse spørsmål, men sitter å lurer som en annen luring når jeg prøver å stille inn

                            12db/oct er steilheten på delefilteret. Dvs at den senker 12db på volumet pr oktav. Lowpass filter er at den spiller fra den frekvensen og neddover. feks 50hz lowpass med 12db/oct steilhet gjør at du spiller alle frekvenser på 50 og neddover på like høyt volum, mens de frekvensene oppover vil avta med 12db pr oktav.

                            highpass er da motsatt.

                            på sub bruker man gjerne kun lowpass. på mid bruker man bandpass, dvs begge deler. Og på diskant bruker man kun hpf

                            Comment


                            • #29
                              Jepp, og jo høyere steilhet - des brattere deling er det (dvs. at lyden fortere kuttes bort under/over delefrekvensen).
                              Akkurat nå deler jeg mine Polk midbassere på 80hz med 12db/okt., det vil si at den fortsatt spiller langt ned i frekvens,
                              bare at ved 40hz spiller de 12db's lavere, og 24db's lavere ved 20hz (neppe hørbart, om jeg ikke tar feil er vel lyden nesten "borte" der?)
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment


                              • #30
                                Takk for den! Forklarte en heel del Hjelper nok imårn når det er ut å stille

                                Comment

                                Working...
                                X