Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt spørsmål om Kicker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Litt spørsmål om Kicker

    God kvelden, lurer litt på hvordan kicker er angående lydkvalitet? Fikk kjøpt meg 2 x Kicker L5 10", samt Kicker ZX 350.4 forsterker, og en hau med kabler for 3000 kroner. Et røverkjøp tenker jeg da. Hadde tidliger Kicker ZX 400.1 (litt lille, men duger foreløpig) . Ønsker et SQ / SQL anlegg, men ikke DB-drag. Og for gjennomførelsen skyld, ønsker jeg å kjøre alt Kicker. Er det overhode mulig å få kicker til å spille mot SQL / SQ?

    Mvh
    Jon-Arne

  • #2
    Ville aldri satsa på Kicker som SQ-anlegg! Det jeg har hørt av Kicker-elementer har hørtes ut som elementer beregna til lydtrykk/høytspillende, ikke lydkvalitet...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Ja, hører flere som sier det. Men nå har jeg aldri hørt SQ anlegg (ordnetlig), men syntes ikke subbene spiller så aller verst !

      Comment


      • #4
        Siden du ikke har hørt skikkelige "SQ-subber" så har du jo ikke noe å sammenligne med og derfor låter Kicker-subbene bra i dine ører...
        Kjør heller på med et annet merke hvis du absolutt skal ha alt likt. Focal eller Polk Audio vil funke bra til SQ, kanskje GZ for et SQL-anlegg.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Nei, vil helst ikke bytte ut subbene Ikke såå god råd!
          Nei, men skal ta det til etteretning. Vil da Focal og Kicker muligens gå da? Trenger et frontsett som ikke er heelt på jordet iforhold til subbene

          Comment


          • #6
            Jeg ville ikke brukt Focal og Kicker sammen, er ganske store motsetninger. Du kan alltids se om du får solgt Kicker-elementene på Finn.no til en grei pris?
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              Det var ikke dumt Men igjen, ville jeg måtte betale en del for å få nye elementer. Men takk for svar TakeTheTime. Men skal ta dette til etteretning, muligens jeg kjøper nytt frontsett, å tar det dær ifra. Ikke helt lett det her

              Comment


              • #8
                Her har du forslag til en knallbra frontsett - SR5250 - jeg kjøpte et slikt sett for et halvt år sia, og har ikke angra et sekund! Legg inn bud da vøtt...

                Edit: Men finnes mye annet bra der ute, det er bare ett jeg har god erfaring med.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  Ja, takk for forslaget. Men var litt unna min prisklasse det dær Et par hakk ned, iværtfall, et slikt frontsett ville kostet for mye med tanke på forsterkerkraft

                  edit; så nå at jeg ville kunne brigde forsterkern, men da ikke fått lyd bak. Takk for tipset tho, ble straks litt mer intresangt ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mzp View Post
                    Ja, takk for forslaget. Men var litt unna min prisklasse det dær Et par hakk ned, iværtfall, et slikt frontsett ville kostet for mye med tanke på forsterkerkraft
                    Ja skjønner, men du kunne lagt inn bud på f.eks. 3000,- (var det jeg ga for et slikt ubrukt i eske).
                    Ellers finnes det jo en del prisgunstig fra Focal. Hva er budsjettet ditt? Er verd å legge i penger til frontsett...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mzp View Post
                      edit; så nå at jeg ville kunne brigde forsterkern, men da ikke fått lyd bak. Takk for tipset tho, ble straks litt mer intresangt ;-)
                      Ja og du kommer langt med f.eks. 2x 50w til det settet der. Er forholdsvis lettdrevet. Men er du ute etter go SQ-lyd foran bør du droppe de bak.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        Ja, nå ble jeg å sikle litt på aktiv deling med dette egentlig! med brigde vil forsterkern levere 175x2 i 4 ohm (ifølge kicker.com), noe jeg trur vil drive det. Og 3000 er jo egentlig rundt det jeg tenkte. Får håpe han enda har de når jeg får penger da

                        Comment


                        • #13
                          Ja det er det verd (koster jo 8k nytt her i Norge). Det settet produseres ikke lenger heller, så jeg hadde gripi sjansen hvertfall.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #14
                            Åh, nu ble jeg gira. Trur dama dreper meg om jeg sprenger london turen pga høytaler til bilen da

                            Comment


                            • #15
                              Haha var det samme som skjedde med meg når jeg kjøpte dette settet. Hadde jo egentlig ikke råd da.
                              "...men han skal jo bare ha 3000,- for det, og det koster egentlig 8000,- og det er ubrukt..." osv.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment

                              Working...
                              X