Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skjer når en klasse A/B forsterker blir overopphetet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by TakeTheTime View Post
    skal poste bilder av hvordan dette blir i prosjekttråden min etterhvert.

    Det er det vel ingen som tviler på

    Comment


    • #62
      Da begynner jeg å bli ferdig! Bygde om bagasjerommet i helga, sjekk ut tråden min for en stor oppdatering. Og her er en demonstrasjonsfilm av viftene: Link

      Jeg valgte å la begge blåse inn luft, rett på forsterkerne - også er det en "luftesprekk" på den ene siden der lufta kommer ut...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #63
        Det som er mest effektivt er jo å ordne så lukta blir sirkulert, dvs et inntak og en "eksos" vifte. De fleste som har drevet med å oppgradere kjølinga si med vifter i pc kabinett bruker en frontmontert vifte 120mm som blåser luft INN i kabinettet og f.eks 2 x 90mm vifter i bakkant som blåser luft ut av kabinettet. Så jeg ville ha satsa på dette, vil tro det blir mest effektivt siden du skal bruke vifter.

        Slik du har plassert viftene dine nå så hadde det passet meget bra med f.eks venstre vifte blåser luft inn og høyre vifte suger luft ut av rommet.

        Det er bare et forslag da =)

        Mvh.
        Aleksander
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #64
          Vet ikke om du fikk det med deg jeg, 'PikoFlex' - men det har seg sånn at det ble en åpning på ca 1 cm. langs hele lista inntil bakluka,
          og da ble jeg anbefalt å la begge viftene blåse luft inn i rommet. En inn og en ut ville visst bare vært best hvis det var helt tett....
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #65
            Originally posted by TakeTheTime View Post
            Vet ikke om du fikk det med deg jeg, 'PikoFlex' - men det har seg sånn at det ble en åpning på ca 1 cm. langs hele lista inntil bakluka,
            og da ble jeg anbefalt å la begge viftene blåse luft inn i rommet. En inn og en ut ville visst bare vært best hvis det var helt tett....
            Var igrunn det jeg ville tro også En inn og en ut ville bare sirkulert mye av lufta rett fra den ene vifta og ut den andre.

            Comment


            • #66
              Man kjenner at det kommer mye luft ut fra sprekken langs bakluke-veggen.
              Så lenge viftene er montert rett over forsterkerne, så blir det vel uansett god kjøling...?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #67
                Det er god kjøling slik du har det nå, men bedre den andre metoden.
                Uansett bør du lage den 1cm åpningen litt større.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment

                Working...
                X