Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skjer når en klasse A/B forsterker blir overopphetet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Takk for forslag og sånt, folkens. Har ikke helt bestemt meg ennå Er viktig for meg at viftene "passer" inn, skal være stilrent og elegant (griller inkludert).
    Takk GENEXXA, da skal jeg styre unna Mist. Men hva er det som er galt med de viftene forresten? Bråker de veldig mye eller noe?
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #47
      sikkert dårlige lager, hvilket igjen betyr at ulyden kommer fort.
      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

      Comment


      • #48
        Okei. Men hvordan vil det funke å feste viftene i en tjukk kryssfiner-plate? Skjærer jo hull på forhånd, men får jeg festa dem skikkelig?
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #49
          Klart det. Man trenger ikke og være rakettforsker for og feste vifter.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #50
            Sikker? For jeg føler ikke at jeg har erfaring nok til dette? Men uansett, jeg trenger vel antakelig to kabler til hver vifte?
            Eller blir det tre? Uansett så blir viftene antakelig festa på plate med hengsler som skal kunne gå opp. Må sette fast kablene godt da...
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #51
              OMG!
              50 poster om ett par vifter..?
              Er det ikke bare å kjøpe ett par vifter og se hva som henger og dingler ut av dem av ledninger? Da vil man se én sort (minus), én rød (pluss) og en gul (hastighetsovervåkning). Den gule brukes av pc for å avlese turtallet og skal ikke kobles ved bruk i bil.

              Det som skal kjøles i dette tilfellet er ikke et atomkraftverk, men en ganske liten uskyldig forsterker, som til og med har innebygget styring, så en meltdown er nok ikke konsekvensen her. Plug and play igrunn...

              Ikke noe å være redd for.
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #52
                Originally posted by Joakim View Post
                OMG!
                50 poster om ett par vifter..?
                Er det ikke bare å kjøpe ett par vifter og se hva som henger og dingler ut av dem av ledninger? Da vil man se én sort (minus), én rød (pluss) og en gul (hastighetsovervåkning). Den gule brukes av pc for å avlese turtallet og skal ikke kobles ved bruk i bil.

                Det som skal kjøles i dette tilfellet er ikke et atomkraftverk, men en ganske liten uskyldig forsterker, som til og med har innebygget styring, så en meltdown er nok ikke konsekvensen her. Plug and play igrunn...

                Ikke noe å være redd for.
                Haha, ja det ble noe voldsomt med poster. Skjønner ikke helt hvorfor men, jeg er bare
                glad for at folk engasjerer seg i det jeg driver med, og gir respons på det jeg lurer på.

                Okei, men det høres greit ut det da.
                Så den røde skal inn i forsterkerens FAN-utgang,
                og den sorte skal jordes (på samme punkt som forsterkerne)?

                Takk Joakim, jeg frykter intet ondt.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #53
                  Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Haha, ja det ble noe voldsomt med poster. Skjønner ikke helt hvorfor men, jeg er bare
                  glad for at folk engasjerer seg i det jeg driver med, og gir respons på det jeg lurer på.

                  Okei, men det høres greit ut det da.
                  Så den røde skal inn i forsterkerens FAN-utgang,
                  og den sorte skal jordes
                  (på samme punkt som forsterkerne)?

                  Takk Joakim, jeg frykter intet ondt.
                  Jepp! . . .
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                  Comment


                  • #54
                    Okei, det blir bra. Takker for respons folkens, skal poste bilder av hvordan dette blir i prosjekttråden min etterhvert.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #55
                      Jaja, bra det er noen fordeler med å ha forsterkere under panseret forran. Jeg får iallefall bra nok kjøling uten no viftestyr :P

                      Kan jo ta en titt på det jeg også om vi treffes i morgen, se om vi finner noen smarte ideer for å plassere viftene

                      Comment


                      • #56
                        Du har forstått det, TakeTheTime
                        Koble slik som du sier, så funker det Og vifta har ei "ramme" rundt seg, med 4 hull, skjær hull til selve vifterundingen, og fest vifta, voila



                        Blå kant tilsvarer den plassen vifta trenger i ytterkant.
                        Rød ring er den biten du må skjære ut i plata di, for at vifta skal trekke/skyve luft.
                        Gule prikker er skruerhull, som du kan feste vifta i ramma til

                        Si si?
                        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                        Comment


                        • #57
                          HAHAHA!

                          Jævlig bra J.T.
                          Lo godt iallfall.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • #58
                            Si si! Veldig fin illustrasjon/forklaring J.T Føler meg passe dum nå synes jeg. Og ja trust det kan vi, men tror jeg har for meg hvor jeg skal ha viftene osv.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #59
                              GENEXXA: Dette var faktisk seriøst ment.
                              Jeg tror ikke TakeTheTime er så dum, men noen liker å ha en grundig forklaring, og det får de.
                              Ikke alle som har koblet bilstereo har vært borti pc-vifter heller, så like greit at man er litt grundigere enn vanlig innimellom og

                              Så, da får de som ser det humoristiske i det, ta det den veien.
                              Så får de som ser nytten i det, ta det den veien
                              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                              Comment


                              • #60
                                Utfordringa blir vel heller å få laget en grill som ser pen ut. Bør vel kanskje freses litt inn i plata om det skal bli jevnt

                                Comment

                                Working...
                                X