Announcement

Collapse
No announcement yet.

Importere bilstereo fra USA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det jeg har funnet ut, som er genialt med JetCarrier. Er at man trenger ikke og finne noen som sender Worldwide. Noe som er ganske genialt. Siden noen av tingene som ligger på eBay, er billigere kun når det sendes innenfor USA. Og som regel er det gratis frakt.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #47
      nemlig. Og frakt for 299-499kr er ganske mye rimelige enn hva det koster hos andre selskaper. Og det tar som regel like lang tid som DHL og andre firmaer. I alle fall etter min erfaring.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #48
        Ser man det.. Oscopet er på vei, så måtte booke fly fort som fy når jeg fikk UPS tracking number! Pakken veier 1.8kg så det er vell under 2kg grensen så fraken blir vell 165kr? Vell gleder meg til oscopet kommer! Men skal ta uansett og ringe Banken i neste uke og få fikset sånn sekundær addresse på Visaen min.
        DCpower Dynamo 270a
        2stk Fi BTL n2 12"
        RF 2500.1 bdcp
        XSpower D3400

        Comment


        • #49
          Si ifra om du ruller ned til Troms området. Får jeg vil låne Oscopet da hehe
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #50
            Originally posted by Dammed View Post
            nemlig. Og frakt for 299-499kr er ganske mye rimelige enn hva det koster hos andre selskaper. Og det tar som regel like lang tid som DHL og andre firmaer. I alle fall etter min erfaring.
            Ja det er rimelig frakt, er dette en pris man kan forholde seg til uansett hvor man handler?
            Jeg betalte 500kr i frakt for en RE mx18 fra Hønefoss til Aukra

            Comment


            • #51
              Jepp, prisen er fra Jetcarrier i New Jersey til Jetcarrier i Halden, evt innenlands frakt i USA og i Norge kommer i tillegg. Hvis man vil så kan man hente pakken/pakkene i Halden uten noe ekstra kostnad.

              299kr var for 70kg og 499kr for 150kg med sjøfrakt som nevnt tidligere, OBS det er volumvekt på sjøfrakt, så det er lite lurt å bestille puter med sjøfrakt, 1 liter = 1 kg. Bestiller du fra forskjellige steder så kommer kolli avgift i tillegg på 50kr for hvert ekstra mottak, så bestiller du fra 3 forskjellige steder så blir det da 100kr i kolli avgift. Er ikke så mye, men kjekt å ikke bli overrasket.
              Last edited by Dammed; 01-05-2010, 15:57.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #52
                kunne noen hjulpet meg å beregne frakt å avgifter på dette?
                http://www.soundsolutionsaudio.com/s...5.2-Combo.html

                http://www.soundsolutionsaudio.com/s...5.2-Combo.html
                Lars Ole Spitalen
                bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                anlegg: DD, mtx, kenwood
                skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                Comment


                • #53
                  Regner med at du har PRØVD å legge produktet i handlekurven? Siden man da får "sorry, sender ikke til Norge." Da er det litt vanskelig for noen her å gjette på fraktpriser.

                  Hva med å sende sjappa en mail?
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #54
                    bruker jetcarrier, men er den importkalkulatoren og fraktutregninga jeg ikke blir helt klok på veit ca vekt, men ikke hvor stor esken blir
                    Lars Ole Spitalen
                    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                    anlegg: DD, mtx, kenwood
                    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by ugn View Post
                      Hva med å sende sjappa en mail?
                      I put on my hat and wizard robe.
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #56
                        gjorde de i går, så får sde om de har svart
                        Lars Ole Spitalen
                        bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                        anlegg: DD, mtx, kenwood
                        skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                        Comment


                        • #57
                          Det er enten veldig mye billigere eller så er det billigere og kjappere med Jetcarrier. Eneste som ikke lønner seg å ta via dem er små ting som voltmålere e.l. som selger kan sende som brev.

                          Dette burde du klare å finne selv ut av, men siden jeg kjeder meg akkurat nå, så jeg kan ordne det:

                          Først og fremst så er det faktisk billigere å kjøpe subbene og forsterkeren hver for seg selv. Subbene koster $125 hver og forsterkeren er $205 = $455 istedenfor $499... Og innenlands frakta blir også $10 mindre....

                          Tar 12" pakken som eksempel:

                          Forsterkeren er: 252(W) x 58(H) x 340(L)mm

                          Subbene er: 12" = 30,48cm brede, og høyden er (Mounting depth) 6.500”" = 16,5cm + ca 5cm for ringen og opphenget. = 21,5cm

                          Så selve pakkene, dette kan du finne enten ved å søke på forumet for å finne skrytetråden til en eller annen som har fått slike subber og forsterker, og se på bildene han/ho har lagt ut eller ved å bruke sunn fornuft og gjette deg frem til sånn ca hvor mye pakningen tar plass.

                          Jeg ville antatt at pakkene bygger maks 5 cm på alle sider. DVS:

                          Subbene: 40Bx40Dx30H cm , 20lbs = 9kg
                          Forsterkeren: 35B x 20H x 45D cm , 11lbs = 5kg

                          Gjerne legg til mer og se om det forandrer seg noe voldsomt i pris.

                          Fly: 1195kr / Båt: 600kr

                          Legger til 5cm på høyden/bredden/lengden:

                          Fly: 1500kr / Båt: 900kr

                          Verre er det ikke.

                          Da vet vi hvor mye alt koster.

                          Sub: 125 * 2 = $250
                          Forsterker = $205
                          US Frakt til 07036 New Jersey = $56

                          US frakt betaler du ikke moms på: 56 * 5,6 (dagens kurs) = 313,60kr

                          Subbene + forsterker = 250+205 = 455 * 5,6 = 2548kr
                          + moms ( * 1,25 )
                          = 3185kr

                          Total pris med båt: 313,6 + 3185 + ((600+900)/2) = 4248,6kr

                          Total pris med fly: 313,6 + 3185 + ((1200+1500)/2) = 4848,6kr


                          Når det er regnet ut, så ville jeg personlig gått heller for en 12" Icon enn to 12" Dcon. Men det får du velge selv. En Icon koster bare $10 mer enn to Dcon.
                          Mvh. Damir

                          Comment

                          Working...
                          X