Announcement

Collapse
No announcement yet.

Importere bilstereo fra USA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Importere bilstereo fra USA?

    Noen som har anbefalinger til sider og diverse fra USA som man kan "importere" bilstereo fra, regner med att man sparer endel penger på det å bestille fra utlandet?
    Hifonics | JBL | KICKER | DynaBel

  • #2
    Hei...

    Hva er det du skal "importere"? Sub,Forsterker,Spiller eller Høytalere?

    Bol
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #3
      ebay.com

      Comment


      • #4
        Jeg kan jo komme med en liten skrekk historie, jeg sitter her med et Morel Elate frontsett hvor den ene midbassen har en fabrikkasjonsfeil, dette er kjøpt fra usa, og det vil vel koste så mye i frakt at det lønner seg ikke å reklamere på skiten.
        Så da er det å betale 1850,- for en ny midbass (kanskje man får litt rabatt)

        Så det hadde vert fint å ha en forhandler her i Norge å støtte seg på. Da hadde jeg jo fått en ny midbass.

        Dette er jo ikke noe som skjer med alle, men man vet jo aldri.

        Comment


        • #5
          Støtter det som Stianuno sier her om å være uheldig. Men det er flere ting å ta hensyn til mtp import. Kjøper du tunge ting,må du ut med ganske mye i frakt. Men det kan løses hvis du f.eks bruker et anna transport-firma og at du ikke stresser med å få det hjem(jetcarrier). Og du må kansje betale noen gebyrer til Staten(hvis du ikke spør om at de merker det med "gift"(gave). Da KAN du slippe unna
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #6
            http://www.sonicelectronix.com/ Skal være en grei side forstår eg. Har ganske mye og tror prisene er uten momsen til Usa, men kan ta feil her..
            Audi A6.
            Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

            Comment


            • #7
              www.woofersetc.com
              www.parts-express.com

              bruk www.importalen.no sin kalkulator (høyre side av siden) for og finne ut hvor mye du må ut med i avgifter til staten.
              Men den er ca, ikke 100%. Stemmer ganske bra.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #8
                Kan skrive under på at http://www.sonicelectronix.com/ er til å stole på. Kjøpte forsterkeren min der, ble oppdatert hele tiden om hvor pakken var og prisen på frakt osv
                Roy "Rovdyr" Reppen

                Digital Designs + Rockford Fosgate =

                Comment


                • #9
                  Jeg har handlet frontsettet, bak høytalerne og cd spilleren fra usa

                  Jeg har riktignok en amerikansk kompis der som kjøpte det og sender det med fly til meg , noe som er en fordel med tanke på moms etc. handlet fra Sonic.

                  vis du skal importere for exp. sub og tunge ting er ikke båtfrakt så dyrt. men det tar tid
                  prisliste finnes forøvrig på jetcarrier.no

                  mvh
                  Opel Corsa B Coupe

                  Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                  Comment


                  • #10
                    Ikke for å starte noen diskusjon om hvem som er billige eller rakke ned på noen,men JEG synes Sonic tar seg litt for godt betalt mtp frakt. Men kansje "sikkerheten" koster... Ikke vet jeg. Finnes flere som er like seriøse som Sonic sånn sett. En må bare søke.
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #11
                      frakta er dyr med Sonic, å de giddder ikke å bruke jetcarrier heller.
                      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                      Comment


                      • #12
                        ok, jetcarrier er et litt spesiell frakt selskap. Det er ikke butikken som bruker det, det er kjøperen.

                        Man får en unik US adresse fra jetcarrier som varene sendes til, ingen butikker vet at dette er til et frakt selskap. Dette ser ut som en helt vanlig Amerikansk adresse. Jetcarrier mottar pakken din, og sender den videre med båt/fly.

                        Folk bruker veldig mye Jetcarrier når du har butikker som pga av forhandler restriksjoner ikke kan sende varer til Norge.

                        Du kan bruker Jetcarrier som sagt med alle butikker. Det som skjer er at du må betale innenlands frakt i USA når du handler. Men hos veldig mange butikker så er den gratis innenfor de 48 statene. Og siden New Jersey (der selskapet holder til) er i dem så er det som regel helt gratis frakt.
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #13
                          Har satt sammen 2 stk kicker L7 15" 2x2ohm dvc og kicker ZX2500.1. Batteripolsko fra tsunami med plass til 2 50mm2 og 10mm2 kom på 10,601 kr inkl moms, blir gratis frakt til jetcarrier sin adresse i USA og er litt usikker hva jetcarrier blir og ta i pris på frakt med båt til norge kommer på ca 1000kr groft regnet.

                          Ellers ville sonicelectronix ha 2700kr for frakt med UPS fra usa til norge
                          DCpower Dynamo 270a
                          2stk Fi BTL n2 12"
                          RF 2500.1 bdcp
                          XSpower D3400

                          Comment


                          • #14
                            Venter man på noe godt, venter man ikke forgjeves.
                            Så om man kan spare noen lapper på frakt, men leveringstiden blir litt lengre, er vell valget enkelt.

                            Og den metoden med JetCarrier viste jeg ikke om. Takk for tipset
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Dammed View Post
                              ok, jetcarrier er et litt spesiell frakt selskap. Det er ikke butikken som bruker det, det er kjøperen.

                              Man får en unik US adresse fra jetcarrier som varene sendes til, ingen butikker vet at dette er til et frakt selskap. Dette ser ut som en helt vanlig Amerikansk adresse. Jetcarrier mottar pakken din, og sender den videre med båt/fly.

                              Folk bruker veldig mye Jetcarrier når du har butikker som pga av forhandler restriksjoner ikke kan sende varer til Norge.

                              Du kan bruker Jetcarrier som sagt med alle butikker. Det som skjer er at du må betale innenlands frakt i USA når du handler. Men hos veldig mange butikker så er den gratis innenfor de 48 statene. Og siden New Jersey (der selskapet holder til) er i dem så er det som regel helt gratis frakt.
                              Takker å bukker for dette
                              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                              Comment

                              Working...
                              X