Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS . Focal eller Ground Zero?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kan jo dele min erfaring med JL Audio Har en 12w6 dual 6 (1. versjonen tror jeg) i en stor lukket kasse og den spiller utrolig pent, med mer en nok trøkk for meg. Fryktelig kontant og "tight" bass, og spiller linjært langt ned i registeret. Kunne med fordel hatt enda større kasse for mer dypbass. Dette er dog en eldre type, som er gått ut av produksjon for lenge siden. Ikke xmaks på 5cm her liksom, men til gjengjeld ganske lettdrevet. Er iallefall svært glad i denne sub'en! Betalte 400kr for den, godt kjøp!



    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #32
      Ja, har også hørt at man får mye mer for pengene med w6'en. Tror det var det at w7 er mye dyrere, men kanskje bare litt bedre...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #33
        Takker for innspill!

        Jeg har jo en Rockford Fosgate T212D4 sub nå. men vet ikke hvordan den spiller i min lille Corsa enda , så er bare synsing og tenking litt lengre frem i tid!

        har idag fått monoblokka og det oser kvalitet selv om det er en blokk produsert etter bilstereo.no sine speccs mener jeg. vertfall enorm kraftreserve på den. (1250w rms- 5200w peak - 105 amper)

        Signal kabelen (Autoleads 3m Pro Gold - trippel skjermet) var noe helt annet en biltema sine RCA kabler vertfall venter forsatt på en til bare den har 4-kanals plugger. og kondensator fra samme merke (1.5F)

        og siden tråder blir sååå mye kjekkere med bilder

        Click image for larger version

Name:	signal.jpg
Views:	2
Size:	185.7 KB
ID:	294039

        litt "stemning" med Roger Waters i bakgrunnen

        Click image for larger version

Name:	plugger.jpg
Views:	1
Size:	162.5 KB
ID:	294040

        Absolutt godkjent ! og synes ikke bildene ble så galne med tanke på hvor elendig kamera på HTC Hero er
        Last edited by Boyka; 21-04-2010, 17:20.
        Opel Corsa B Coupe

        Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

        Comment


        • #34
          Da har jeg møtt ett lite problem.. og lurer på om noen har erfaring eller tips

          Skal legge 4mm2 høytaler kabel i dørene til komponent settet. og det er en gummi "leder" som jeg trodde var hul som jeg kunne legge kabelen inni. det viser seg at det er "plug & play" kontakt der.. så den var ikke hul.

          hmmm

          Edit :

          ingenting en boremaskin etc ikke kan gjøre. så må kjøpe inn litt utstyr og gummi pakninger osv. så ikke vann renner inn!

          skal starte en egen prosjekt tråd såsnart alt utstyret er kommet. har begynt litt og opne bilen for og gjøre det lettere den dagen jeg skal begynne!
          Last edited by Boyka; 21-04-2010, 20:39.
          Opel Corsa B Coupe

          Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

          Comment


          • #35
            Dette er kanskje et dumt spørsmål.. men går det an og er det forsvarligt og legge monoblokk oppå subbkassen?

            har ett alvorligt problem med plass , eller går det og montere blokka på en av veggene i bagasjerommet?

            har kjøpt inn lyd demping. og skal bygge "vegger" i bagasje rommet med lyddemping og trekke fillt eller noe teppe over slik at det ser fint ut. har tatt ut reserve dekket og tenker og ha 4 kanaleren nedi der. med plexiglass over.

            må gjøre det da det er alvorlig liten plass.

            noen tips til demping i dører (har bare 2 dører) og bagasjerom / bagasjeluken ?

            mvh
            Opel Corsa B Coupe

            Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

            Comment


            • #36
              Originally posted by Boyka View Post
              SR serien ser jeg blir utenfor mitt budsjett desverre. jeg har til rådighet ca.2300.- på front og bak høytalere.
              derfor MM serien ser ut som min klasse her!

              Hvorfor venter du ikke med bak høyttalleren, eller dropper dem og kjøpe eit bedre front sett?
              Audi A6.
              Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

              Comment


              • #37
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Ja, har også hørt at man får mye mer for pengene med w6'en. Tror det var det at w7 er mye dyrere, men kanskje bare litt bedre...

                Hva gjør den bedre?

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Grumpyferal View Post
                  Hvorfor venter du ikke med bak høyttalleren, eller dropper dem og kjøpe eit bedre front sett?
                  Pga SR frontsettet har en pris på 3000.- i USA som er ovenfor mitt budsjett.

                  Polk MM5251 får holde. skal nok ha meg ny monoblokk og sub før frontsettet blir byttet, såklart vis jeg er fornøyd med subben så blir det kun en JBL monoblokk som blir kjøpt inn.

                  men har svært lyst på en JL Audio 12w7 eller 13w7 sub

                  edit : har pr idag en Rockford Fosgate T212D4 (Power Stage 2) sub
                  Last edited by Boyka; 23-04-2010, 18:20.
                  Opel Corsa B Coupe

                  Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Boyka View Post
                    Da har jeg møtt ett lite problem.. og lurer på om noen har erfaring eller tips

                    Skal legge 4mm2 høytaler kabel i dørene til komponent settet. og det er en gummi "leder" som jeg trodde var hul som jeg kunne legge kabelen inni. det viser seg at det er "plug & play" kontakt der.. så den var ikke hul.

                    hmmm

                    Edit :

                    ingenting en boremaskin etc ikke kan gjøre. så må kjøpe inn litt utstyr og gummi pakninger osv. så ikke vann renner inn!

                    skal starte en egen prosjekt tråd såsnart alt utstyret er kommet. har begynt litt og opne bilen for og gjøre det lettere den dagen jeg skal begynne!
                    Hva gjorde du tilslutt? Jeg må fikse det der i mine dører også! Er jo så og si umulig å stappe to doble kabler inn i min gummilederen. Sånn som det ser ut nå er kablene mine lagt utenom (med gaffateip rundt) på en litt klønete måte...

                    Originally posted by Boyka View Post
                    Dette er kanskje et dumt spørsmål.. men går det an og er det forsvarligt og legge monoblokk oppå subbkassen?

                    har ett alvorligt problem med plass , eller går det og montere blokka på en av veggene i bagasjerommet?

                    har kjøpt inn lyd demping. og skal bygge "vegger" i bagasje rommet med lyddemping og trekke fillt eller noe teppe over slik at det ser fint ut. har tatt ut reserve dekket og tenker og ha 4 kanaleren nedi der. med plexiglass over.

                    må gjøre det da det er alvorlig liten plass.

                    noen tips til demping i dører (har bare 2 dører) og bagasjerom / bagasjeluken ?

                    mvh
                    Det går helt greit det... Jeg hadde min monoblokk skrudd fast på baksia av subben en periode i høst,
                    og det var jo skrått (verre enn rett oppå). Nå er min på rep. da, men det skal visst ikke være noe problem.

                    Ellers høres dette veldig bra ut. Du får fyre opp en prosjekttråd, bare å gjøre det selvom du ikke har begynt på noe stort...
                    Du har ikke plass til en forsterker til ved siden av 4-kanaleren altså? Burde gå det? Etter jeg tok ut mitt hjul fikk jeg plass til minst 4 stykk.

                    Tips til demping sier du? Vel, demp MYE, det er verd å bruke penger på.
                    Kan jo sikkert det lille jeg har av erfaring på det området også...
                    Jeg starta med frontdørene og bagasjen. La først et lag over alt bak,
                    også et lag på innerblekk + ytterblekk av dørene. Hørte da at jeg fikk
                    mest utbytte av å dempe dørene. Derfor tetta jeg alle hull med 3-4 lag,
                    og la minst 2 lag overalt ellers. Mye fyldigere lydbilde, god midbass, osv.
                    Nå har jeg starta med å fjerne hjulstøy (Mitsubishi + 17"-felger = veistøy),
                    har dempa litt mer bak, og tre lag over hjulbuene. Dette hjalp litt mot det,
                    men er fortsatt en del så jeg skal ta gulv, tak + annet snart. Følg med i tråden min.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #40
                      Jeg har ikke gjort noe angående boring enda da jeg må planlegge litt nøyere og se hvor jeg skal lage hullene etc.

                      Det jeg har gjort til nå er jo bare og ta av håndtak, plastdeksler. Men det er bra og legge lyddemping inni dørene? renner jo litt vann inni der? gjør ikke det noe ? er også en slags "plastik" som dekker hull i døra mi så må jo fjerne dette da.

                      Angående bagasjerommet er det ikke plass til monoblokka nedi desverre. var stor plass. men ikke såå stor

                      men den passer perfekt oppå min ferdi bygde kasse (47L) . skal nok lage en egen kasse slik at den da blir flat oppå.. tenker da ca 70L portet.
                      (den jeg har nå er litt skrå på toppen) men veldig lite.

                      Er Biltema sine lydmatter brukende? er vertfall billige
                      Last edited by Boyka; 23-04-2010, 18:53.
                      Opel Corsa B Coupe

                      Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                      Comment


                      • #41
                        Marine series i en bil....?
                        Marine høytalere bruker å se fæle ut......
                        Old school fool

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Marius View Post
                          Marine series i en bil....?
                          Marine høytalere bruker å se fæle ut......
                          Polk MM5251 :
                          http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

                          De er vel bare "sertifiserte" til og være marine.

                          hmm. funker ikke og legge opp bilder eller linker idag?
                          Last edited by Boyka; 23-04-2010, 19:04.
                          Opel Corsa B Coupe

                          Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Boyka View Post
                            Jeg har ikke gjort noe angående boring enda da jeg må planlegge litt nøyere og se hvor jeg skal lage hullene etc.

                            Det jeg har gjort til nå er jo bare og ta av håndtak, plastdeksler. Men det er bra og legge lyddemping inni dørene? renner jo litt vann inni der? gjør ikke det noe ? er også en slags "plastik" som dekker hull i døra mi så må jo fjerne dette da.

                            Angående bagasjerommet er det ikke plass til monoblokka nedi desverre. var stor plass. men ikke såå stor

                            men den passer perfekt oppå min ferdi bygde kasse (47L) . skal nok lage en egen kasse slik at den da blir flat oppå.. tenker da ca 70L portet.
                            (den jeg har nå er litt skrå på toppen) men veldig lite.

                            Er Biltema sine lydmatter brukende? er vertfall billige
                            Nei, så lenge det er greit avløp til vann i bunnen av døra så går det helt fint.
                            Å dempe ytterst er jo et must. Plastikk og sånt er det bare å fjerne, og tørk
                            bort støv og dritt som har samla seg i døra. Så bare peiser du på med demp,
                            begynn med ytterblekket/veggen av døra. Biltema sine vet jeg ikke noe om.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Nei, så lenge det er greit avløp til vann i bunnen av døra så går det helt fint.
                              Å dempe ytterst er jo et must. Plastikk og sånt er det bare å fjerne, og tørk
                              bort støv og dritt som har samla seg i døra. Så bare peiser du på med demp,
                              begynn med ytterblekket/veggen av døra. Biltema sine vet jeg ikke noe om.
                              Okei! tenkte kanskje det kom til og mugne/rotne med åra siden det renner vann over dem.
                              Da har jeg vertfall en plan angående demping! skal til biltema på mandag igjen og kjøpe mer. da jeg bare har kjøpt litt til test. må jo såklart gjøre reint inni der ja..

                              de du bruker av demping er selvklebrende?

                              tenkte og ha noen bilder med også

                              dyp sak! tung også!
                              Click image for larger version

Name:	t212d4.jpg
Views:	2
Size:	252.8 KB
ID:	294058

                              kassen var ikke dyp nok.. så måtte fikse litt
                              Click image for larger version

Name:	IMAG0201.jpg
Views:	1
Size:	132.1 KB
ID:	294059

                              og ferdig. fuget hullet igjen.(fra begge sider)
                              Click image for larger version

Name:	IMAG0203.jpg
Views:	1
Size:	180.6 KB
ID:	294060
                              Last edited by Boyka; 23-04-2010, 22:07.
                              Opel Corsa B Coupe

                              Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                              Comment


                              • #45
                                Hmm.. jeg fant nettopp ut at jeg har airbag i dørene ><

                                Ble plutselig litt usikker hva jeg kan gjøre

                                Edit : Ser tråden min er laaaangt ifra topicen og begynner og gå inn på selve prosjekt-bilen. så starter en egen tråd der !

                                mvh
                                Last edited by Boyka; 24-04-2010, 17:28.
                                Opel Corsa B Coupe

                                Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                                Comment

                                Working...
                                X