Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS . Focal eller Ground Zero?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DLS . Focal eller Ground Zero?

    Hei!

    jeg holder nå pr idag og bygge anlegg i min lille Opel Corsa B Coupe!

    Jeg ser nå etter 5.25" element til og ha i dørene men har ingen aning på hvordan de forkjellige låter!
    har sett meg ut 3 forkjellige merker , max 1500.- kr !
    DLS
    http://www.bassbrothers.no/display.a...05&prodid=1395
    Focal
    http://www.bassbrothers.no/display.a...005&prodid=266
    Ground Zero
    http://www.bassbrothers.no/display.a...005&prodid=315

    eller kanskje Polk :

    http://www.norgeskjop.no/default.pl?...424&pageId=320

    Noen som har noe erfaring med de forkjellige ?

    øvrigt utstyr som skal i bilen er :

    Rockford Fosgate Power Stage 2 T212D4 12" sub.
    Monoblokk
    Sony GT640UI Cd spiller
    så kabler osv ..
    har en 4 kanals forsterker som jeg -kan- bruke til dørene.

    lurer også på og bytte ut diskantene i dørene til Ground Zero Horndiskanter .
    http://www.bassbrothers.no/display.a...25&prodid=1899

    ble mange spørsmål og alternativer nå! men forslag settes stor pris på !

    Mvh
    Last edited by Boyka; 16-04-2010, 19:08.
    Opel Corsa B Coupe

    Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

  • #2
    Da jeg venter på Cd spilleren ifra Usa. en kompis som skal på ferie til norge så vurderer jeg nå og få han til og ta med seg noen høytalere til meg også!

    de jeg har sett meg litt ut og finner intresanne er :

    Polk MM691 6x9" til og bruke bak. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    og Polk MM521 5.25" til dørene! http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    da har jeg jo samme merke rundt ! og sparer fler tusen !


    Er Polk ett bra merke i bil verden? vet det er bra HiFi vertfall!
    Opel Corsa B Coupe

    Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

    Comment


    • #3
      polk audio generelt e ett bra merke

      Comment


      • #4
        Fint hvis du kan spare litt og
        Men, har du seperat diskant i døren? Da bør du kanskje se på komponentsett og ikke coax.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • #5
          Originally posted by tofter View Post
          Fint hvis du kan spare litt og
          Men, har du seperat diskant i døren? Da bør du kanskje se på komponentsett og ikke coax.
          ja er en 1" tror jeg oppe i døra! var denne jeg vurderer og bytte til ground zero horn diskant!

          men skal se på komponent! er det mye mer arbeid og lage til/montere ? tenker da på kabel. filter etc ?

          edit : på de amerikanske sidene finner jeg ikke Polk eller noe annet faktisk med komponent.

          så til den prisen jeg får Polk MM serien for er det nok ikke noe som slår som jeg kan kjøpe i norge

          + : har svært lavt budsjett på dette anlegget . frontene er max 1500.- og + 500 så har jeg polk audio MM serien i hele bilen (5.25" + 6x9" ) vil si dette er en god deal!
          Last edited by Boyka; 16-04-2010, 19:11.
          Opel Corsa B Coupe

          Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

          Comment


          • #6
            næh, komponent sett er ikke noe stress å montere. Du bør gå for komponentsett hvis du har plass til det.

            Klarer du ikke å finne Polk på www.sonicelectronix.com, www.woofersetc.com eller www.onlinecarstereo.com så bør du låne brillene mine.

            Viktigste å se på når du kjøper høyttalere er erfaringer fra de som har kjøpt dem, og så er det følsomhet, frekvens spekter, hvor mye effekt det tåler, og som regel er det best hvis du er usikker å gå for de merkene som er store og kjente.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              Jupp, Polk er et solid merke. Jeg anbefaler deg SR-serien, det komponentsettet gir deg knallbra lyd! Link! Meget bra midbass til å være så 'små' også.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Ja når det er snakk om Polk da er du der med en gang hehe

                Comment


                • #9
                  hehe! ja men der snakker vi andre boller! takker for link! jeg brukte en annen side med hyggelige priser så lette ikke så hardt etter andre

                  SR serien ser jeg blir utenfor mitt budsjett desverre. jeg har til rådighet ca.2300.- på front og bak høytalere.
                  derfor MM serien ser ut som min klasse her!

                  er det filteret stort?(generelt liksom) en corsa har jo begrensett plass i dørene.

                  http://www.woofersetc.com/p7706/MM52...ker-system.htm
                  er dette tilsvarene dette : http://www.onlinecarstereo.com/CarAu...dio_MM521.aspx ?

                  var de coxial elementene jeg hadde pekt meg ut. så vil ha noe som er like gode/bedre!

                  takker for svar!
                  Last edited by Boyka; 16-04-2010, 21:00.
                  Opel Corsa B Coupe

                  Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dammed View Post
                    næh, komponent sett er ikke noe stress å montere. Du bør gå for komponentsett hvis du har plass til det.

                    Klarer du ikke å finne Polk på www.sonicelectronix.com, www.woofersetc.com eller www.onlinecarstereo.com så bør du låne brillene mine.

                    Viktigste å se på når du kjøper høyttalere er erfaringer fra de som har kjøpt dem, og så er det følsomhet, frekvens spekter, hvor mye effekt det tåler, og som regel er det best hvis du er usikker å gå for de merkene som er store og kjente.
                    Er onlinebilstereo jeg fant de andre. men der var det ikke komponent fra polk!
                    cd spilleren jeg får er kjøpt derifra bla.

                    takker for linker! Har jo god erfaring med Rockford, Alpine og pioneer. men Polk er store innen hifi og vis det er samme kvalitet så er det knall!

                    Edit : ser jeg sparer nesten hele 100 DOLLAR på og handle MM691 på woofersetc.com
                    Last edited by Boyka; 16-04-2010, 20:59.
                    Opel Corsa B Coupe

                    Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Stianuno View Post
                      Ja når det er snakk om Polk da er du der med en gang hehe
                      Haha ja plutselig er jeg her. Er på jobb, skjønner du, derfor ikke så aktiv ellers nå...

                      Men TS, jeg har hørt mye bra om MM-settet også så det er bare å kjøre på!
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        Har hørt litt forskjellig og så lenge du kjøper Alpine, Polk, Focal, Infinity, DLS, Dynaudio og JL audio så er du ganske sikra på at du får høyttalere som lager bra lyd. Men som i HiFi så er det står forskjell på Dali og B&W, jeg personlig syns Dali er best, mens en kamerat foretrekker B&W og slik er det i bilstereo verden også.

                        Sonic er som regel billigst, bare sånn at du ikke kjøper fra online før du sjekker det der. Woofers har størst utvalg, du finner det meste som er å få kjøpt innen bilstereo der, i alle fall de meste som er mainstream.
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Dammed View Post
                          Har hørt litt forskjellig og så lenge du kjøper Alpine, Polk, Focal, Infinity, DLS, Dynaudio og JL audio så er du ganske sikra på at du får høyttalere som lager bra lyd. Men som i HiFi så er det står forskjell på Dali og B&W, jeg personlig syns Dali er best, mens en kamerat foretrekker B&W og slik er det i bilstereo verden også.

                          Sonic er som regel billigst, bare sånn at du ikke kjøper fra online før du sjekker det der. Woofers har størst utvalg, du finner det meste som er å få kjøpt innen bilstereo der, i alle fall de meste som er mainstream.

                          Jeg er Vienna Acoustics mann jeg da men liker 800 seiren til B&W også svært godt!

                          Jeg sparte nettopp 100 dollar på og heller handle hos woofersetc en online ! ser det virkelig er store fordeler og spørre på forum!

                          edit : og sparer ytterligere 20 bucks på sonic
                          Last edited by Boyka; 16-04-2010, 21:10.
                          Opel Corsa B Coupe

                          Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                          Comment


                          • #14
                            hehe nemlig. Woofers har større utvalg som sagt, så ta en titt på hva mer de byr der. En 100lapp er ikke så mye hvis du får noe du har mer lyst på.
                            Mvh. Damir

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Dammed View Post
                              hehe nemlig. Woofers har større utvalg som sagt, så ta en titt på hva mer de byr der. En 100lapp er ikke så mye hvis du får noe du har mer lyst på.

                              en 100 lapp er ikke mye. men 120 Dollar så blir det en del med mitt lille budsjett på dette her!
                              han i USA har allerede kjøpt cd spilleren (Sony GT640UI) fra online.. til 700 kr så er fornøyd med det!

                              Han skal jo også ha det med seg i bagasjen :P

                              Det blir da dette komponentsettet : http://www.sonicelectronix.com/item_...io+MM5251.html

                              Ellers er det ikke mer jeg trenger tror jeg!

                              lurer bare på en ting.. er det nødvendig med kondensator på 4 kanals ampen ? tenkte på en 0.5 F
                              Last edited by Boyka; 16-04-2010, 21:49.
                              Opel Corsa B Coupe

                              Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                              Comment

                              Working...
                              X