Announcement

Collapse
No announcement yet.

Terminliste EMMA & Max Power 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Erik André View Post
    emma er vel mest kjent for sinn sq konkuranse så vitt meg bekjent, og her sjekkes ikke spl og heller ikke hvor rik onkel du har. Men lyd kvaliteten, lydbilde og montering.. meget kort forklart.. det finnes også en multimedia klasse, her sjekkes det det samme, men her gjelder det litt mer "moro faktor"

    Er det spl du er ute etter så er vel det så langt planlagt på fredags treffa, ellers så burde du sjekke ut dB-Drag
    Nei jeg er i utgangspunktet ikke SPL mann. Kjekt å få jobben man gjør bedømt av proffe, men dette er helt nytt for meg, så jeg vile bare fiske litt etter hvordan det gjøres... Kjekt med installasjonsdelen. Den er grei å få bedømt... Men siden jeg visst nok er "proff" så vil jeg vel bli sammenliknet med installasjoner langt mer påkostet og proffe en min og har ikke en sjangs i havet vil jeg tro...?!

    Men som sagt. Kjekt å få jobban man har lagt ned bedømt av de som kan dette...
    Grombil.com
    Modifisert.net
    Drevet av entusiast for entusiaster...

    Min prosjekttråd: Bilstereoforumet.no SVT Lightning

    Comment


    • #17
      er ikke proff og amatør lenger.. alle stiller på lik linje

      tror de nye klassene er ment så man ikke for noen som har et greit bygge som skal seile imellom en klasse og knuse alle.. som du ville gjort i entry med bilen din
      men heller prøve å samle "like bra bygg" i samme klasse så det blir mer spennende.. proff eller ikke.
      hvis du havner i advanced så er vi på lik linje.. du slipper unna de mest ekstreme bilene da.. så å vinne er ikke helt uaktuelt, men tror klassen advanced blir sinnsyk i norge når sessongen starter.. er vel her fleste parten havner.. er sansynlig at de som var i pro lyd, havner her.. de fra amatør lyd havner nok her. i hvertfall en del av de.. pluss mange biler som planlegges ferdig til sessongen

      kenneth bakken, ketil skjei, fido, Lars Engen (hvis han endelig blir ferdig) er nok biler som stiller i Master eller Expert.. så disse moffoene slipper du å konkurere mot.. men det betyr ikke at det er enkelt.. kommer en rekke biler i advanced som er tøffe nøtter og slå.. børset forden, forberg bobla(antar jeg), Fleishers civic (hvis jeg ikke tar feil) og mange fler
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #18
        det har vært første gangen for oss alle vettu ,så det er bare å hive seg ut i det! jeg ble sist vær konkuranse i 6 år før det begynte å løsne for meg,det handler om å ALDRIG gi opp.....vet det er mange som ser veldig mørkt på å konkurere mot de "kjente" figurene i emma,men det er ikke noen som er uslåelig,og ikke noen av de biter
        jeg var heller ikke så høy i hatten da jeg møtte morten silkebekken,skjalg haug,bosse,tor steinar og alle disse som hadde ett "navn" men det er bare å stå på,så går det seg til....
        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

        Comment


        • #19
          Faren er vel å bli bitt av basillen... Det er utrolig gøy å bygge... men jeg føler meg mer som en snekker i Lightningen en stereobygger . Mye "grovt" arbeid til nå... Men man må jo sette sammen noen finurlige løsninger også

          Må nok hive meg med ja og se hvordan det går. Er ikke redd for å stille, men mer redd for å bli bitt av basillen....
          Grombil.com
          Modifisert.net
          Drevet av entusiast for entusiaster...

          Min prosjekttråd: Bilstereoforumet.no SVT Lightning

          Comment


          • #20
            De i master og expert kommer nok til å peke å le Neida, de første årene må man være med for å ha det gøy å håpe noen blir "fornøyd" med lyd/instalasjon.
            Mvh
            Stian Johansen

            Comment


            • #21
              bassilen har kommet meg på 43 000kr siden i fjor.. så ja.. bassilen er skummel :P
              Last edited by Erik André; 12-03-2007, 22:36.
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • #22
                Originally posted by Jonny.B View Post
                det har vært første gangen for oss alle vettu ,så det er bare å hive seg ut i det! jeg ble sist vær konkuranse i 6 år før det begynte å løsne for meg,det handler om å ALDRIG gi opp.....vet det er mange som ser veldig mørkt på å konkurere mot de "kjente" figurene i emma,men det er ikke noen som er uslåelig,og ikke noen av de biter
                jeg var heller ikke så høy i hatten da jeg møtte morten silkebekken,skjalg haug,bosse,tor steinar og alle disse som hadde ett "navn" men det er bare å stå på,så går det seg til....
                De aller fleste i dette miljøet er kjernekarer, så det er ikkeno' problem å være førstereis gutt, eller jente på en konkurranse. Spør du om råd, så får du som regel et vettugt svar!

                Comment


                • #23
                  Det er helt riktig Kenneth, det er mange kjernekarer av de som har vært med en stund og det er bare å spørre de om råd og tips hvis det er noe. Ingen som biter her.

                  --> Grombil.com : Bilen din ser ut som at den blir knall tøff og jeg ser ingen grunn til at du ikke kan hevde deg i hvilken som helst klasse. For min egendel har jeg ikke lest klasse inndelingene engang og har ingen formening om hvillken klasse jeg skal stille i, den gangen bilen kanskje blir ferdig.
                  Mvh
                  Lars Engen

                  Comment


                  • #24
                    Er Forden-Bobla-Civicen i Advanced da.
                    Må stille i Racing Klasse for Family Cars jeg da.
                    Per.....
                    Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                    Audison Music Expression
                    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                    Comment


                    • #25
                      Godt det ikke er alders bestemte klasser for da måtte vel jeg ha starta i pensjons klassen jeg da.

                      Tore
                      1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                      Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Engen Audio View Post
                        Det er helt riktig Kenneth, det er mange kjernekarer av de som har vært med en stund og det er bare å spørre de om råd og tips hvis det er noe. Ingen som biter her.

                        --> Grombil.com : Bilen din ser ut som at den blir knall tøff og jeg ser ingen grunn til at du ikke kan hevde deg i hvilken som helst klasse. For min egendel har jeg ikke lest klasse inndelingene engang og har ingen formening om hvillken klasse jeg skal stille i, den gangen bilen kanskje blir ferdig.
                        Ja DET skal jeg være helt enig i at de er kjernekarer spør og man får som regel et vettugt svar.. hehe..

                        Sikker på at emma eksisterer når bilen din blir ferdig da? hehe
                        Men den gang den blir ferdig så hvis det ikke kommer en feature på den i et tidsskrift av en viss internasjonal størrelse så er det noe galt..
                        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                        Comment


                        • #27
                          ææ? nye klasser på gang?? okei, da treffer vel en del av dere rundt may-juni med samme gamle "porscha"
                          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                          Comment


                          • #28
                            Vi snakkes vel i Fredrikstad 19mai matador................
                            Per.....
                            Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                            Audison Music Expression
                            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Mr Golf 4 View Post
                              Vi snakkes vel i Fredrikstad 19mai matador................
                              Per.....
                              ja, regner med å kunne komme og titte i det minste Per
                              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                              Comment


                              • #30
                                Noen som skal konkurere i ESPL? jeg skal
                                Bjørn M Wilhelmsen
                                Team Alta Bilstereo
                                www.emmanorway.com

                                Comment

                                Working...
                                X