Announcement

Collapse
No announcement yet.

forslag til premie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by matador View Post

    Emma har til tider alt for sære regler og dette gjør at folk mister interesen -også for min egen del, kan nevne et par ting i farta: hvorfor skal det være krav til tett kasse til en gele batteri? strompe på strøm kablene skal gi extra poeng...feks...spesielt lagde skruer... da ingenting av dette vil forbedre/påvirke lyden på noen som helst måtte.
    Tett (ventilert ut av bilen) kasse på "gassfrie" batterier er endelig ikke lenger en nødvendighet, tror det gir bonus poeng i de klassene som har bonus poeng, men er fjernet fra reglene.
    Strømpe på kablene har vel så vitt jeg har forstått aldri gitt noen ekstra poeng i klasser uten bonus poeng, og da snakker vi ikke veldig mange poeng.. 1poeng eller noe. Men det ser jo meget bra ut da.
    spesial lagde skruer, kabel holdere, sikrings holdere etc er også bonus ekstra poeng.
    uten å være 100% sikker var det i unlimited klassene Amatør unlimited/prof unlimited og expert man kunne få bonus poeng før.. nå er det vel kun i Master og expert.


    anyway, i Nasca fantes klasser der man inndelte i maks priser, 10.000kr, 20.000.- osv synes hadde vært bra å innføre det igjen da det var en del deltakere og en fin inngangs klasse til mange potensiele intereserte.
    Dette fantes i emma også, prisgitte klasser.. Men pga store grå soner på hvem som har handlet ting til veil priser og hvem som har handlet til "spons" pris ble bare større og større.
    Er vel grunnen til at både pris klasser er borte og amatør og proff er slått sammen i dag

    egen klasse for utlendinger synes kan også være noe...
    hehe du sier noe, men hadde det vært det ville nok det blitt sett på som diskriminerende
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #32
      Originally posted by matador View Post

      anyway, i Nasca fantes klasser der man inndelte i maks priser, 10.000kr, 20.000.- osv synes hadde vært bra å innføre det igjen da det var en del deltakere og en fin inngangs klasse til mange potensiele intereserte. :
      Grunnen til at disse klassene forsvant har flere årsaker. EMMA er en internasjonal organisasjon og det er slik at ikke alt utstyr koster helt det samme rundt om i medlems landene. Det er å helt håpløst å regne om alle kurser for å se om dem er under en vis verdi... Dermed blir det helt feil i en EM finale.

      En annen grunn er at pris på utstyret ikke har så store utslag på lyd kvaliteten idag som den hadde før. Derfor er de nye klassene kommet der det er antall kanaler som er utslags givende da man bruker DSP, aktive filtre...

      Originally posted by matador View Post
      For min del håper jeg Kjetil at Emma vokser i positiv retning men for å få det til må VI som allrede deltar i Emma være flinkere til å bidra å bidra med positiv kritik og prøve å gjøre det beste utifra det. Proskjekter på lydbygg og slik synes jeg er veldig bra men hadde vært bedre om man forklarte hvorfor man velger enkelte løsninger/ting fram for andre da dette vil øke generele kunnskapen og ikke bare å vises en haug med bilder....
      Ja den viktigste rekruteringen inntil EMMA er via dere som konkurrerer, man lærer mye om bilstereo, det er utroligt sosialt, og man får nye venner både i norge og utlandet. Hadde vært veldig gøy vis flere av bilene her i norge hadde blitt med på turen til danmark i oktober
      Bjørn Erik Forberg

      Comment


      • #33
        Kriteriene for en EM tur til Danmark er......?
        Per.....
        Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
        Audison Music Expression
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

        Comment


        • #34
          Det med strømpe på kabler etc går også under det som kalles Craftmanship, Erik Andre.... Det ene poenget du henter på det punktet ved å ha strømpe på kabler, custom skruer, kabelklemmer, stålringer til høyttalere etc er ofte avgjørende vettu...
          Last edited by InstallBay Hamar; 10-04-2007, 10:08.

          Comment


          • #35
            Originally posted by InstallBay Hamar View Post
            Det med strømpe på kabler etc går også under det som kalles Craftmanship, Erik Andre.... Det ene poenget du henter på det punktet ved å ha strømpe på kabler, custom skruer, kabelklemmer, stålringer til høyttalere etc er ofte avgjørende vettu...
            det er det jeg mener ... at en bil skal vinne på poeng med extra "jolleri" som ikke har noe med lyden å gjøre er for "sær"... dvs man må bruke penger på unødvendig slik at man kan sikre seg å få de extra poeng som kan gjøre at man får mange nok poeng og vinne over en bil som lydmesig er bedre.... men uansett dumt å diskutere dette da det er ikke noe vi kan endre. Personlig er dette en av grunnene til å ikke bli så gira på Emma da man ikke bare konkurrerer på lyd egentlig....

            men ang det du nevner forberg: er det å forstå at en stereo forsterker som en "kanal"? dvs at med 4 veis aktiv deling blir det 4 kanalers klasse? eller?

            og hva feks om man bruker flere forsterkere til sub (enten flere mono forsterkere eller flere stereo) havner man i en annen klasse da? hva om man bruker en forstekere med flere enn 4 kanaler -feks 5/6/7kanaler-

            det var jo også et problem før ang prisklasser men man må jo bruke veiledende priser fra importøren da vil jo maks beløpet være noenlunde likt for alle -men self bare et forslag.

            om noe vet helt sikker hadde vært fint da Kjetil er veldig opptatt for tiden...
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

            Comment


            • #36
              en stereo forsterker er 2 kanaler så lenge den spiller i stereo.. bro kobler du den til en bass, eller kjører flere amper i mono inn på en bass teller den som en

              3veis aktiv front pluss sub blir 7kanaler
              2veis aktiv front pluss sub blir 5kanaler
              3veis med passiv mellomtone/diskant resten aktivt, pluss sub gir 5kanaler
              2veis passiv front pluss sub gir 3kanaler

              mao en kanal teller for en kanal.. bare å telle

              4kanal som sub forsterker gir litt kluss.. la oss si du bro kobler 2 og 2 på hver sin sub så teller det vist som 2 kanaler.. Anders Fleischer f.eks med 2veis front havner i 6kanaler.. dvs 7kanaler siden klassene heter "opp til x kanaler" siden han kjører anlegget sitt på 2stk 4kanalere. Dette var i hvertfall det ketil sa når jeg spurte sist og han sa det var det de hadde sagt når han spurte internasjonalt

              Men dette blir mest sannsynlig slått sammen til en klasse i Norge siden vi antagligvis ikke for 10stk i hver klasse, men teller på kvalikken til EM så er du f.eks.#5 i Norge, men #2 med samme antal kanaler som deg havner du i EM.

              håper det er litt klarere nå.
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • #37
                okei, da havner jeg i 10 kanalers klassen da.... siden subb elementene bak er i stereo og 2 subb elementer foran også i stereo... spørs hva som er mest lurt kanskje??

                ellers var det "pure passiv" en stereo forsterker og x delefrek passiv?? noe regler ang effekt? max antall delinger?? noen som vet?
                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                Comment


                • #38
                  Originally posted by matador View Post
                  okei, da havner jeg i 10 kanalers klassen da.... siden subb elementene bak er i stereo og 2 subb elementer foran også i stereo... spørs hva som er mest lurt kanskje??

                  ellers var det "pure passiv" en stereo forsterker og x delefrek passiv?? noe regler ang effekt? max antall delinger?? noen som vet?
                  Hei, James.

                  Alt det du spør om er forklart i reglverket. Se på linken under.

                  http://www.emmanet.com/Rules/rules.htm

                  Ang det du spurte om ang Kabelstrømpe og div andre ting, så vil jeg si at du overdriver betydelsen av de tingene. Hvis man bygger en bil uten feil, altså minuspoeng, og den låter bra, så vil ikke en bil som spiller marginalt dårligere, ha en sjans i havet, selv med all slags kabelstrømpe, og spesiallagete skruer.
                  Innenfor sessongen 2007 så er det nye klasser og nye rettningslinjer som gjelder. Ta en titt på "matrixen" også. Der ser du hva som blir bedømt i de forskjellige klassene.
                  Ketil Skjei
                  Leder EmmaNorway
                  www.emmaweb.no

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Mr Golf 4 View Post
                    Kriteriene for en EM tur til Danmark er......?
                    Per.....
                    Bli en av de to beste i klassen din
                    Bjørn Erik Forberg

                    Comment


                    • #40
                      Sammenlagt poengsum før Herning..............
                      Per......
                      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                      Audison Music Expression
                      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Soundtek View Post
                        Bli en av de to beste i klassen din
                        hørte rykter om at man kan kvalifisere seg til EM ved å konkurrere i andre land også. så om det stemmer, så kan en dra både til Sverige og Danmark for en konkurranse eller tre, for å samle seg kvalik poeng.

                        dette kan jo være aktuelt for noen kanskje?

                        for å være med på en NM-finale, så har det blitt sagt at man må være med på minst to konkurranser, så fremt det holder med tanke på hvor mange som stiller i de enkelte klassene. nå vet jeg ikke om hvordan tanken til Emma-Norge blir iår med sammenslåing av klassene. men tidligere så har det blitt slått sammen flere klasser. men mest sannsynlig så blir det en Entry klasse, en experience klasse, en multimedia klasse,en Espl og en alle mot røkla klasse(uten bonus poeng), men dette kommer vel an på oppmøte...

                        vi får sjå da vettu
                        Last edited by Tufte; 11-04-2007, 07:44.
                        Mvh
                        Tufte's hotline

                        Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                        Comment


                        • #42
                          Bilrelatert er OK!

                          Originally posted by InstallBay Hamar View Post
                          Bilrelaterte produkter er jo som regel en slager. Penge- eller produktpremier på finalen hadde jo ikke vært dumt... Behøver jo ikke å være mange tusen vi snakker om, men spør om det er noen respons for det...
                          Hehe

                          var egentlig morro lesning, og en tanke slo meg, i 2004 var den første finalen jeg deltok i da, fikk noen av klassene inkl. den jeg deltok i, en premie iform av en komplett utstyrt polish bag fra autosmart, denna har jeg hatt hur mye helst glede av siden og det er kansje den beste premien jeg fikk det året. og i 2005 også.

                          De andre fikk en meget bra premie iform av gavekort på rustfri eksos og var godt på vei mot et heftig eksosanlegg, kansje ikke det dekket hele saken men en del av det.

                          slike premier mener jeg er gode premier, samt at en pokal er fin og se på og jeg har merket mine med dato og sted så når jeg tar opp den så husker jeg vis det var noen konk. som var mer eller mindre spennende og om dem hadde noen intressange høydare...

                          Så jeg mener at i alle fall på en finale kunne det kansje være en ide, problemet er vel kansje og selge ideen til de som da skal sponse disse tingene bilbransjen forøvrig, men ha med da og ta en eller flere av konkurransene som har et godt utgangspunkt og invittere sentrale personer og skape litt mere blest rundt det vi holder på med.

                          For eks. dersom man har en konkurranse i oslo, og det er forventet et bredt spekter av biler, så kan man se det helt ekstreme til det enkle men fortsatt gode løsningene til de som fortsatt "har noen skruer igjen" imot en del av oss andre som kansje har tatt litt av..

                          Jeg mener at det her er mye og se for de som kan være aktuelle til og sponse med bilrelaterte saker, til eks. turtle wax, eller mekonomen etc.. dersom en markeds/salgsansvarlig kansje tok turen til en slik konk og fikk se litt hva dette dreier seg om kansje det da kunne være enklere og få til slike ting.

                          En tanke fra meg som entusiast, kan godt hende den er prøvd også.
                          Hugo
                          WWW.HUGOH.NO
                          Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
                          Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

                          Comment


                          • #43
                            kikket litt på denne tråden å kan igrunn svare for min egen del. har nå vært endel å kikket her og har tenkt å prøve meg på noen konkuranser men første som slo meg er jo at hvordan i all verden skal man klare å hamle opp med det folk her inne gjør med bilene. Som pølsemaker og kun hatt seriøs interesse for bilstereo i ca 2 år er det umulig å få til det som andre her gjør. Så blir liksom litt skremt for vet jeg ikke er i nærheten av samme byggene og komponentene som andre har. men har nå bestemt meg for å være med uansett hvor dårlig det går. Så lærer man å kan hele tiden gjøre forbedringer.
                            For meg er ikke premiene i seg selv noe mål men enig i at det kunne kanskje vært så man fikk dekket tur og opphold til f.eks nm hvis man vant i sin klasse.
                            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                            Comment


                            • #44
                              Thomas vil ha bøtte!

                              Nei.. Thomas vil ha bøtteR!!!

                              Gøy skal det pokker meg bli uansett! Gleder meg som en liten unge!! (jaja... størrelsen er ikke alt!)
                              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X