Announcement

Collapse
No announcement yet.

forslag til premie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    min mening

    Originally posted by Crazytaxi View Post
    Nå vet ikke jeg hvor mange som konkurerer aktivt da men, og hvordan det her fungerer siden jeg aldri har vært med. Hva om man hadde en deltageravgift for å være med.. 200-500kr ell noe sånt... folk betaler da mer enn det for å skade seg selv på fotballbana.. eller hva tufte? Da hadde man kunnet fått frigjort mer kapital til premier også, og kanskje hatt en "symbolsk" sum som premie, for hvis man skulle hatt pengepremier som rettferdiggjør tiden og pengene mange har brukt, så burde dem vært rene lottogevinstene.. hehe...

    Bare en tanke som jeg ville lufte...
    nå er det slik at det koster 300-600.- pr konkurranse pr deltaker, samt at det koster for en butikk å arrangere en konkurranse, samt at leverandører spytter i ulike pengesummer. så det må da dette inn noen kroner på bok?
    jeg er bare en som prøver å hjelpe til med nye ideer for at en bilstereo organisasjon skal være oppe å gå og ikke minst være en del av et miljø som er der, men ikke alle har sett intr av. men ser man intr på endel plasser i norge så er det jo folk som kommer på treff, men er litt usikker på om det har blitt en litt for sær sport å konkurere i sq-lyd i Norge. men samtidig så er jo db-drag racing en økende sport, så jeg vet ikke helt hva som er galt jeg.

    jeg blir sikkert kritisert for dette skrivet her også, men jeg mener at det ikke er dumt å sette dagsorden på fallende (eller skal jeg si synkende) skute. så kanskje det kan komme frem hva som skal til for å få mange til å bli med videre. hva er galt syns folk? er det konkurranse formen, er det reglene, er det klassene, er det lederen(e), hvorfor støtter ikke alle importørene opp? hva er galt, og hva kan gjøres for at folk skal bli med i Emma? for det er jo mange som har intr av lyd i bil, og mange har veldig mange bra stereo anlegg i bilene sine.det må da finnes et eller flere svar der ute. ?????????????
    Mvh
    Tufte's hotline

    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

    Comment


    • #17
      Originally posted by Crazytaxi View Post
      da folk betaler da mer enn det for å skade seg selv på fotballbana.. eller hva tufte?
      fysisk aktivitet straffer seg sier dem. er egentlig litt godt å få litt røff behandling på kroppen sin av og til. vil du jeg skal prøve med litt røff behandling på kroppen din også? det som er så fint med det, er at du kjenner ikke en dritt før jeg er en 10-15meter unna deg...hehehe
      Mvh
      Tufte's hotline

      Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

      Comment


      • #18
        Originally posted by Tufte View Post
        nå er det slik at det koster 300-600.- pr konkurranse pr deltaker, samt at det koster for en butikk å arrangere en konkurranse, samt at leverandører spytter i ulike pengesummer. så det må da dette inn noen kroner på bok?
        jeg er bare en som prøver å hjelpe til med nye ideer for at en bilstereo organisasjon skal være oppe å gå og ikke minst være en del av et miljø som er der, men ikke alle har sett intr av. men ser man intr på endel plasser i norge så er det jo folk som kommer på treff, men er litt usikker på om det har blitt en litt for sær sport å konkurere i sq-lyd i Norge. men samtidig så er jo db-drag racing en økende sport, så jeg vet ikke helt hva som er galt jeg.

        jeg blir sikkert kritisert for dette skrivet her også, men jeg mener at det ikke er dumt å sette dagsorden på fallende (eller skal jeg si synkende) skute. så kanskje det kan komme frem hva som skal til for å få mange til å bli med videre. hva er galt syns folk? er det konkurranse formen, er det reglene, er det klassene, er det lederen(e), hvorfor støtter ikke alle importørene opp? hva er galt, og hva kan gjøres for at folk skal bli med i Emma? for det er jo mange som har intr av lyd i bil, og mange har veldig mange bra stereo anlegg i bilene sine.det må da finnes et eller flere svar der ute. ?????????????
        Nå syns jeg at du må slutte å suttre sånn. Emma er på langt nær en synkende skute. Tvert i mot. 2006 hadde en dobling av antall konkurerende, i forhold til året før. Terminlisten for 2007 er den aller beste i alle år Emma har drevet i Norge. Så hvis det er noe du føler at du kan bidra med, så ta det direkte med oss, i stedet for å gi dårlige vibber på et forum.
        Ketil Skjei
        Leder EmmaNorway
        www.emmaweb.no

        Comment


        • #19
          [QUOTE=EmmaNorway;1407]Nå syns jeg at du må slutte å suttre sånn.QUOTE]

          hvorfor ikke ta det som konstruktiv kritikk da?

          skjønner ikke hvorfor du blir så blodig fornærmet.

          men samtidig så sier folk at 2006 Emma-året var den dårligste finalen siden tidenes morgen. hvor mange var det av den "bønsjen" du nevner som var med på finalen da?

          nei, tror det er på tide med nytenkning jeg gitt...
          Mvh
          Tufte's hotline

          Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

          Comment


          • #20
            Jeg har egentlig litt lyst til å prøve en konkuranse eller to, men synes det er vel mye regler og litt spesielt.

            Får se om jeg prøver meg i experienced.
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment


            • #21
              du kommer ifra rindal,så du har ikke noe valg,du må nok konkurere
              reglene er lik for alle,og de kommer du fort inn i
              "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

              Comment


              • #22
                Det er helt riktig Jonny.

                Gutten har så mye kult utstyr at han SKAL være med
                Mvh
                Lars Engen

                Comment


                • #23
                  Nuvel, utstyr på rommet er vanskelig å konkurrere med Subampen tok kveld på uforståelig vis på mandag også. Tror jeg må ta meg sammen å se til å gjøre noe med bilen snarest.
                  Alpine
                  Audison
                  Hertz
                  Soundstream

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Erik André View Post
                    Det mange av de store navnene gjør.. Ander Fleisher, Kenneth Bakken, Lars Engen og flere som lager prosjekt tråder hvor de ned i detalj viser hvordan tøffe ting blir lagd.. dette tror jeg er veien å gå.. på denne måten kan nye folk som er interesert men usikkre på å klare ting kanskje få en ide selv og på denne måten kan emma deltagelse øke.. et eksempel er pipen's første gangs prosjekt hvor han går igang med støping av dasjbord.. dette hadde nok neppe skjedd uten trådene til kenneth og anders.. vil jeg tro.. arester meg hvis jeg tar feil pipen. Jeg vet jo ikke om pipen skal delta i emma, men syns da han bør det når traktoren hans blir ferdig
                    Har selv lært mer på snart et år etter jeg ble kjent med disse folkene og lest trådene deres enn jeg har lært fra 1991 - 2006 så dette hjelper.. med en penge premie på 20 000kr vil jeg tro slike ting blir hemmeligholdt mye mer og det vil fungere som å pisse i buksa for å holde varmen.

                    Dette er helt sant. Hadde det ikke vert for dem så hadde jeg sikkert aldrig begynt på noe så avansert... Jeg hadde vel kjørt rundt med 2 skrikende 6*9 og masse dritt (som jeg hadde før:P) De har vert hjelpsomme på alle vis, og gir en økende interesse innen bilstereo. Jeg kan sikkert prøve meg på en konkurranse eller 12, må bare få lest litt regler først, slik at jeg bygger riktig. Nå bygger jeg først og fremst på gøy, og for å fremme min kunskap om stereo, og bygging generelt.
                    Ikke mobb traktoren min , den blir rå!!! Hehe, neida, tar det med et smil

                    Og for å holde temaet: Personlig tror jeg jeg hadde vert fornøyd om jeg fikk en "kopp" der det for eksempel sto: Plass 10 av 15 i klasse sånn og sånn.
                    Men store pengesummer kan mulig ødelegge sporten da folk holder til sitt, og ikke hjelper andre med en liten instilling e.l. som kanskje kan øke en plassering. Selv om jeg ikke hadde takka nei til penger, men jeg er da vel som folk flest, blir grisk, og holder beint kjeft om hva jeg gjør som gjør at jeg vinner.

                    Men selvfølgelig, om man har konkurert i mange år så kan jeg godt tenke meg at den samme gamle koppen blir kjedelig, når den eneste som blir endra er årstallet.

                    Bare en liten luftetur med mine tanker
                    Last edited by Pipen; 31-03-2007, 20:40.
                    Mvh Stian Kolås
                    -75 Volvo 242: Soundstream -75 Audi 50LS:Prosjekt
                    - 92 Honda Civic VTi. Gamle ODR Civicen http://bil.autodb.no/autodb/frame_se...8;_cmd=similar

                    Comment


                    • #25
                      En kopp med 15 av 15 hadde vært knall i grunnen

                      kan jo bytte til et fat året etter Men koppen synes jeg hadde vært grei nok for meg å.
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment


                      • #26
                        Det jeg kunne tenkt meg var vel egentlig at finalevinnerne fikk f.eks. en reportasje i f.eks. Bilsport så dem fikk vist seg litt mer frem og samtidig da skapt litt ekstra blest rundt EMMA. (Valgte Bilsport fordi dem har gitt uttrykk for at dem ønsker satse på mer stereoinnhold i bladet)

                        Litt "fame and glory" har jeg ikke møtt mange som har sagt nei takk til

                        Så kunne man jo rottet seg sammen med det bladet man valgte og samtidig fått en fast liten spalte fra EMMA i Norge hvor vinnerne av hver delkonkurranse i det minste fikk navnet sitt på trykk samt man kunne hatt noen "følere" ute med hvem som gjør det bedre/dårligere utover i sesongen og sånt (fulgt noen av deltakerne gjennom sesongen og gjerne helt til europa-finalen)

                        Bare noen tanker, beklager om det ble litt rotete skrevet. Mener det er veldig mye forumskriverier om EMMA, men utover det er det jo lite blest rundt det hele...

                        EDIT: Og de gamle "bøttene" må jo selvsagt beholdes som premier i tillegg
                        Last edited by Zettie; 01-04-2007, 23:06.
                        /////ALPINE Mobile media solutions
                        Lotus by seas
                        BR?X German car audio

                        Comment


                        • #27
                          ingen dum ide....
                          "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                          Comment


                          • #28
                            EMMA og Max Power Samarbeider om treff? skulle vel være mulig med noe spalte plass der.
                            Last edited by LLH; 01-04-2007, 23:53.
                            sound.vision.soul

                            Type R

                            Comment


                            • #29
                              Burde da være en mulighet å få innpass der, ja Nå synes jeg personlig ikke at profilen til Max Power er noe særlig "voksen" av seg, men det hadde nok uansett kunne vise seg verdt det for publisiteten sin skyld

                              (Bilsport hadde riktignok være ytterligere litt kulere da iom at man kunne fått satt en og annen støkk i svenske EMMA-gjengen også da )
                              /////ALPINE Mobile media solutions
                              Lotus by seas
                              BR?X German car audio

                              Comment


                              • #30
                                Emma er vel for de mest SQ intereserte folk -slike svar har jeg fått flere ganger... det andre er at desverre mange ser hvor imponerende bra finishen blir på bilene og tenker at sånt greier ikke jeg... osv...

                                må si meg enig med erik andre: i finalen kunne vært bedre når det gjelder demo/visning av bilane men for all del, blir fort slitsom stå ved bilen og spille en hel dag for folk og... men jeg hadde mange "potensiele SQ intereserte" som spurte mye ang stereo og konkurransen, så interesen er der men synes at Emma + dBDrag konkurranser på samme plass er en dårlig ide da de som spiller høyest vil trekke mest folk -sånt er det- Ellers er jo lettere å spille høyt uten noe som helst behov for finish eller montering -til en vis grad self- og dette greier de fleste å stable sammen i bilene sine, derfor "vokser" dBDragg mer en Emma.

                                Emma har til tider alt for sære regler og dette gjør at folk mister interesen -også for min egen del, kan nevne et par ting i farta: hvorfor skal det være krav til tett kasse til en gele batteri? strompe på strøm kablene skal gi extra poeng...feks...spesielt lagde skruer... da ingenting av dette vil forbedre/påvirke lyden på noen som helst måtte.

                                anyway, i Nasca fantes klasser der man inndelte i maks priser, 10.000kr, 20.000.- osv synes hadde vært bra å innføre det igjen da det var en del deltakere og en fin inngangs klasse til mange potensiele intereserte.

                                For min del håper jeg Kjetil at Emma vokser i positiv retning men for å få det til må VI som allrede deltar i Emma være flinkere til å bidra å bidra med positiv kritik og prøve å gjøre det beste utifra det. Proskjekter på lydbygg og slik synes jeg er veldig bra men hadde vært bedre om man forklarte hvorfor man velger enkelte løsninger/ting fram for andre da dette vil øke generele kunnskapen og ikke bare å vises en haug med bilder....

                                Kopper er helt greit men de må være noenlunde i størrelse sammenheng: i 2006 fikk jeg andre plass i finalen men min pokal fra en første plass i klasifisering er større...

                                egen klasse for utlendinger synes kan også være noe...
                                --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                                -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                                Comment

                                Working...
                                X