Announcement

Collapse
No announcement yet.

dB drag 2010 - Terminliste og regler osv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    spørsmålet er om det finnes dbdraggere i norge som tar et par byturer mindre :P jeg har aldri møtt noen
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #32
      Originally posted by xcetera View Post
      Ser også at noen refererer til disse oversponsa db drag bilene med så dyrt utstyr som mannen i gata ikke har råd til... er det mange av de bilene i norge? tror en vesentlig andel av db draggere i norge betaler utstyret sitt selv, men heller tar seg et par byturer mindre. eller er det bare meg?
      Jeg tror mange betaler det sjøl, men jeg tror også veldig mange har fått en meget gunstig pris på utstyret sitt.

      Men du må huske på det at det er maaaaaange deltakere som ikke har råd, mulighet, plass til å kjøpe enda en bil, bilhenger, trekkbil, 2-4 stk 7kw amper, noen dyre subber, spiller, batteri osv..
      Man skal også tenke på at flere av sponsorene sikkert ønsker å se sitt utstyr bli brukt i en dB-drag konkurranse, da er det også greit at klassene faktisk gjør det mulig å bruke en 1500w rms forsterker e.l.

      Mens det er noen som gjør dette uten problemer, og det er de som er over gjennomsnittet intr. i Bilstereokonkurranser

      Comment


      • #33
        Originally posted by xcetera View Post
        ser for meg at om noen år så har ikke nye deltagere noen sjans til å hevde seg i disse nye norske klassene uansett for da er det så mange triks som har kommet frem at det er like uoppnåelig å score høyt igjen...
        Og hvis det er så mange triks som er benyttet, så vil jeg tro at regelen om at bilen ikke skal være bygget for dB-drag slår ihjel veldig mye og flytter deltakeren til de offisielle klassene..

        Comment


        • #34
          Og hvordan vil de definere regelen om at bilen ikke skal være bygd for db drag? Kan bli ganske vanskelig å skille dette ut.
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #35
            Originally posted by Eirik Aspaas View Post
            spørsmålet er om det finnes dbdraggere i norge som tar et par byturer mindre :P jeg har aldri møtt noen
            Jo det har du møtt.....
            TEAM RE-LOUD
            Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
            2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

            Comment


            • #36
              Originally posted by Hifonic View Post
              Og hvordan vil de definere regelen om at bilen ikke skal være bygd for db drag? Kan bli ganske vanskelig å skille dette ut.
              Det blir JEG som definerer regelen siden klassene er Norske, og det er ikke veldig vanskelig å definere
              Det er jo bare å se på hvordan anlegget er bygget og hva slags utstyr vedkommende bruker.

              Samt at hvis det skulle vise seg at det kommer en verstingbil i en slik klasse vil den jo seff bli flyttet til de offisielle klassene.

              Comment


              • #37
                hvorfor ha en slik klasse da man bli flyttet til en offisel klasse om man bygger en bil spess for den klassen ?

                humm....
                om noen har møtt meg så har dem også møtt en som tar seg en tur mindre på byen
                TEAM RE-LOUD
                http://www.teamreloud.com

                Norwegian Champion 08

                Comment


                • #38
                  Klassene er ment for biler med anlegg bygget for musikk..
                  Kommer man med ett slik anlegg ser jeg ikke helt ett problem..

                  Comment


                  • #39
                    skjedd noe mer her da?
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment


                    • #40
                      Det kommer litt mer informasjon etterhvert Sesongen har ikke startet enda

                      Comment


                      • #41
                        hehe sant det, men er kjipt om det kommer regler etter man bygd. Vet ikke hvordan du ser for deg klassen med vanlig anlegg beregnet for musikk? begrensninger på demping der?
                        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                        Comment


                        • #42
                          Skal se om jeg kan få satt meg ned i kveld å få gjort unna siste del på de norske klassene da

                          Comment

                          Working...
                          X