Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye kriterier for Kjøp&Salg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    I lys av de siste ukers auksjoner som har blitt holdt, så har det kommet fram at det trengs velig klare retningslinjer for hvordan en auksjon skal holdes. Jeg selv sitter på gjerdet og tenker på å avholde tre auksjoner av diverse ting jeg har liggende, men jeg kvier meg litt for å eventuelt måtte stå til rette ovenfor personer som er misfornøyde med mitt valg av regler..

    Er det noen som kunne tenke seg å bruke ett par timer på å tenke igjennom ett par vannfaste regler som burde gjelde for auksjoner her på forumet?
    Sture Vedal

    Comment


    • #17
      God idé, tenker på det samme selv.

      Comment


      • #18
        Forslag til kriterier:
        - Når bud kan mottas og når siste bud skal være inne.
        - Som ved QXL, hvis bud mottas mindre enn 5 min før budrunden stenges, utvides budrunden med 5 min.
        - Skal være bilde av den aktuelle gjenstanden, med alle nødvendige opplysninger for å kunne vurdere hva man er villig til og by. (Så man ikke byr på noe som man tror er strøkent, men som da har vært en tur nedi et spann med jotun lady, og blitt vasket med white-sprit etterpå)
        - Bud skal kun foregå i tråden, ikke på pm.
        - ALLLE bud er bindende. (Såfremt det ikke er en tydelig skrivefeil.. som feks en fjernkontroll som noen skriver 4560 som bud)
        - Minstepris skal være satt
        - Minstesteg for økning i Bud skal være satt.
        - Det skal gå klart frem om denne auksjonen ligger ute flere steder, og hvilke steder dette da gjelder, med link til annonse.
        (Selvom det enkleste er om alt ligger på et forum)
        - Man må være registrert på forumet for å kunne by på en gjenstand. (Man kan ikke by på vegne av andre)
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

        Comment


        • #19
          Originally posted by kimmen View Post
          hmm, når du først er inne på feedback delen 'chin', så må jeg bare kommentere at det er en smule irriterende at f.eks 5 forskjellige handler fra en og samme fyr, så blir det opprettet 5 feedback tråder. istedenfor å bruke 3 sek på søkefunksjonen på dette forumet for å finne feedback om fyren en vil gi feedback til selv.
          Irriterer meg grønn at en bruker har X antall poster.
          Greit nok han har kjøpt/solgt mye. Men poster kan gjennbrukes. Og søkefunksjon er der for en grunn.
          Feedback delen hadde vært mye ryddigere om hver enkelt hadde en (eller to) egne poster.

          F.eks om man har to poster per bruker:
          Bruker XXXXX -Dårlig
          Bruker XXXXX - God

          Om ikke det, kan man bytte ut med, Kjøp / Salg, på God /Dårlig.

          Ene posten er for de med dårlige erfaringer, den andre er jo logisk.

          *kremt* syns mod er litt dårlig på og holde forumet ryddig. F.eks spam filter hadde vært fint og hatt.

          Men til topic.
          Jeg er enig med BOL i første posten sin. Men kun 50inlegg er nok, syns da jeg.
          Og det chin hadde klipt og limt fra et annet forum. Syns jeg også ikke var så dumt. Men ville har fjernet det med illustrasjons foto. Kun bilder av det aktuelle produktet. Men bedriftene som er her kan bruke illustrasjon foto.

          Og at reglene blir slått hardere ned på.
          Kan innrømme at jeg har brutt noen regler, men ikke de store regelbruddene
          Last edited by GENEXXA; 13-03-2010, 03:55.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #20
            har en ide om å holde en lapp i bildet av produktet som inneholder brukernavn og en dato som har vist seg å fungere da det i allefall luker ut svindlere som ikke engang eier produktet tilsalgs

            eksempel:
            Last edited by omegadti; 15-03-2010, 18:13.
            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

            Comment


            • #21
              Synes etterhvert ganske mange legger inn annonser uten verken pris, bilder eller beskrivelse av stand på gjenstander som skal selges, men de er veldig påpasselige med å presisere at skambud ikke besvares/trenges å gis? Alle som skal selge noe her VET hva de IKKE lar gjenstanden gå for, selv om de ikke vet hva folk er villige til å by.

              Kunne vært greit med noen regler for hva en annonse minimum skal inneholde av info etterhvert?
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment

              Working...
              X