Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klosser og skiver!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by neptyr View Post
    Er vel ingen som påstår at de har oppgradert noe som helst.

    Men mine skiver var billigere som Brembo enn hos Nissan, så valget mitt var enkelt.
    Om jeg oppgraderte noe aner jeg ikke, men jeg nedgraderte iallefall ikke til jalla biltema mekk.
    ikke annet enn at brembo assosieres med porsche bremser og DET ville vært en kraftig oppgradering på primeran

    Hvis det ikke er forskjell som gir mer friksjon, enten huller i skiva, spor i skiva, større diameter på skiva eller kraftigere kaliptere vil bremseeffekten bli helt lik selv med biltema bremser. Men som en nevner så forekommer det at noen skiver slår seg. Dette har med legeringen i stålet skiva er lagd av og vil gå ut over holdbarheten på skiva så jeg heller anbefaller ikke biltema skiver, men har sett det forekomme på skiver kjøpt hos toyota også.. (begynner dog å bli noen år siden)
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #17
      VELDIG mange Ford biler, som Sierra og Scorpio hadde skiver som slo seg ei gang i året, så det er ikke bare biltema og Toytoa gitt

      Ser den EA, at Brembo automagisk blir superbremser er vel en fin liten myte
      Men det er ikke noe søppel iallefall, og de har god og bred erfaring med bremser

      Edit: angående slissa/borra, må ikke dem øke diameteren da for å få like mye effekt?
      De får jo mindre areale å bite på, men kjølinga går drastisk opp.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        Originally posted by neptyr View Post


        Edit: angående slissa/borra, må ikke dem øke diameteren da for å få like mye effekt?
        De får jo mindre areale å bite på, men kjølinga går drastisk opp.
        Det skaper også mer friksjon som igjen skaper mer slitasje av klosser, men bremse effekten øker. Slitasjen av selve skiva øker også siden det er mindre areal å slite på

        Har selv erfart dette med EBC skivene som er slissa og borra (dog ikke gjennomborra/slissa) for å unngå sprekkfaren. bilen stopper jo nå!! fort! og det er original diameter på skiva
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

        Comment


        • #19
          Aha =)

          Ja, fint med borra skiver, biter godt med 330mm eller hva det er på sykkelen
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #20
            Link meg skiver foran + bak til A4 98 som passer, som er bra og billig, så blir jeg glad! : )
            98' Audi A4
            Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

            Comment

            Working...
            X