Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klosser og skiver!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klosser og skiver!

    Fant ut at det er på tide å bytte dette. Jeg har en A4 1.6l '98, og vil ikke bruke allverdens penger på dette, men samtidig ha gode bremser som tar bra.
    Biltema har for en veldig billig penge, og de virker helt ok.
    Ellers fant jeg disse og disse. Sjekker ut hva frakten er på de, men de ser bedre ut enn Biltema sine standard da.
    Har hørt at klosser har litt mer å si for bremseeffekt og hvor lenge de varer. Noen som anbefaler noe spesielt? Greenstuff bremseklosser virker kanskje litt dyrt men..

    Tenkte å skaffe alt det jeg kan på ebay!
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

  • #2
    Sist jeg sjekket var ikke Audien din veldig sprek så jeg ville kjøpt det på biltema av en enkel grunn, de skivene du sikter til der sliter mye klosser, så du må regne med å bytte klosser oftere enn vanlig, og du kan risikere at skivene sprekker, men det er stort sett bare under høy belastning eller hva man skal kalle det, så er vel lite sannsynlig for din del..

    Comment


    • #3
      Husker jeg kjøpte på mekonomen for endel år siden så fikk jeg brembo skiver.. de var jeg fornøyd med.. ikke var det dyrt heller.. var det som var standard alternativet dems tror jeg..
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

      Comment


      • #4
        ville holdt meg unna biltema... Skivene slår seg lett og klossene går omtrent i oppløsning i vann (ihvertfall de jeg har prøvd)

        Kjøper også på Mekonomen og får Brembo skiver og mintex klosser som holder i massevis for deg.

        jeg gav ca 2000 totalt for skiver og klosser fremme på mazda 6'n jeg har som et utgangspunkt

        Comment


        • #5
          Orginale skiver (eller tilsvarende) med litt vassere klosser som støver mindre(STORT POENG....) en de orginale og eventuelt stålomspunnede slanger er det som trengs.
          sound.vision.soul

          Type R

          Comment


          • #6
            Stålomspunnede slanger er vel ærlig talt penger i det store sluket på originale bremser på en audi med symaskin...
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #7
              Jeg skrev eventuelt:P

              Men ja det er vel i grunn det.. så ikke på motor størrelse.. Men det hjelper litt mot myk pedal uansett da

              Koster 60pund+frakt og moms for TUV godkjente goodridge slanger fra england.
              sound.vision.soul

              Type R

              Comment


              • #8
                Hva bremser angår synes jeg det er litt likegyldig hva slags motor man har. Man stopper jo ikke noe fortere selv om man har liten motor. 60-0 er 60-0 uansett om man har 50 eller 500 hk.

                Ville nok gått for standard Bremboskiver og en eller annen form for oppgraderte klosser. Stålomspunne slanger gir nok ikke SÅ mye for pengene, men... har nettopp montert Goodridge-slanger på Bravaen og har et sett liggende til Puntoen. Kostet like mye som de originale, så valget var liksom ganske enkelt.

                Comment


                • #9
                  Det er sant! Men man akselerer mye fortere opp i fart med 500 hk! På en strekning der du hadde klart å få opp bilen med 50 hk opp i 100 km\t.Hadde du klart å fått bilen med 500 hk opp i kanskje 200 km\t og vel så det Bare et eksempel på hvor stor forskjell det kan være.Da stiller det seg også mye større krav til at bremsene tar godt og ikke går varme med en gang.
                  Da det er et kjent fenomen at varme bremser gir lite/ eller ingen effekt. Vil tro de fleste har kjørt varme bremsene på en orginal familie bil en eller annen gang.Om du har tenkt å kjøre kun på norske veier,etter norske regler og uten modifikasjoner av motor osv.Hadde ikke jeg kostet på meg brembo bremser i allefall Ville uansett styrt unna biltema sine bremser.

                  Comment


                  • #10
                    .Hadde ikke jeg kostet på meg brembo bremser i allefall Ville uansett styrt unna biltema sine bremser.[/QUOTE]


                    Gav mindre for brembo skivene en jeg måtte gitt for original skivene

                    Comment


                    • #11
                      Handla og brembo-skiver til primeraen, billigere enn orginalskiver.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        Nå leverer Brembo bremser til ganske mange biler originalt da. Så om dere har "oppgradert bremsene" for en billig penge fordi det står brembo på esken som blir levert direkte til andre forhandler enn merke butikken er vel heller tvilsomt

                        Var nå Brembo skiver på bilen min, EBC skivene fungerer bedre hadde jeg kjøpt Brembo racing derimot hadde jeg nok fått helt råe bremser, men da snakker vi en helt annen sum enn billigere enn orignal bremsene!

                        Jeg har en 1.4 Astra og etter jeg fikk 18" felger og bygde noen kg med anlegg i bilen var jeg nødt til å oppgradere bremsene. Oppgraderingen er der for å stoppe bilen og har i mine øyne lite med hvor stor motoren er. Det faktum at en større motor krever større bremser er fordi toppfarten øker. Dette har lite med hvor lang bremselengden er i 60, 80 eller 100 km/t.
                        Så når man merker bremselengden øker fordi man har ekstra vekt i bilen eller en annen faktor som øker bremselengden så syns jeg faktisk det er vesentlig å gjøre noe med det.

                        Det faktum at det står brembo på esken har lite med saken å gjøre
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                        Comment


                        • #13
                          Biltema sine bremseskiver er jeg svært skeptisk til også. Monterte det på Toyota Corollaen jeg hadde, og de ble det fort kast i. Ble fort dyrt da jeg måtte bytte skiver (pluss klosser) to ganger på ett år.
                          mvh
                          Terje

                          Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Erik André View Post
                            Nå leverer Brembo bremser til ganske mange biler originalt da. Så om dere har "oppgradert bremsene" for en billig penge fordi det står brembo på esken som blir levert direkte til andre forhandler enn merke butikken er vel heller tvilsomt

                            Det faktum at det står brembo på esken har lite med saken å gjøre
                            Er vel ingen som påstår at de har oppgradert noe som helst.

                            Men mine skiver var billigere som Brembo enn hos Nissan, så valget mitt var enkelt.
                            Om jeg oppgraderte noe aner jeg ikke, men jeg nedgraderte iallefall ikke til jalla biltema mekk.
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • #15
                              Vel, jeg får tak i EBC Greenstuff klosser til alle fire for rundt 700kr.. Det er vel ikke så ille?
                              Så har jeg en mekanikerkompis som kan se hva priser han får på skivene for meg. Men da er det avgjort, biltema sine driter jeg i. Hadde kanskje vært litt greit med EBC skiver også, da. Noen steder man kan få tak i sånt billig? Ebay / norge?
                              98' Audi A4
                              Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                              Comment

                              Working...
                              X