Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips til nye Hodetelefoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by phoenix gold View Post
    de kommer nok kun til og være i nærheten av dataen,og blir brukt til og spille litt musikk,og trackmania

    og jeg skal ikke ha sånne gamingheadset,første settet jeg kjøpte var det koss settet,så ble det sennheiser,nå blir det Beyerdynamic sitt sett,så hva neste blir,det tørr jeg ikke og tenke på nå
    Neste snakker vi Grado RS-1/GS-1, Stax eller liknende
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #17
      Originally posted by Legatia View Post
      Neste snakker vi Grado RS-1/GS-1, Stax eller liknende
      Amp først
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        Originally posted by neptyr View Post
        Amp først
        Man bygger da ikke lyd rundt en forsterker
        Telefoner først.. såå..
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #19
          Originally posted by Legatia View Post
          Man bygger da ikke lyd rundt en forsterker
          Telefoner først.. såå..
          Tenkte neste steg, DT770pro har godt av en amp
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #20
            Originally posted by neptyr View Post
            Æsj.

            Sånn gamingultraduperSUPERSURROUND3D MED AKTIVE FORCE FEEDBACK RETT I PUNGEN! har jeg så sinnsvakt lite til overs for.

            Sikkert noen av dem som funker OK, men jeg tror ennå man har MYE mer til over for å handle ett skikkelig par med cans.
            Tror den som lurer på å kjøpe headsett bør høre på Neptyr. Han er vel en av nokså få som virkelig kan headsett's her inne
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #21
              Originally posted by neptyr View Post
              Tenkte neste steg, DT770pro har godt av en amp
              Da er jeg med. De fleste hodetelefoner litt opp i pris har vel det.
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #22
                På en Audigy 2 ZS med litt hobbymekkdrivere ble det riktig fint med en DT770.. Og lydnivået er ingen issue heller.
                Men såklart.. man får det man betaler for!
                98' Audi A4
                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                Comment


                • #23
                  Kan anbefale DT770 på det sterkeste. Har hatt mine siden 2005 og de har vært med på masse og de funker like bra idag. Utrolig god lyd med kraftig bass. Jeg har trolig gjort den beste dealen ever når jeg kjøpte disse også. Ga 100euro i gave til UNISEF og fikk Pro Light and sound limited utgave med serie nr 123 Lagde meg også en engen forsterker til disse drevet på batteri som brukes sammen med ipod når jeg er på tur.
                  Hvis du skulle være så uheldig å ødelegge noe på dem så finnes det også reservedeler.

                  Comment


                  • #24
                    fikk mitt nye headsett i dag,ja vet at jeg er treig,men bestillte ikke nytt før det gamle tok kvelden helt

                    bestillte dt770 pro 32ohm,men lurer på om jeg har fått feil,for på esken så er det bilde av et headsett,og på klokkene så står det dt 770 pro 8ohm,mens det på klokkene mine så står det beyerdynamic dt 770

                    noen som har disse klokkene,og som kan sjekke det?
                    volvo s60
                    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                    Member of VW Audi Club Norwegen

                    Comment


                    • #25
                      Sennheiser..

                      Husker så rett før jul eller no hos www.prolyd.no hvor de solgte Sennheiser HD-595 til ca 1200,- Men ser nu at prisen har gått opp igjen.

                      Eier et sett med modellen HD-650 og disse lyder BRA..

                      For pr timer siden lyttet jeg de nye super modellen HD-800 , maken til lyd i hodetelefoner har jeg aldri hørt. En arbeidskamerat som kjøpte dem for vel en uke siden.

                      Han bruker :

                      Sony XA-50ES (CD-drivverk)

                      Grace design M902 m/remote control
                      http://www.gracedesign.com/products/m902/m902.htm

                      Sugden Bijou HeadMaster Headphone Preamplifier/Amplifier
                      http://www.maxwellimport.com/sugden.htm#bijou

                      Grace blir brukt som KUN ren DAC..

                      Mulig den Sugden vil bli min om ikke altfor lenge..
                      Last edited by Soundboy; 30-01-2010, 19:49.

                      Comment


                      • #26
                        Bildet på esken trenger ikke være det samme som er i esken. Sikkert no klistremerke på sia som sier hvilken om det er. De leveres jo i mange forskjellige motstander

                        Comment


                        • #27
                          sjekket litt på hardware.no,og i følge en der,så skal beyerdynamic kun ha laget esker til dt770 pro 8ohm,så de bruker kun klistremerker på eskene på andre typer,så da har jeg sikkert fått rett type.

                          tenkte jeg skulle kjøpe forsterker til disse hodetelefonene også,disse brukes kun på pc,har sett litt på disse:

                          http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...=STRK:MEWAX:IT
                          http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...=STRK:MEWAX:IT

                          noen som har noe erfaringer med 1 av disse?
                          volvo s60
                          vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                          Member of VW Audi Club Norwegen

                          Comment


                          • #28
                            Den første der så både billig og morsom ut.
                            Kanskje jeg skal prøve den selv.
                            Om bildene stemmer, og det ikke er fake komponenter så ser det tålig ålreit ut.
                            Elna og nichicone kondensatorer og dale-vishay motstander. Veldig ålreite saker.

                            Når det er sagt, så HATER jeg de forbanna lysdiodene de skal ha over alt. Hvem synes det er kult med en neonblå diode under røret?..
                            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                            Comment


                            • #29
                              for den første der holder vel den,bare for og få litt mere effekt til headsettet
                              volvo s60
                              vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                              Member of VW Audi Club Norwegen

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by phoenix gold View Post
                                for den første der holder vel den,bare for og få litt mere effekt til headsettet
                                Effekt har den sikkert nok av, men det har jo ikke mye å gjøre med lydkvalitet.
                                Men har troa på den første der jeg, en oppgradering av strømforsyning og det russiske røret hadde nok gjort seg da.
                                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                                Comment

                                Working...
                                X