Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reservehjul på boks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reservehjul på boks?

    Jeg kommer til å ta ut reservehjulet i bilen for å plassere forsterkerne der det står. men så lurer jeg bare på hva som skjer med dekket du spruter inni det grapset, blir dekket ødelagt så du må kjøpe nytt eller går det an å lappe det(kommer an på hvor stort hull) og rense/ta ut grapset?
    Filip
    Toyota MR2 W20 2,0 gti 92mod.

    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952

  • #2
    Den tid den sorg
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

    Comment


    • #3
      Har hørt at man må ta dekket av felgen og rense dekket/felgen.

      Men som Roar sier; den tid den sorg. Bedre å ha en slik boks i bilen enn ingenting. Har en slik i bilen, har enda ikke hatt behov for den (bank i bordet!!!!).
      Mvh Morten
      - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
      Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
      Bad Sound Kills Good Music!

      Comment


      • #4
        Jeg har i allefall aldri hatt så fatale punkteringer på lavprofildekk at det ikke lar seg redde med å etterfylle luft underveis på tur. Jeg har kjørt krsund->Oslo på den måten før uten problemer Man kommer seg alltids til en lappestasjon.
        Jeg derimot har lyst å få tak i samme utstyret som de bruker for å lappe skikkelig, det er jo en temmelig enkel prosess..
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

        Comment


        • #5
          Originally posted by r3mark View Post
          Jeg har i allefall aldri hatt så fatale punkteringer på lavprofildekk at det ikke lar seg redde med å etterfylle luft underveis på tur. Jeg har kjørt krsund->Oslo på den måten før uten problemer Man kommer seg alltids til en lappestasjon.
          Jeg derimot har lyst å få tak i samme utstyret som de bruker for å lappe skikkelig, det er jo en temmelig enkel prosess..
          mhmm...borre hullet større, så tre den "pølsa" eller hva det er ned og opp. det vanskelige er å finne lekasjen.
          Mvh Morten
          - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
          Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
          Bad Sound Kills Good Music!

          Comment


          • #6
            For min del har det å finne lekkasjen alltid vært enkel, i og med at det alltid har stått en spiker eller en skru utav dekket der det har vært lekkasje
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #7
              Flyttet, ingenting å gjøre med bilstereo.... eller, minimalt
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Hehe, Tony kjørte jo nesten tur/retur Surnadal med en eller annen form for punktering. Etterfylte luft litt vel ofte, så til slutt ble det reservehjul på boks..

                Selv om vi fant et dekkverksted underveis, slik du sier Roar. Men det hjelper lite når man ikke har tatt med seg pipa til de tyverisikre hjulboltene sine.....
                [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Den boksen holdt faktisk nesten 200 mil med kjøring til sammen før det begynte å lekke igjen
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Hehe, den boksen var jo en super redning da! Overraskende

                    Hvordan var det egentlig når du måtte bytte gummi...? Var det mye gris på felgen?

                    Ryktene jeg har vært så heldig å få med meg, har gått ut på at man like godt kan kaste felgen når man skal bytte dekket, etter bruk av slik reservehjul på boks...
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      jeg kjørte vel ca 400 mil i fjor sommer, endte med at dekket bulet ut på innerkanten og smalt da jeg tynte det vel lenge med å bytte gummi. De sier du ikke kan bruke dekket etterpå, men det tror jeg er bull. Når vi vippet av dekka var felgen ganske grei og dekket litt klissent bare
                      Dette var 235/40/18, så bare å gi på og kjøpe inn en boks eller 2

                      Comment


                      • #12
                        Hehe, men den dimmen der burde man kanskje vurdere to bokser, ja....

                        Uansett en grei oppfinnelse da
                        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Bilen min leveres uten reservehjul, men med en boks aperonk og luftkompressor i gulvet

                          På roadtrip så tar jeg med et reservehjul, for ikke f.... om jeg vil ha den gugga i dekket mitt. Har jobba med dekk og vet hvor mye pes det er å få alt rent igjen etterpå. Måtte sikkert hatt to bokser for å fylle opp 245/35-19
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #14
                            Det hjelper lite med en eller to bokser når et nytt dekk plutselig eksploderer, og mesteparten av gummien ligger i skogen på Lygna, og det snør vannrett. Reservehjul bør være med. Ape-ronk er en grei nødløsning på hull opptil 2-3 mm, men over det tyter bare guffa ut igjen.
                            Mathias.... Soundman is alive
                            Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                            Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                            Comment


                            • #15
                              joda, hadde bare fått en spiker i hjulet jeg så, men om du evt kantkjører og eksploderer hjulet er det bedre å ringe naf, men i ditt tilfelle er det vel best med ekstra hjul ADCS-1 hehe

                              Comment

                              Working...
                              X