Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i MR2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg i MR2

    Skal snart til å sette inn anlegg i min MR2

    Skal bygge inn 2 kasser, 1 bak hvert sete på ca 23 liter. Skal bygge de i MDF.

    I hver av kassene skal jeg putte i 1 stk 10" firkant sub:
    Kicker Solo-Baric L5 450w rms@2Ω
    # Speaker Type Passive
    # Speaker Diameter 10"
    # Nominal (RMS) Output Power 450 Watt
    # Max (RMS) Output Power 900 Watt
    # Response Bandwidth 24 - 100 Hz
    # Sensitivity 86.5 dB
    # Connectivity Technology Wired
    # Additional Features Dual voice coil


    Skal kjøre disse med en to-kanals Audison LRx 2.9 forsterker
    PRODUCT SPECIFICATIONS:
    #THD @ Rated Power 1kHz/100Hz: 0.04%
    #Bandwidth Hz (-3dB): 4Hz - 80kHz
    #Signal to Noise (dB): >100
    #Variable Low Pass Filter: 12/24 dB/Octave
    #High- + Low-Pass Crossover: 50Hz - 5000Hz
    #Input Sensitivity: 0.3 - 5V
    #Input Impedance: 15KΩ
    #Fuse (AFS): 60 A
    #Max Consumption: 65A
    #Power terminals accept: 35mm²
    #Maximum Power @ 13.8VDC
    #RMS Power: 450 x 2 @ 2Ω
    260 x 2 @ 4Ω
    900 x 1 @ 4Ω


    Må bygge om dørene litt så jeg får plass til frontsettet på 6,5", er bare plass til 5,25" originalt i dørene
    Pioneer TS-C171PRS
    #Maximum output power 200 W
    #Nominal output power 50 W
    #Frequency response 25 - 32.000 Hz
    #Sensitivity (1W/1m) 88 dB
    #Woofer size (cm) 17 cm
    #Woofer material Aramid Fibre with IMPP™ composite cone woofer
    #Tweeter size (mm) 28,0 mm


    Frontsettet skal jeg drive med en 2-kanals Rockford Fosgate Punch 500 a2 forsterker som er 8 år gammel:P
    125w rms @ 4Ω


    Batteriet er et Odyssey PC1500. Dette batteriet innholder 68Ah, kaldstarteffekt på 1500A i 5 sekunder og kortsluttningstrøm på 3100A. Indre motstand er på 4,3mΩ og det kan gå tomt over 500 ganger C3 til 80% uten å ta skade. Kommer til å kjøre en 50kvadrat kabel bak til forsterkerne fra batteriet med en 150Amp sikring på.


    Spilleren er en Panasonic CQ-C7305N
    #50 Watts x 4 MOSFET
    #MP3/MWA/AAC Playback
    #iPod compatible
    #Bluetooth module compatible
    #Motorized facia
    #High Pass/Low Pass filter
    #3D Dot matrixdisplay
    #Rear Aux input
    #3 Pre-Out's
    #SQ7 Equaliser, SRS WOW
    #Steering wheel remote compatible


    Kommer bilder og oppdateringer når jeg kommer i gang å bygge
    Filip
    Toyota MR2 W20 2,0 gti 92mod.

    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952

  • #2
    lykke til filip
    mvh Sindre Carlsen

    Comment


    • #3
      L5 10" rett i ryggen, er ikke redd for å få skiveutglidning da:P

      Jeg har 2 L5 12" selv og er veldig fornøyd med hvordan de spiller
      sigpic
      /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

      Kna Bodø Gatebil

      Comment


      • #4
        Dette ser jo neste ut som noe jeg selv har gjort. Du bør lage deg to kasser sånn i første omgang. Den ene der subben står vendt nedover, den andre der subben står vendt mot seteryggen.. Jeg regner med du kommer til å bli rimelig lei av å se dobbelt når du kjører bil etterhvert med subben vendt mot seteryggen. jeg ble i allefall det, og endret retning til å ha en nedovervendt sub. Dette gjorde lyden 1000 ganger bedre.

        Mitt stalltips.. Har du tenkt å skjære bort de boksene som er bak setene, eller blir du å bygge kassene oppå?
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          Kommer nok til å bare ta av lokket på kassene og bygge kassa oppå der, slik at de blir en del av kassa.
          Men det er mulig det er lurere å kutte de vekk som du sier.
          Filip
          Toyota MR2 W20 2,0 gti 92mod.

          http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952

          Comment


          • #6
            Jeg kutta vekk hele boksen på min mr2.. Var ikke noe pes, litt vinkelsliper og en dremel så var det unnagjort på 30 minutter.. Skader ingen. Men om du velger å gjøre det, så kjøp litt filt å legg over det bare metallet. For om du ikke gjør det, så vil du få en plunk metallisk lyd hver gang bassen slår ned mot gulvet.. Bare ett lite tips..

            Jeg gleder meg til å se bilder av prosjektet ditt.. Keep up!
            Sture Vedal

            Comment


            • #7
              Blir spennende
              Legg ut noen flere bilder av bilen da!
              Forsterkeren din ligger på posten nå, batteriet i butikken og frontsettet kommer til torsdag
              Lykke til!

              Comment


              • #8
                Hei, fikk litt tid til å se på bilen på lørdag, så jeg åpnet opp kassa bak setet. så lurer jeg litt på om det er dumt å kutte vekk den lille veggen der som du ser på bildene. Hadde vært greit å fjerne den.

                Jeg lurer også på om noen som har bygd anlegg i mr2 før vet om det er noen gode plasser å legge kabler fra under panseret og bak til bagasjerommet. Klarte ikke finne noe greit, alt av kabler som går bak, går igjennom gummi nippler. Hvis det ikke er noen annen måte enn å bore meg igjennom 3-4 vegger og i tillegg legge kablene igjennom motor rommet, noe jeg ikke har så veldig lyst til med tanke på forstyrrelser, vil jeg heller prøve å plassere forsterkerne forran sammen med batteriet, men da tror jeg ikke det blir plass til reservehjulet, noen tips / råd?
                Attached Files
                Filip
                Toyota MR2 W20 2,0 gti 92mod.

                http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952

                Comment


                • #9
                  Jeg fjernet selv platen min på min mr2. Det er ikke noe problem å gjøre, bruk en liten vinkelsliper, ta ut setene for sikkerhets skyld,og bruk god tid. Utover det så er det ikke særlig vanskelig å legge kabler bakover til bagasjerommet, dog jeg er litt usikker på hvorfor du vil dit med forsterkerne dine. Det er i bagasjerommet det er desidert størst sjanse for kondens i disse bilene. Det er også der du først finner fuktighet under teppet. Jeg anbefaler, om du har mulighet til det, å faktisk montere forstkererene under setene. Det gjorde jeg, men de forsterkerne jeg brukte var ikke mer enn 4cm høye. Hvis de blir høyere, så tar de i metallet på undersiden av setet, og det lager stygge merker.

                  Men, du kan jo gjøre som veldig mange andre, å montere forsterkerne framme under panseret. Du kan fint lage ei plate som du legger oppå reservehjulet og monterer forsterkerne på. Men vit at de er også det første som kommer til å ta kveld om du skulle være så uheldig å crashe Hvis jeg skulle bygge anlegg i en mr2 igjen, så ville jeg gått for en fancy løsning under panseret framme.

                  Kabelgjennomføring gjør du bare i de gumminiplene. bruk en skarp kniv, skjær ett kryss i gummien ved siden av, eller bruk zalo og tre fra rettsiden av, så får du kabelen igjennom. Ikke noe problem det.
                  Sture Vedal

                  Comment


                  • #10
                    Tror jeg går for å sette de forran da, eller under setene, må tenke litt på det. Takk for tips.
                    Skal begynne for fult neste fredag 19.des, og har fri hele jula, så håper jeg blir ferdig før nyttår

                    chin, hvordan gjorde du det med lyd isolering? Har egentlig bare planlagt å ta dørene og bak-veggen, men er det vits å ta gulvet også og veggen forran med beina?
                    Filip
                    Toyota MR2 W20 2,0 gti 92mod.

                    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952

                    Comment


                    • #11
                      Jeg kom meg aldri så langt som å lydisolere bilen. Det er tross alt en sportsbil, med motoren rett bak ryggen, så en stille bil vil du aldri i livet komme til å få. Det er omtrent 25-30kg med dempemateriale i bilen fra før av, men dette er ikke på langt nær bra. Du kan med fordel dempe veggen og gulvet både på passasjer og førerside for å dempe veistøy. Forsøk bare å kjøre med teppet av, så vil du garantert aldri gjøre det igjen Snakk om bråk.. hehe.

                      Men utover det, så tror jeg nok du med fordel kan dempe ned dørene, disse er det null demping i originalt. Jeg var på vei til å dempe ned mine, men jeg fant ut at vekta på dempematerialene ville redusere ytelsen på bilen, noe jeg egentlig ikke ville. Derfor bygget jeg så lett jeg kunne også i bilen. Tror totalvekten på bilstereoen var på rundt 40kg eller noe slikt.
                      Sture Vedal

                      Comment


                      • #12
                        Hmm, det hullet der som dere vil bare kutte vekk noe med, så ut jo som perfekt for å støpe en liten kasse i?

                        Du jobber forresten hos reklamefirmaet nesten under broa på fagerholt?
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #13
                          Det hullet der er sikkert perfekt til å støpe kasse i ja, men jeg orker ikke stresse med noe støping, skal bare bygge den i mdf.

                          Forresten så fant jeg ut at jeg bare driter i å kutte vekk den veggen, fikk 56liter kasse med den måten jeg hadde tenkt å bygge de på først, (56 liter bak hvert sete). Men jeg trenger ikke mer enn 30 liter, så jeg bare lar veggen være å bygger kasse utenpå.

                          Jeg kjøpte bilen i sommer av min bror, han jobber på fagerholt på Keno reklame ja. sikkert han du har sett kjøre rundt litt
                          Filip
                          Toyota MR2 W20 2,0 gti 92mod.

                          http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952

                          Comment


                          • #14
                            Forresten så er jeg i full gang. Har tatt utav det meste inni bilen og funnet ut hvordan jeg skal gjøre ting. Og jeg har kommet igang med å lyd isolere dørene, har brukt en del timer på hver dør og er snart ferdig med de.

                            Tar masse bilder som kommer senere.
                            Filip
                            Toyota MR2 W20 2,0 gti 92mod.

                            http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952

                            Comment


                            • #15
                              56 liter bak hvert sete? I Mdf? Hehe.. det var ikke dårlig.. jeg klarer ikke å lure ut mer enn 30-35 liter bak hvert sete, men jeg trenger å ha setet helt bak for å sitte komfortabelt. kan være meg det er noe feil med..

                              gleder meg til å se bilder av bygget, da
                              Sture Vedal

                              Comment

                              Working...
                              X