Announcement

Collapse
No announcement yet.

Internett problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hjemme hos far hadde vi samme problemet. Datt ut og ble borte i eninga. Da hadde vi en boks til bredbånd + boks til bredbåndstelefoni + router + trådløss sender.. MYE ledninga ja :P
    SÅ fikk vi nye boks. Dn sånn alt i ett boksa case closed.. Dette var hos telenor.

    selv har jeg en zyzel boks fra telenor og har aldri hatt noe ball med den.
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #17
      Hm. Jeg har aldri hatt noe som helst tull med nettet mitt, jeg.. Kan så klart ha noe å gjøre med at jeg bruker mac, og apple sin trådløse router, men sånn bortsett fra det så er jeg klinkende fornøyd med NextGenTel, som jeg bruker som leverandør..

      Men sånn til trådstarter ville jeg vel foreslått å be leverandøren fikse det, ellers tegne abonnement hos en annen tilbyder.....
      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

      Comment


      • #18
        Originally posted by Legatia View Post
        Noen som kan en ting eller to om internettforbindelser her?

        Jeg tilter snart her, har nett hos ventelo som ikke fungerer som det skal.

        For å ta det fra begynnelsen; Har hatt problemer med nettet lenge, det var tidligere slik at nettet tidvis gikk ekstremt tregt, og man måtte oppdatere nettleser flere ganger for å komme inn på en side. Nedlasting, streaming osv. gikk selvfølgelig ikke.

        Så en periode var nettet ganske ålreit, bortsett fra at det trådløse nettet begynte å hoppe ut og inn.

        Klagde til ventelo, ikke feil med linja sier dem og ender med at installatør kommer med ny ruter og slikt. Så.. nå sitter jeg her da, og nettet er like forbanna dårlig som det var tidligere... Msn funker heller ikke...

        Noen som har vært borti liknende før? Forresten så er det flere pc'er på samme linja, og samme trøbbel på alle maskiner.

        Instillinger på modemet som kan løse dette?


        Mvh
        Frustrert stakkar!
        Kontakt Ventelo og be dem få Telehor til og komme og måle/teste linja hvis det ikke løser seg (regner med dem leier linja hos dem). og be dem også sette linjen din under overvåking.
        Hvis det da blir loggført mange brudd så har dem en tendens til og få ut fingeren..

        Hadde samme krøll her i flere månder og klaget og klaget men for døve ører, etter måndesvis med tull så forlangte jeg en test av linja in til huset for og se om det var der problemet var.
        Da viste det seg at det var et luftspenn mellom noen hus som hadde brudd, så hver gang det blåste litt så ramla nettet...
        Telehor var jo ikke så happy for det da det sikkert kostet dem 20-30.000 og fixe slik at jeg alene fikk nett..lol
        For min del så fikk jeg 5 månder gratis nett av Ventelo etter på, så de ordnet opp i alle fall.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Typhon View Post
          fiber er konge det, Pål Har det selv hjemme og er NULL problemer!

          Trådstarter:

          Er alt av kabler i orden? Noe som er i klem? Testa med ny splitter? Jeg har vært borti flere steder at splitter har dødd, selv om jeg anser det som en relativt "passiv" komponent
          Kan hvem som helst få fiber linje?
          Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
          # Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain

          Comment


          • #20
            Hvem som helst - der det er utbygget...

            Det er det som er så kjipt.. Utbyggingen går ikke akkurat med lysets hastighet..
            Selv om man nesten ikke kan tillate seg å klage da.. Det koster uhorvelig mange millioner å bygge ut det greiene der..

            Tror det er veldig lite utbredt i Oslo. Spesielt i sentrum. Der er det jo så godt som kun GET som gjelder. (pga. deling av telefonlinjer fra gammelt av..)
            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

            Comment


            • #21
              Originally posted by thomasekeli View Post
              Kan så klart ha noe å gjøre med at jeg bruker mac, og apple sin trådløse router
              Yeah right.

              http://www.youtube.com/watch?v=CZGIn...eature=related








              (what would Steve Jobs do)



              http://www.uberreview.com/2008/01/25...ple-fanboy.htm
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #22
                Hæhæhæ....
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #23
                  Hehe, regnet med du kom til å lire av deg noe, ja..

                  Det finnes mange slikte morsomme. Også de som har budskapet snudd 180 grader.

                  Anyhow.. Vis meg en trådløs router som er like lett, eller enklere, å sette opp enn Apple sin Airport Express. Og som aldri detter ned heller...
                  [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                  Comment


                  • #24
                    Kunne ramsa opp i eninga.
                    Det meste nye fra linksys, dlink, zyxel, cisco, er bra, seff finnes det modeller som ikke er like bra, men det gjør det vitterlig fra Apple og.

                    Jeg har Appleustyr selv, og lurer på en MacMini til HTPC...
                    Men jeg vil ha den med SSD, bedre CPU og lavere støy først, de siste versjonene av den lille klossen høres jo ut som ett jetfly når du slenger på 1080p
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #25
                      Og skal du ha bedre laptoper, så kan du kjøpe ca hva som helst fra lenovo.

                      Har hatt ett par stykk nå, og det skjer ALDRI noe med dem, men i motsetning så har flere av de jeg kjenner med en MacBook av ett slag måtte sende den på service.

                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #26
                        "11:15:52 <@talonlzr_> Egentlig best å bare hive mac's når de dør"

                        Kamerat av meg som har .. 3-4macs
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #27
                          Hehe... Jeg har hatt noen mac'er jeg også.. Har ikke hatt feil på noen av dem. (bank i bordet). Men uten å være stri og sær; det går fint an å ha like mye problemer med en mac som med en pc. Min erfaring tilsier så langt bare at det er langt sjeldnere.. Men det får nå være så. Det som i alle fall er sikkert er at det som oftest er brukeren som er problemet - ikke maskinen.... Hehe

                          Lenovo er jo gode maskiner. Men når jeg vil ha OS X, ettersom det er estetisk pent og ikke minst velfungerende, så har jeg liksom ikke så mange valg.. Men måtte jeg hatt en PC hadde jeg gått for Lenovo. Har lekt litt med Tony sin, og den er nice (bortsett fra Windows).

                          MacMini er morsom.. Kunne tenkt meg en i bilen, men da med SSD.. Det kommer nok snart. Kanskje på expo i januar...?

                          Kjøpte ny MacBook Pro her for noen uker siden.. SSD, 4ddr, 2,8ghz.. Den er helt taus.. Og det er ganske nice.. Så noe liknende i en MacMini innpakkning hadde passet bra i bilen
                          Spesielt når man kjører FrontRow rett på touch-skjerm i dashbordet.. Da er det ikke mye vits å kuke rundt med noe carputer... (Med mindre man vil optimalisere lyden da... hehe)
                          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                          Comment


                          • #28
                            neptyr: du bråker jo faen meg mer enn en Apple-fanboy jo Men, Mini bråker på 1080p? Hm, min er like tyst som vanlig. Mulig det har noe med forskjellig kodek å gjøre?

                            thomas: kan fint optimalisere lyden med en Mini også skulle jeg tro, bare å tappe signalet etter Frontrow, kjøre prosessering og mate det ut til et passende lydkort. Lurer på om ikke ESIs kort kommer med muligheter for "routing" og plugin-hosting.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by InstallBay View Post
                              Det endte med at jeg endret abonnementet til bedrift og da var hele problemet borte. Grunnen er at bedriftsabonnement har dedikert utstyr i sentralen og bruker ikke det samme som privat.
                              Hvilken luring er det som har fått deg til å tro dette da hehe...


                              Og LOS er vel mer eller mindre tom for penger når det gjelder fiberprosjektene, er jo ikke nok folk som er interesserte til at de gidder å starte engang de droppa alle prosjektene i feltene her jeg bor fordi det var svært få som ville ha.

                              Comment


                              • #30
                                Det dumme med fiberprosjektene som pågår rundt om kring i landet er at det koster langt mer penger å bygge ut enn de klarer å tjene inn på de første ti-femten årene (minst). Dette gjør jo at investorene blir langt mer tilbakeholdne.. I værste fall så vil ikke nettet bli noen sukess og alle investeringene går tapt..

                                Den leverandøren jeg har hørt om som har gjort dette på beste måte, er strømleverandøren Lyse i Rogaland. De tjener til livets opphold, og vel så det, ved å være strømleverandør, men startet så en gedigen satsning på fiberutbygging. På bare noen år var de vel så godt utbygd som Telenor og Get.

                                Det som gjør fiber så dyrt å bygge ut er jo som kjent at de må grave opp og legge kabler over alt.. Det tar tid, men når man fokuserer og satser på det i den graden som Lyse gjorde, mens de så klart fortsatte med salg av strøm, så har man et winner-team..

                                Tror vi kommer til å se lite av fiberutbygging rundt i områder hvor ikke selskaper som f.eks. Hafslund eller andre strømleverandører gidder å satse på dette.

                                Hvorfor er ikke fiber mer utbygd av Telenor, som allerede har nett (både bakke og gsm) over hele Norge? Fordi dette selskapet gjør det samme som de gjorde med ISDN.. Selger så mye av den allerede-eksisterende teknologien (ADSL) før de gidder å bruke penger på fiber.

                                Telenor hadde jo store pilot-grupper i Stavanger-regionen, husker jeg, tilbake i 2000-2002... Ble ikke noen overveldende suksess, med unntak hos dem som hadde gratis telefon og internett i et par år.. Hehe


                                Men tilbake til saken..

                                At det er få som vil ha er jo nesten vanskelig å tro.. At behovet for folk ikke enda er tilstrekkelig er kanskje en ting.. Men jeg vil tro det er langt flere enn 50% av husstandene som vil ha, rundt om kring i landet. Men man er gjerne ikke interessert i å spytte i 25-35 K for å få det..

                                Tilbyderen der jeg bor skrev på sine nettsider at hvis det var nok husstander som stilte seg positive til å betale ca 30 K for å få fiber ville de vurdere å bygge ut....
                                Da betaler jeg, i likhet med de fleste, heller 600 i en eller annen innmeldingsgebyr, og irriterer meg litt over treg opphastighet. Fremdeles er nok den hastigheten som er tilbudt på ADSL god nok for de aller aller fleste av de jevne forbrukerene...


                                Beklager lang post.. Stille på jobben..
                                Last edited by thomasekeli; 17-12-2008, 19:59.
                                [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                                Comment

                                Working...
                                X