Announcement

Collapse
No announcement yet.

Internett problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Internett problemer

    Noen som kan en ting eller to om internettforbindelser her?

    Jeg tilter snart her, har nett hos ventelo som ikke fungerer som det skal.

    For å ta det fra begynnelsen; Har hatt problemer med nettet lenge, det var tidligere slik at nettet tidvis gikk ekstremt tregt, og man måtte oppdatere nettleser flere ganger for å komme inn på en side. Nedlasting, streaming osv. gikk selvfølgelig ikke.

    Så en periode var nettet ganske ålreit, bortsett fra at det trådløse nettet begynte å hoppe ut og inn.

    Klagde til ventelo, ikke feil med linja sier dem og ender med at installatør kommer med ny ruter og slikt. Så.. nå sitter jeg her da, og nettet er like forbanna dårlig som det var tidligere... Msn funker heller ikke...

    Noen som har vært borti liknende før? Forresten så er det flere pc'er på samme linja, og samme trøbbel på alle maskiner.

    Instillinger på modemet som kan løse dette?


    Mvh
    Frustrert stakkar!
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

  • #2
    hvilken ruter og modem har du?
    Mvh Tony Andrè
    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

    Comment


    • #3
      Jensen airlink 2954 tror jeg det heter.
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        Hmm, har noe ala samme problemer her
        Bare at her har ikkje modemet internett i de heiletatt, den lyser rødt, eg har telenor, å har ringt til dei, å sier at det ikkje er noko problem med linja, men fikk en adresse; 10.0.0.138, som eg bare skreiv inn i adresselinja, så kom det opp noko med at eg skulle aktivere noko greier, og da virket alt helt fint...... Ikkje at det varte så lenge, for et par uker seinere så vare samme jævlegskapen på gang igjen, men nå kommer eg ikkje inn på den adressa

        Modemet er et Speedtouch multimodem ST-780WLT..
        Mvh
        Johnny Myhre

        Comment


        • #5
          hahahahahahah JENSEN!

          Men jau.

          Den jensenboksen er jo ikke modemet ditt da, det bare bredbåndsrouteren, og er vel en separat enhet?

          Prøv å koble deg direkte i modemet ditt og se om du får samme feilen.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Originally posted by JVMyhre View Post
            Hmm, har noe ala samme problemer her
            Bare at her har ikkje modemet internett i de heiletatt, den lyser rødt, eg har telenor, å har ringt til dei, å sier at det ikkje er noko problem med linja, men fikk en adresse; 10.0.0.138, som eg bare skreiv inn i adresselinja, så kom det opp noko med at eg skulle aktivere noko greier, og da virket alt helt fint...... Ikkje at det varte så lenge, for et par uker seinere så vare samme jævlegskapen på gang igjen, men nå kommer eg ikkje inn på den adressa

            Modemet er et Speedtouch multimodem ST-780WLT..
            Har du restarta modemet?

            adressen du har fått er for å logge inn på routeren, om du ikke får kontakt der så er det ett av flere scenarioer.

            1: Maskinen din har fått en annen ip-adresse, kansje pga spyware eller lignende, eller om du har drevet på med noe nettverksgreier i det siste

            2: Modemet ditt har tilta og låst seg, skjer til tider på speedtouchmodene, meget plagsomt.

            3: Har du en router i tillegg, den kan lage problemer.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              visst du har xp gjør følgende
              gå inn på starmenyen klikk på Kjør... når kjør boksen popper opp skriv inn cmd da bør du få opp en svart boks der det står c:\windows\system32\cmd.exe så skriver du inn ipconfig.
              etter du har gjort dette skriver du inn adressen som står etter standard gateway i internet explorer.
              dette gjør du for å sjekke om du har kontakt med ruteren.
              Mvh Tony Andrè
              Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
              Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

              Comment


              • #8
                eeeeeller 'ping [IP til touter]'
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Jeg har prøvd å koble meg direkte til, med kabel.

                  Jeg har prøvd å restarte hele sulamitten (ørten ganger).

                  Jeg har kontakt med router, admin passord har jeg å..

                  Nærmer seg tid for ei skarpladd hagle kjenner jeg......
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                  Comment


                  • #10
                    Er det likt også med kabel og ikke kun trådløst? Problem med hastightet trådløst nett er det 100 årsaker til men er det likt også med kabel er det værre.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har hatt lignende problem i det forrige huset mitt. Der kunne nettet fungere helt fint en stuns, så var det akkurat som man satte på bremsen og det gikk saktere og sakter før det stoppet helt. Så var jeg uten nett i alt fra 1 min til mange timer. Iløpet av ett døgn så koblet maskinen seg av nett opp mot 40 ganger. Jeg prøvde hele tiden å få de til å skjønne at det var for mange brukere på sentralen, men det nektet de for. Byttet 4 modem og Telenor skyldte hele tiden på mitt utstyr. Jeg prøvde med mange forskjellige maskiner og alltid samme feil. Det endte med at jeg endret abonnementet til bedrift og da var hele problemet borte. Grunnen er at bedriftsabonnement har dedikert utstyr i sentralen og bruker ikke det samme som privat.

                      Nå går jeg å venter på LOS fiber. Skulle vært klart i september. De bomma nok bare på hvilket år.....
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        fiber er konge det, Pål Har det selv hjemme og er NULL problemer!

                        Trådstarter:

                        Er alt av kabler i orden? Noe som er i klem? Testa med ny splitter? Jeg har vært borti flere steder at splitter har dødd, selv om jeg anser det som en relativt "passiv" komponent
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          Kabling er som det skal, ingen kabler ligger i klem, alle bokser ble byttet ut for ei halv uke siden. Ikke av meg riktignok, men han som har satt opp nettet.

                          Og problemet er der som sagt uavhengig om det brukes trådløs tilkobling eller med kabel.
                          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                          Comment


                          • #14
                            Nå har det ordna seg
                            Tok akkurat ein ny telefon til Telenor, å dei kom me den forklaringa at nå i forrige uke så va serverene deres nede, og når dei gjorde noko der så blei alt restarta, så passord og brukernavn låg ikkje inne på modemet lenger.. å masse ana dill dall som var feil også her, men etterhvert fikk eg det til, å nå er alt heilt supert her
                            Mvh
                            Johnny Myhre

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by InstallBay View Post
                              Jeg har hatt lignende problem i det forrige huset mitt. Der kunne nettet fungere helt fint en stuns, så var det akkurat som man satte på bremsen og det gikk saktere og sakter før det stoppet helt. Så var jeg uten nett i alt fra 1 min til mange timer. Iløpet av ett døgn så koblet maskinen seg av nett opp mot 40 ganger. Jeg prøvde hele tiden å få de til å skjønne at det var for mange brukere på sentralen, men det nektet de for. Byttet 4 modem og Telenor skyldte hele tiden på mitt utstyr. Jeg prøvde med mange forskjellige maskiner og alltid samme feil. Det endte med at jeg endret abonnementet til bedrift og da var hele problemet borte. Grunnen er at bedriftsabonnement har dedikert utstyr i sentralen og bruker ikke det samme som privat.

                              Nå går jeg å venter på LOS fiber. Skulle vært klart i september. De bomma nok bare på hvilket år.....
                              Samma her de skulle levert i løpet av september/november..

                              Og nå skal de visst begynne å grave i løpet av uke 51/52...... riiiiiiight...
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment

                              Working...
                              X