Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vibrasjon i iPhone - skadelig over tid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Også har det jo litt med brukervennligheten og hva man får. Mobiler e ikkje laget til og mistest ifra bord og slippes på stein heller. Har knust 2 iPhone's, og begge tilfeller er dette rein brukerfeil.

    Comment


    • #17
      En bil er vel heller ikke lite holdbar siden den ikke tåler å bli kjørt i en fjellvegg?
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        Hehe godt poeng det. Og alle iPhone's blir ikke knust, Tor. Jeg er ekstremt forsiktig med min, hjelper mye det vettu.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #19
          Nei, men bilen min tåler minusgrader. Veldig mange Iphoner gjør ikke det. Siden det har blitt spurt om det før, her er en av artiklene: http://www.amobil.no/artikler/iphone...ke_kulde/80425

          Har også vært artikler i VG og Dagbladet om det.

          Og det er mange Iphones som blir sendt på service, så det er tull at de er en av de mest holdbare.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #20
            Whatever, Dammed! Digger min i4 jeg... Og det blir jo litt feil å sammenligne den med gamle Nokia 3210 f.eks., for den var jo et hav enklere også og da er det mindre som kan gå galt.

            Edit: Angående den artikkelen du linka til, så hadde jo hu brukt den i -12, noe det står at man ikke bør. Er forskjell på bruk og oppbevaring (fort gjort å skru den av også, til den kommer inn i varmen igjen), og når hun i tillegg hadde brukt den fra -12 grader og opp til 20 så gjennomgår jo telefonen en stor temperaturøkning/forskjell under bruk. Det er over 30 grader over en kort periode, helt fra -12 og i bruk hele veien - så kan skjønne at ting kan skje da. Jeg også min iPhone i vinter, og det var til tider veldig kaldt men jeg brukte omhu og skjønn, skjedde aldri noe med den.
            Last edited by TakeTheTime; 17-07-2011, 15:16.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #21
              Jeg brukte min HTC Hd2 ned til -27C når jeg sto på ski denne vinteren. Den var i ytterlommen i jakken slik at den fikk endel varme fra meg, men den ble tatt ut rimelig ofte for å filme og ta bilder og den fungerte fint. Og der gjennomgikk den i hvertfall en 40 graders forskjell. Og jeg har til gjengjeld å lese om HTC, Samsung eller LG telefoner som går i stykker pga av kulde.

              Blir faktisk ikke feil å sammenligne dem to, når selv om det er flere ting på de nyere telefoner. Så skal det være fult mulig å lage dem mer støtsikre, men det gjør de ikke. Dette gjelder forøvrig alle produsenter. Noen mer enn andre. Fordi det er uhensiktsmessig for produsenten å lage ting som ikke går i stykker. Da tjener de mindre penger.

              Siden vi snakker om Apple, så brukte de batterier til sine første Classic mp3 spillere slik at de gikk i stykker etter ca 1,5 år bruk. Og siden det er veldig vanskelig for den vanlige forbrukeren å bytte det ut, så ble de tvunget til å sende det inn på service slik at de kan bytte det, noe som kostet nesten like mye som en ny mp3 spiller. Men de ser jo fine ut da.

              En av grunnene til at jeg er skeptisk ovenfor Apple.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #22
                Jeg har hatt iPhone i 4 år, og brukt den aktivt mens jeg har stått på snowboard og tatt bilder i snø alle årene.. Ikke sjelden at jeg har stått ute med den i -35 i 5-6 og 7 timer..

                Merkelig nok har jeg aldri hatt noen problemer med mine iPhones
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #23
                  Originally posted by TakeTheTime View Post
                  Broren til dama påsto at vibrasjon i iPhone 3 og 4 vil skade telefonen og/eller batteriet over tid. Dama har skrudd av all vibrerende varsling pga dette. Men kan dette stemme, eller er det bare pølsevev? Synspunkter? (vennligst skriv hvorfor/hvorfor ikke, eller annen form for begrunnelse...)
                  Du må ikke tro på alt du hører.. fra relgiøse folk.
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                  Comment


                  • #24
                    Med mindre dama di skal bruke telefonen som vibrator har du ingen ting å være redd for

                    Har hatt den første Iphone, Iphone 3GS og nå 4ern, alle har hatt vibrasjon på til en kvær tid. (jobber i masse støy så hører ikke ringetonen) har aldri merka noen ting som helst..

                    som flere her sier så hadde dette uheldigvis skjedd så hadde det vært garantisak.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Dammed View Post
                      Og det er mange Iphones som blir sendt på service, så det er tull at de er en av de mest holdbare.
                      Desto flere produkter av eg merke som blir solgt, desto flere kommer til og bli sendt på service. Nå er jo faktisk Apple/iPhone fortsatt det raskest voksende mobil og data selskap, dermed går jo selvfølgelig antall skade/feil opp i statistikk, men om man sammenligner dette mot antall solgte enheter, så tviler eg på ein ser noe spesiell forskjell.

                      Comment


                      • #26
                        Selvsagt. Og jeg har ikke gravd etter hvor mye nøyaktig det er. Men jeg kjenner en som jobber i en av butikkene som selger kun Apple, og han sier at det er rett og slett mange som blir sendt inn. Av ymse årsaker, knapper som setter seg fast bla.

                        Eirik, sa ikke at alle Iphones er drit, men det er skummelt at produsenten skriver at de ikke tåler minus grader, for da har de helgardert seg hvis det skulle skje.
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #27
                          ..Ville ikke du gjort det samme om du drev butikk?
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                          Comment


                          • #28
                            hvis jeg drev butikk så ville jeg designet en mobil som tåler minusgrader. Så det hadde ikke vært behov for det. Hadde aldri laget noe som Iphone 4. Hvor design går foran fornuftighet.
                            Mvh. Damir

                            Comment


                            • #29
                              Men igjen: design selger bedre enn fornuftighet hos oss mennesker...
                              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                              Comment


                              • #30
                                Finnes en gyllen mellomting også. Men det er ikke noe nytt at veldig mange går for det som skinner blankest, uten å tenke over hva de kjøper. Men Apple kan ikke holde på slik som dette veldig lenge. Snart så vil de nok forandre hvor seriøst de lager produktene sine, når folk innser at design betyr ingenting hvis det ikke fungerer.
                                Mvh. Damir

                                Comment

                                Working...
                                X